י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בייניש מתלוננת: "עלוני השבת מסיתים נגדי"

נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש מתלוננת על הסתה נגד בית המשפט העליון - בעלוני השבת • עורכי העלונים ל'בחדרי חרדים': בייניש מנסה לסתום פיות

דורית בייניש. צילום: פלאש90
דורית בייניש. צילום: פלאש90



נשיאת בית המשפט העליון, דורית בייניש קיימה היום (ב) שיחה עם עיתונאים לקראת סיום כהונתה בסוף החודש הקרוב. במהלך השיחה התייחסה בייניש למספר נושאים ביניהם אמון הציבור בבית המשפט.

ביניש הדפה ביקורת שנשמעה כלפי בית המשפט ואמרה כי "הדיבורים על הירידה באמון הציבור בבית המשפט מוגזמים ואינם משקפים את המצב האמיתי". ביניש הפנתה אצבע מאשימה וטענה כי מסע ההסתה שהתקיים נגד בית המשפט פגע באמון הציבור ברשות השופטת.

לטענתה, רוב ההסתה התנהלה בעלונים המופצים בבתי כנסת.

בייניש גם התייחסה למעשי האלימות נגד שופטים ולמקרה זריקת הנעל עליה על ידי פיני כהן, ואמרה כי היא מוטרדת מביטחונם האישי השופטים וכי חלקם מצויים בסכנה, חלקם בשל האנשים שמגיעים לדיונים בבית המשפט, וחלקם בשל הקרבה הפיזית בין השופטים למתדיינים.

הנשיאה לא השיבה אם יש פסק דין שהיא גאה בו במיוחד, ומנגד, אמרה שהיא אינה מצטערת על אף פסק דין שכתבה. "אולי בעתיד אחשוב אחרת", אמרה. לגבי תוכניותיה לעתיד, אמרה ביניש שלא חשבה על כך עדיין, אולם אמרה כי היא אינה מעוניינת בתפקדי ממלכתי, דוגמת מינוי לתפקיד מבקר המדינה.

אנו גאים להסית

שי גפן, מנכ"ל עלון 'ארץ ישראל שלנו', הגיב על דבריה של בייניש ל'בחדרי חרדים' ואמר: "זהו ניסיון אחרון לסתום פיות בביקורת לגיטימית נגד מערכת מושחת. התגובה של בייניש מוכיחה את הרמה האינטלקטואלית שלה.

"במקום לערוך חשבון נפש נוקב לאן היא דרדרה את אמון הציבורי של בית המשפט העליון, שהגיע לשפל המדרגה, היא מאשימה את עלוני השבת שמבטא את דעתו של הציבור", דברי גפן.

חגי הוברמן, עורך עלון השבת 'מצב הרוח' אמר ל'בחדרי חרדים' כי "אם אמירת אמת נחשבת להסתה אז אין ספק כי אנחנו נמשיך להסית", ומוסיף, "אנחנו נמשיך להביא את הדברים כהווייתם. חבל שהנשיאה בייניש לא מבינה את הסיבות האמיתיות לכך שאמון הציבור הוא כה ירוד.

"צריך לומר שזה קורה, בגלל שקיים חוסר אובייקטיבית של חלק מהשופטים ובין היתר שלה עצמה.

עוד הוסיף הוברמן, "כשהיו עתירות של השמאל נגד ההתיישבות הטיפול היה זריז מאד אבל כשהעתירות היו הפוכות אז הסחבת נמשכה לזמן רב. וכך גם היה כשהימין עתר או היה שותף בעתירה לטובתו אז הסחבת הייתה דומה".

יוסף רוסו עורך השבועון 'עולם קטן', המופץ בבתי הכנסת אמר ל'בחדרי חרדים': "אנחנו שמחים שהנשיאה בייניש סבורה שגם לעלוני השבת היה חלק בתהליך התיקון החשוב שעובר מערכת המשפט בישראל. השימוש במילה 'הסתה' הפך לבדיחה – בכל פעם שנאמרים דברי ביקורת מהצד הימני מזדעקים בשמאל: 'הסתה'.

"חבל לכולנו על הזלת הביטוי, אנחנו מקווים שבסיעתא דשמיא עלוני השבת, על גווניהם השונים והיפים, ימשיכו לתרום את חלקם בשיח הישראלי – יביאו חומרים איכותיים ומרוממים וגם ביקורת נוקבת כשצריך".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד