י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
תביעת ענק

דורש 5 מיליון ש"ח: נוה נחקר והוחזר למעצר

עורך הדין אפי נוה שעומד במרכז פרשת השחיתות המשפטית, נחקר במשך שעות ארוכות בפעם השלישית וחזר למעצר • קודם לכן, דרש להשיב לידיו בתוך 24 שעות את כל החומר שהגיע מהטלפון הנייד שלו, לצד פיצוי בסך 5 מיליון שקלים מעיתונאית גל"צ

דורש 5 מיליון ש"ח: נוה נחקר והוחזר למעצר
יו"ר לשכת עורכי הדין אפי נווה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לפני שעה קלה הסתיימו חקירתו השלישית של יו"ר לשכת עורכי הדין עד למעצרו, עו"ד אפי נוה. חקירתו התנהלה ביחידה הארצית לחקירות הונאה במשרדי להב 433 בלוד. נוה, צפוי לשוב לבית אחיו עד לסיום ימי מעצר הבית - מחרתיים - שהוטלו עליו על ידי בית משפט השלום בתל אביב.

נוה נעצר בשבוע שעבר, עוד בטרם התפטר מתפקידו כראש לשכת עורכי הדין, וזאת בחשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים. נוה חשוד כי לפני מספר שנים פעל למינויה של תובעת משטרתית לשופטת בית משפט שלום, תמורת טובות הנאה. בנוסף חשוד כי ניסה ללא הצלחה לקדם את מועמדותו של שופט בית משפט שלום לתפקיד שופט מחוזי, באמצעות טובות הנאה שקיבל עו"ד שמקורבת אליו.

אתמול, נוה הגיש באמצעות פרקליטו עו"ד בועז בן צור, נגד העיתונאית הדס שטייף מגלי צה"ל, מכתב תלונה למפק"ד יאח"ה ניצב-משנה יואב תלם. בתלונה ציין כי מכשיר הטלפון הפרטי שלו, ששימש את חוקרי להב 433 - נגנב ונפרץ.

הבוקר (שני) שלח באמצעות פרקליטו מכתב בטרם נקיטת הליכים משפטיים לעיתונאית גל"צ הדס שטייף ולעורכיה, ודרש להשיב לידיו בתוך 24 שעות את כל החומר שהגיע מהטלפון הנייד שלו, ובנוסף דרש פיצוי בסך 5 מיליון שקלים.

"בשבועות האחרונים ביצעתם שורה של עבירות פליליות, קיבלתם לידכם את מכשיר הטלפון הנייד של נוה, פרצתם אותו, העתקתם את תכולתו" כתב עו"ד עו"ד בן צור במכתב. "עיינתם בתכתובות אישיות של נוה, שידרתם עיקרים מהם ומסרתם את התכתובות לידי המשטרה".

עו"ד בן צור אף התייחס לפרסום של חיים לוינסון ב'הארץ' לפיו הפרקליטות העניקה חסינות מפני העמדה לדין של הדס שטייף על חשיפת החומרים, וכתב "אין בכוונתנו להתייחס כעת לאותה הבטחה מפוקפקת, אשר ניתנה לה, ולמיטב הבנתנו לה בלבד. הוגשה תלונה למשטרה ואנו סומכים ידינו על כך שהרשויות ימצו הבדיקה הדרושה. מכל מקום, מישור פלילי לחוד, ומישור אזרחי לחוד. בהליך האזרחי יבקש נוה להיפרע מנזקיו בגין התנהלותכם".

במסגרת הפרשה שעוררה הדים רבים, בעיקר בעולם המשפט, מסרו עדות פתוחה חברי הוועדה למינוי שופטים, בהם שופט בית המשפט העליון לשעבר אליקים רובינשטיין, חברת הכנסת נורית קורן, עורכי הדין אילנה סאקר וחאלד חוסיני זועבי. השופטת החשודה, יצאה לחופשה.

אפי נוה היחידה הארצית לחקירות הונאה הדס שטייף פיצוי כספי מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד