י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצצה

כך עובדת מכונת התעמולה נגד רה"מ נתניהו

הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים של מכונת התעמולה הדמגוגית המופעלת ע"י טובי עיתונאי השמאל כנגד רה"מ בנימין נתניהו וכנגד הימין בכלל • טור דעה מאת יוסי אסולין

כך עובדת מכונת התעמולה נגד רה"מ נתניהו
ראש הממשלה נתניהו צילום: נועם ריבקין פנטון

הפייק ניוז אליו נחשפים רבים ע"י כלי תקשורת כבר מזמן הפך לעובדה מוגמרת. במאמר זה נספק הצצה קטנה אל מאחורי הקלעים של מכונת התעמולה הדמגוגית המופעלת ע"י טובי עיתונאי השמאל כנגד רה"מ בנימין נתניהו וכנגד הימין בכלל.

אמש (ראשון) התראיין חבר הכנסת דוד ביטן, מי שמזוהה כמקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לתכנית "שש עם" בהגשת סיון רהב-מאיר.

ביטן נשאל ע"י המגישה: "האם שמאל זו מילה לגיטימית, האם זו קללה או מילה גסה". והשיב: "לא. כמו שאני ימני - הם שמאלנים. זה הכל".

"כלומר", הקשתה עליו רהב-מאיר, "זה לגיטימי?". וביטן השיב בצורה מבולבלת משהו: "מבחינתם זה לגיטימי, מבחינתי זה לא לגיטימי". ביטן אך נימק את תשובתו ואמר "כי העמדות שלהם בעייתיות".

עם זאת, הדגיש ביטן, זה לגיטימי מבחינתם להיות אנשי שמאל - הם לא צריכים להתבייש בזה". עד כאן עיקרי הדברים.

כעת ראו כיצד באמצעות דמגוגיה ושמיעה סלקטיבית, הפכו שני עיתונאים את הדברים מן הקצה לקצה - משל לא באמת הבינו את כוונתו של ביטן.

יובל קרני, הכתב הפוליטי של 'ידיעות אחרונות', כתב, ככל הנראה בחוסר הבנה מעושה: "ח״כ דוד ביטן מגדיר מחדש את כללי המשחק הדמוקרטיים: ״מבחינתי, זה לא לגיטימי להיות שמאלני. אולי מבחינת השמאלנים זה לגיטימי״.

קרני כמובן זכה לתשואות השמאל וייתכן שרוח הדברים תינשא למחרת מעל גבי דפי ידיעות אחרונות. אבל בואו נתעכב רגע על הדברים שאמר.

האם התרשמתם מתוכן השיחה הנ"ל שביטן אכן התכוון לומר שהשמאל אינו לגיטימי? אני לא. וכנראה כל מי שקורא או רואה את הדברים. הרי ביטן אמר בדיוק את ההפך: "כמו שאני ימני - הם שמאלנים. הם לא צריכים להתבייש בזה".

אבל קרני בחר להוציא משפט אחד מבולבל (לגיטימי להתבלבל, לא?), לנתק אותו מהקשרו וללעוג. כי האופנה היום היא ללעוג לראש הממשלה נתניהו ואם אפשר על הדרך ללעוג גם למקורבו דוד ביטן - אז אדרבה ואדרבה.

ואז הגיע עיתונאי נוסף שמצא בבלבול הזה הזדמנות ללעוג לביטן את נתניהו. הפעם מדובר באחד העיתונאים הבכירים במחנה השמאל, נדב איל, כתב חדשות החוץ של ערוץ 10 ובעל טור בידיעות אחרונות.

"טוב שסיון רהב-מאיר שאלה וטוב שהוא ענה בכנות כפי שענה", כתב נדב איל, והוסיף: "הוא מבטא בדיוק את רוח בלפור הנוכחית". כשהכוונה היא כמובן לראש הממשלה בנימין נתניהו, שבעיני איל לא רואה את השמאל כמחנה לגיטימי.

ובכן, רבותיי, כך בדיוק עובדת מכונת התעמולה של מחנה השמאל. מוכרים פייק ניוז לציבור ואז, על סמך עובדות אלטרנטיביות, מתחילים לתקוף את "רוח בלפור". השקר מופץ כאש בשדה קוצים ולכו תעצרו אותו.

רק מי שרואה את מחנה הימין ואת ראש הממשלה נתניהו כבלתי לגיטימיים, ולא הפוך, יכול להשתמש בדמגוגיה זולה כדי לתקוף את הימין.

מנדב איל נמסר בתגובה לכותב המאמר: "יוסי, אני ממש לא יודע ודי התלבטתי ושמעתי את זה כמה פעמים. או שביטן לא סגור על לגיטימי או שהוא אומר שזה לא לגיטימי; "לגיטימי מבחינתם" זה בדיוק איש את אחיו חיים בלעו. השאלה היא האם החברה מוכנה לקבל מגוון רעיוני ולא להוציא מעבר לגדר. וזה נכון לימין ושמאל וכולם לבד מעבריינות למיניה".

בנימין נתניהו ידיעות אחרונות טוויטר נדב איל דוד ביטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד