י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נס סמוך לעזה

מחבל פתח באש, הקצין ניצל בזכות קסדה

שעות לאחר שנרשם ירי ללא נפגעים מרצועה עזה, שוב התרחשה תקרית על הגבול | קצין צה"ל נפצע בינוני ופונה במסוק לבית החולים

מחבל פתח באש, הקצין ניצל בזכות קסדה
חיילים סמוך לרצועת עזה צילום: גילי יערי, פלאש 90

לפני שעה קלה (שלישי) בוצע ירי מרצועת עזה לעבר גדר המערכת בדרום הרצועה. כתוצאה מכך, קצין נפגע ומפונה במצב קל באמצעות מסוק לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

מתחקיר ראשוני בשטח עולה כי במהלך הפרת סדר שכללה יידוי אבנים, מחבל פתח באש לעבר לוחמי צה"ל. כדור פגע בקסדת קצין צה״ל שפעל בנקודה. הקצין נפצע באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

בנוסף, חמישה חשודים התקרבו לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. שניים מהחשודים חצו לשטח ישראל וחזרו מיד לשטח הרצועה.

על פי דיווחים ברשתות חברתיות ברצועת עזה, צה"ל הגיב בירי ארטילרי לעבר מקור הירי.

מוקדם יותר היום, בסמוך לשעה 12:45, בוצע ירי בפעם הראשונה היום, מרצועה עזה לעבר גדר המערכת, לא היו נפגעים. בתגובה, טנק של צה"ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה.

דובר צה"ל מסר: "טנק של צה"ל תקף עמדת תצפית של ארגון הטרור חמאס לאחר שבמהלך הפרת סדר בדרום רצועת עזה, שכללה יידוי אבנים לעבר כוחות צה"ל, נפצע קצין באורח קל. נסיבות הפציעה בבדיקה".

גדי ירקוני, ראש מועצת אשכול הגיב לתקרית: "אני מאחל החלמה מהירה לקצין צה"ל שנפצע הערב בתקרית ירי בגבול במרחב המועצה, שעה שהגן עלינו. אנו נמצאים בקשר עם הצבא ועוקבים אחר הדברים. אין שינוי בהנחיות לתושבים ואנו ממשיכים בשגרת חיינו. אני מודה לחיילי צה"ל שמסכנים את עצמם יום יום שעה שעה במטרה להגן עלינו ולאפשר לנו לשמור על השגרה. חזרו הביתה בשלום".

חה"כ חיים ילין, תושב עוטף עזה וראש מועצת אשכול לשעבר, מסר בתגובה לאירוע הירי ברצועת עזה: "המלחמה על הגדר מול צה"ל מתקיימת תקופה ארוכה מאוד. המדיניות של הקבינט המדיני ביטחוני שכוללת פטור ממע"מ על הדלק והעברת 15 מיליון דולרים לחמאס בפעם השלישית כדי להשיג שקט, פשטה את הרגל".

ילין טוען, "את הטרור צריך לנצח ולא לשלם לו פרוטקשן. החולשה של הקבינט המדיני ביטחוני מתגלה. מה שברור אסור שהכסף ייכנס מחר לתוך רצועת עזה. צה"ל כאן כדי להגן עלינו ולחסום בגופם את הכדורים כדי שאנחנו התושבים נוכל לנהל שגרה. מאחל החלמה מהירה לחייל צה"ל שנפגע".

פיגוע ירי קסדה קצין פצוע קל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד