י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בעיצומה של מערכת הבחירות 

משבר השבת חוזר: עבודות גשר יהודית יחלו בסופ"ש 

המשבר החריף סביב עבודות הקמת גשר יהודית בתל אביב חוזר, בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת העשרים ואחת | הפרקליטות הודיעה היום לבית המשפט העליון, כי העבודות להקמת גשר יהודית יימשכו למרות חילול השבת, החל מיום שישי הקרוב | כיצד יגיבו המפלגות החרדיות? 

משבר השבת חוזר: עבודות גשר יהודית יחלו בסופ"ש 
הדמיית גשר יהודית צילום: חן אדריכלים

בעיצומה של מערכת הבחירות לכנסת ה-21, המשבר הפוליטי סביב הקמת גשר יהודית מעל נתיבי איילון חוזר לסדר היום וזאת לאחר שפרקליטות המדינה הודיעה היום כי ביום שישי הקרוב יחלו העבודות תוך חילול שבת בפרהסיה.

על פי הדיווח בערוץ 13, הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) לבית המשפט העליון, כי העבודות להקמת גשר יהודית יימשכו למרות חילולי השבת, החל מיום שישי בסוף השבוע הקרוב, במשך שישה סופי שבוע, בדומה לתכנון המקורי ששר התחבורה עצר בזמנו.

מדובר בתכנית שהובילה למשבר פוליטי בין הסיעות החרדיות לממשלה, ובעקבות הדיווחים ביקשו סגן השר יעקב ליצמן וחה"כ ינון אזולאי את התערבותו של ראש הממשלה. בעקבות הדרישה מלמעלה, הודיע שר התחבורה ישראל כץ על הקפאת התוכנית.

אלא שבעיריית תל אביב התנגדו להקפאה ועתרו נגד השר כץ ומשרד התחבורה לבג"ץ. לפני כחודש השיבו במשרד התחבורה לבג"ץ כי העבודות יידחו בשישה חודשים ויתקיימו יחד עם עבודות החשמול של רכבת ישראל תוך שמירה על השבת.

אלא שהיום היום (שלישי) הודיעו עורכי הדין מטעם משרד התחבורה ונתיבי איילון, כי הם הם חוזרים בהם מתשובתם ובעקבות כך, עיריית תל אביב הגישה לבג"ץ בקשה למחיקת העתירה, מאחר וזו איננה אקטואלית ואינה מצריכה הכרעה שיפוטית. 

הדבר צפוי לעורר שוב את זעמם של נציגי המפלגות החרדיות, כאשר אקדח האיומים של פרישה מהממשלה ריק ואינו מכיל כדורים, שכן בעוד 77 יום יתקיימו הבחירות וספק אם ירצו להעלות את נושא חילול השבת ללב השיח הציבורי.

מי שקפץ על העגלה וחוגג את ההחלטה, הוא ראש העיר רון חולדאי שאמר היום: "כפי שחזרתי ואמרתי- גשר יהודית קום יקום. שר התחבורה נאלץ לרדת מהעץ, לחזור בו ולהורות על המשך העבודות. חבל שפרויקט כה חשוב לציבור עוכב בגלל סיבות פוליטיות".

לדברי חולדאי, "הקמת גשר יהודית-ביצרון הינה חלק ממדיניות עיריית תל אביב-יפו לחיזוק המארג העירוני בין חלקי העיר השונים ועידוד הליכה ברגל והשימוש באופניים ככלי רכיבה יום-יומי. הגשר, המתוכנן עבור הולכי רגל ורוכבי אופניים (ללא תחבורה ממונעת), יחבר את מזרח העיר למערבה, יעודד תחבורה ירוקה ובטוחה ברגל ובאופניים, יאפשר לתושבי רמת גן וגבעתיים להגיע ללא רכב למרכז תל אביב, ויסייע להפחתת מס' כלי הרכב בתוך גוש דן - לרווחת כלל תושבי המטרופולין".

ממשרד התחבורה נמסר: "בניגוד להודעת ראש עיריית תל אביב רון חולדאי שלושת העקרונות שנקבעו על ידי השר כץ יושמו באופן מלא; דחייה של חצי שנה בביצוע העבודות, ביטול התכנית לחסימה נפרדת להקמת הגשר וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית במועדי העבודות לחשמול קו הרכבת ירושלים-תל אביב".

עוד הוסיפו בהודעה, "הדחייה של חצי שנה במועד העבודות להקמת גדר יהודית נועדה לאפשר לרכבת להשלים את היערכותה לביצוע פרויקט החשמול בקו ירושלים. ביטול התכנית לחסימה נפרדת של נתיבי איילון שנועדה להתבצע באמצע השבוע או סופי השבוע במהלך 6 שבועות. וביצוע העבודות להקמת גשר יהודית אגב עבודות חשמול קו ירושלים תל אביב, תוך מתן עדיפות לרכבת בביצוע העבודות".

חילול שבת גשר יהודית משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד