י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
יחרימו את ועידת אגודת ישראל?

עסקני בעלזא התכנסו: "אנחנו החסידות השנייה בגודלה באגו"י"

הרוחות ב'אגודת ישראל' סוערות: עסקני חסידות בעלזא התכנסו היום לקראת הועידה המתוכננת והציגו דרישה לערוך שינויים בסידורי המקומות הקיימים ברשימת המפלגה | העסקנים אף מאיימים להחרים את ועידת 'אגודת ישראל' באם ייענו בסירוב לדרישה | כל הפרטים בפרסום ראשון

עסקני בעלזא התכנסו: "אנחנו החסידות השנייה בגודלה באגו"י"
כינוס עסקני בעלזא צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: חילוקי הדעות הפנימיים שהתעוררו בתוך אגודת ישראל לקראת הרכבת הרשימות נמשכים ושאלת סידורי המקומות מאיימת לגרום למשבר חריף.

לאחר שהעלו את דרישתם בפני נציגי אגודת ישראל, עסקני חסידות בעלזא נועדו היום לישיבת היערכות ודורשים להסדיר את המשבר הפנימי במפלגה, קודם כינוס הוועידה בשבוע הבא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי עסקני החסידות התכנסו היום לישיבה פנימית, שעסקה בהיערכות לקראת הבחירות לכנסת.

בפתח הכינוס שהתקיים במעונו של האדמו״ר מבעלזא בירושלים, בירכו כולם על הסכם האחדות שנחתם ביהדות התורה, ועל הסיכום כי נציג דגל התורה יוצב במקום השישי, בו ניצב ח"כ ישראל אייכלר.

העסקן הוותיק הרב מרדכי וובר, שהיה משמשו בקודש של מרן מהר״א מבעלזא זיע"א, הזכיר כי ראש הקהל הרב שמחה בונם קליין ז"ל היה ממייסדי הסיעה המאוחדת ב'אגודה', כיהן כנציג בעלזא בעירייה והיה ברשימת הסיעה לכנסת.

במהלך האסיפה התברר כי רבים ממתפקדי הסיעה היו חסידי בעלזא ובתוכם הרב וובר עצמו.

המשב"ק המיתולוגי אמר לנוכחים כי "חסידות בעלזא היא הקהילה החסידית השניה בגודלה באגודת ישראל. אך טבעי שתיוצג במקום השלישי של אגודת ישראל ברשימת יהדות התורה לכנסת".

כאמור, בחסידות צפויים לפנות להנהלת אגודת ישראל כדי לחתום על הסכם אחדות גם בתוך המפלגה החסידית, תוך שנציגי החסידות רומזים כי באם העניין לא יסתדר קודם וועידת אגודת ישראל שמתוכננת לשבוע הבא, נציגי בעלזא יחרימו את האירוע.

בעלזא אגודת ישראל יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד