י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הפרשייה שטלטלה את המדינה

'האם המזריקה': "פעלה תחת הבנה מוטעית של המציאות"

'האם המזריקה' שמעשיה זעזעו את המדינה, הורשעה בשבוע שעבר, היא הודתה במסגרת הסדר טיעון והורשעה בכך שהזריקה לבנה הפעוט - אינסולין בארבעה מקרים בעת אשפוזו בביה"ח בכדי לגרום לו לצניחת סוכר | עורך דינה ל'בחדרי': "אין כל הסדר כתוב, אולם יש הבנות בעל פה" 

'האם המזריקה': "פעלה תחת הבנה מוטעית של המציאות"
הזרקה. אילוסטרציה צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע בשבוע שעבר את תושבת שכונת רמת שלמה בת 30, שנעצרה במסגרת פרשת "האם המזריקה" שכונתה במשטרה "מתוק כשמר לי".

השופט רפי כרמלי הרשיע ביום שני שעבר את האם החרדית בהתעללות בבנה בן השנה. האם הודתה במסגרת הסדר טיעון, והורשעה בכך שהזריקה לבנה אינסולין בארבעה מקרים, במהלך אשפוזו בבית החולים שערי צדק בירושלים, באמצעות מזרק שהביאה עמה, וגרמה לצניחה של רמת הסוכר בדמו עד למצב של היפוגליקמיה.

הסדר הטיעון שנחתם, הינו הסדר פתוח שלא הגיעו בו להסכמה לגבי רכיב העונש ועל כך ייערכו דיונים נוספים בבית משפט המחוזי. התיק נוהל על ידי עו"ד שמוליק ברזילי מפרקליטות מחוז ירושלים, וההסדר פורסם לראשונה על ידי הכתבת יערה שפירא ב'כאן 11'.

עו"ד נתן רוזנבלט, מי שמייצג את הנאשמת והוביל את המגעים לקראת ההסדר, אומר ל'בחדרי חרדים' כי במהלך הדיונים עם הפרקליטות וכן בבית המשפט, טען כי "היא פעלה תחת הבנה מוטעית של המציאות, כתוצאה מסינדרום מסוים בו הייתה שרויה". בעקבות טענה זו, בית המשפט שלח את הנאשמת לבדיקה, "אשר אישרה את עמדתנו זו, ומכאן הדרך להסדר הייתה קצרה".

באשר להסדר הטיעון, אמר כי אמנם סעיפי האישום נותרו כשהיו, אך, "הוסרו חלק מהפרטים שהיו חשובים לנו להשמיטם". לדבריו, "זאת הקלה משמעותית, מבלי להקל ראש במעשים - בהכירה את המשמעות הלא מחמיאה של מעשיה".

מזרקי האינסולין

באשר לעונש, אומר עו"ד רוזנבלט ל'בחדרי', כי "אין כל הסדר כתוב, אולם יש הבנות בעל פה, כאשר הכיוון תלוי בדברים שונים ומצבים אותם לא ניתן לפרט, ובעקבות כך היא נשלחה לתסקיר שירות המבחן".

"סייעה בידינו ברוך השם, גם העובדה שהתובע בתיק, עו"ד שמוליק ברזילי, הבין את המורכבות הייחודית של התיק הזה, ושאיפת העונש הייתה צופה פני עתיד, ולא רק רצון למצות את הדין" סיכם.

אינסולין האם המזריקה הרשעה הסדר טיעון נתן רוזנבלט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד