י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"אנחנו חצי חילונים וחצי דתיים"

בנט שובר שתיקה: "היהדות לא שייכת לדתיים"

מפלגת הימין החדש שהקימו השרים בנט ושקד, עוררה דאגה בקרב הנציגים שומרי התורה והמצוות בכנסת, בשל החשש מכרסום בחומות הקדושה והשבת | השר נפתלי בנט התראיין ל-ynet ופיזר את הערפל סביב הנושא

בנט שובר שתיקה: "היהדות לא שייכת לדתיים"
בנט צילום: Marc Israel Sellem פלאש 90

לראשונה מאז שהקים את מפלגת 'הימין החדש', ניצב היום (רביעי) נשר נפתלי בנט לראיון באולפן Ynet. בראיון הוא מרבה לתקוף את גנץ, מציב את היעד שלו וגם מספר כיצד המפלגה תקבל הכרעות בנושאי דת.

תחילה מסמן השר בנט את מטרות 'הימין החדש' ומצהיר כי, ״היעד שלנו הוא 15 מנדטים. נרצה את תיקי המשפטים והביטחון בממשלה הבאה״, לדבריו, "בנימין נתניהו יהיה ראש הממשלה, זה ברור. השאלה היא מה יהיה אופי הממשלה. אם הממשלה תהיה עם גנץ, לפיד ולבני או ממשלת ימין אמיתית איתנו".

שר החינוך בחר להעניק גיבוי מלא לנתניהו בפרשות בהן הוא חשוד, ״לא נצטרף למקהלת הפופוליזם, נקבל החלטה רק אחרי החלטת היועץ לאחר שימוע״. בנט הוסיף ואמר, "אני מקווה שלא נגיע למצב של הגשת כתב אישום. זה לא טוב ברמה האישית ולא ברמת מדינת ישראל". 

בנט ציין עוד כי, "החוק קובע שראש ממשלה לא חייב להתפטר עד אחרי פסק דין חלוט, והרציונל הוא שרוצים ביקורת שיפוטית על ההחלטה שיכולה להחליף שלטון. אנחנו נתכנס בסיעה, ונדון לפי כל העובדות שיהיו לפנינו. בשלב זה, אנחנו נמליץ באופן ברור לנשיא ריבלין על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה".

יו"ר הימין החדש לא פיספס את המומנטום לתקוף את בני גנץ שאמר כי, "אין לי שום דבר נגד בני גנץ ברמה האישית. אני מדבר על תפיסותיו. הוא מבטא את ״תפיסת התיקו״ שלפיה אנחנו לא חותרים לניצחון, שהעיקר זה לצאת מכל מערכה בשלום אבל מבלי לנצח. זו תפיסה שכשלה ב-30 שנים האחרונות. בצוק איתן אני באתי ואמרתי "יש 30 מנהרות טרור, הן בשלות לגמרי לאסון רב מימדי" ובא בני גנץ ואמר שעדיף לא להיכנס. זו הימנעות, דחיינות". 

בנט ענה גם על השאלה שעולה במפלגות החרדיות מאז פרישתו מהבית היהודי כיצד מפלגתו תתייחס לנושאי דת ומדינה כשאמר כי, ״אנחנו המפלגה של עם ישראל, הציונות המתחדשת. אנחנו שוקדים בימים אלה על כתיבת המצע. אני מודיע כאן שמיד אחרי הבחירות נקים ועדה ציבורית מיוחדת ברוח אמנת גביזון-מידן כדי לייצר הסכמה רחבה בכל הנושאים במדינת ישראל".

בראיון נשאל בנט מה הופך את המפלגה שלו גם לחילונית וטען "אנחנו לא דגל חילוני או דגל דתי, אנחנו יהודים, אנחנו מאמינים במסורת, בשורשיות של עם ישראל. היהדות לא שייכת לדתיים. אשתי חילונית ואספר לכם סיפור - לפני 21 שנה, כשעמדנו להתחתן, באתי לגילת ושאלתי בדיוק מה שאת שואלת. מה בדיוק נעשה פה ומה נעשה פה, והיא אמרה לי משפט יפהפה: אם נאהב אחד את השני ונכבד אחד את השני הכול יסתדר".

נפתלי בנט מפלגת הימין החדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד