י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עברו את הגבול

הקונסול עזב את הטקס בהפגנתיות: "אין לי סבלנות"

הקונסול הכללי בניו יורק, עזב אמש בהפגנתיות את אירוע הגאלה של האקדמיה לאמנות ועיצוב 'בצלאל' בניו יורק, לאחר אמירותיו המתריסות של נשיא האקדמיה כלפי מדינת ישראל | הקונסול דני דיין: "אין לי סבלנות למי שמגייס כספים בחו"ל ע"י השמצת המדינה"

הקונסול עזב את הטקס בהפגנתיות: "אין לי סבלנות"
דני דיין, הקונסול הכללי בניו יורק צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הקונסול הכללי בניו יורק, דני דיין, השתתף בגאלה השנתית של האקדמיה לאומנות ועיצוב 'בצלאל' בניו יורק בנוכחות מכובדים רבים.

כחלק מהשתתפותו, נשא הקונסול דברים על האקדמיה ותרומתה ובירך את הנוכחים. לאחר נאומו, עלה נשיא האקדמיה פרופ׳ עדי שטרן לשאת דברים - תחילה דיבר על תכניות הפיתוח של האקדמיה אך בהמשך עבר שטרן לפתע לנושאים פוליטיים. בין היתר אמר כי "חופש הביטוי בישראל - כמו בארה"ב - נמצא תחת מתקפה ובצלאל נמצאת בחזית המאבק להגנה על הדמוקרטיה".

הקונסול הכללי קרא לעברו "זו לא אמת", אך הנשיא המשיך בדבריו באותו נושא. משהמשיך בדבריו, הקונסול הכללי בחר לעזוב את האולם בהפגנתיות.

לאחר עזיבתו אמר דיין: "אין לי סבלנות - ואני משתמש בביטוי דיפלומטי - למי שמשמיצים את מדינת ישראל בחו"ל כדי למצוא חן ולגייס כספים. לא הייתי מוכן לתת לזה גושפנקא בעצם נוכחותי".

מכללת 'בצלאל' ידועה בתצוגות אומנות של הסטודנטים כפרובוקטיביות, מדי תקופה המכללה מגיעה לכותרות העיתונים והמהדורות לאחר שמיצגי אומנות אנטי ישראליות, או כרזות שנראות כהסתה נגד נתניהו, נתלות ברחבי המכללה.

הסערה הזכורה ביותר, היא כרזת אומנות בה נראה ראש הממשלה כשחבל תלייה סמוך לראשו.

דני דיין קונסול כללי בצלאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד