י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
השגריר יזומן לנזיפה

זעם בישראל: אירלנד העבירה חוק אנטישמי

מדינת אירנד העבירה אמש הצעת חוק האוסרת לקיים סחר עם חברות ישראליות מעבר לקו הירוק • העונש במידה וההצעה תאושר סופית - עד 5 שנות מאסר • שגריר אירלנד בישראל יוזמן מחר לשיחת נזיפה

זעם בישראל: אירלנד העבירה חוק אנטישמי
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בלשכת רה"מ ושר החוץ בנימין נתניהו מסרו אמש (חמישי) כי השגריר האירי יזומן מחר לשיחת נזיפה במשרד החוץ, לאחר שמדינתו חוקקה הצעת חוק האוסרת לקיים סחר עם חברות ישראליות הפועלות מעבר לקו הירוק.

"ישראל מביעה זעם על החקיקה נגדה בפרלמנט האירי שמצביעה על צביעות ואנטישמיות", הסבירו בלשכת נתניהו את פשר הנזיפה.

לדבריהם: "במקום שאירלנד תגנה את סוריה שטבחה במאות אלפי אזרחים, את טורקיה על כיבוש צפון קפריסין ואת ארגוני הטרור שרצחו אלפי אזרחים ישראלים, היא תוקפת את ישראל - הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון. בושה".

יצוין כי מדובר בהצעת חוק שעברה אתמול ברוב של 78-45, עם שלושה נמנעים, כאשר הבית התחתון של אירלנד הצביע על מנת לקדם את הצעת החוק, שכאמור קובע כי לא ניתן לקיים מסחר עם ישראלים מעבר לקו הירוק

אם היא תעבור סופית, תהפוך אירלנד למדינה הראשונה באיחוד האירופי שתאסור חוקית על פעילות מסחרית מעבר לקווי 1967, כולל מזרח ירושלים ורמת הגולן.

כמו כן, לפי הצעת החוק יוטל על מפר החוק קנס כספי עד לגובה של 250,000 יורו או חמש שנות מאסר, על אלה שנמצאו אשמים בייבוא ​​או במכירת סחורות לגולן, מזרח ירושלים או בהתנחלויות בגדה המערבית.

בנימין נתניהו הקו הירוק שגריר אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד