י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מאמץ אחרון

פניה לח"כים: "פשיטת רגל ערכית היסטורית"

"מכובדנו, אנו קוראים לך לפעול בעניין באופן דחוף ולא לאפשר לקומץ מנותק למחוק את השבת הציבורית של המדינה ושל העם כולו", כך במכתב ששיגר מרכז ליב"ה לח"כים החרדים והדתיים לפעול למען מניעת בניית גשר יהודית החל מהשבת הנכנסת

פניה לח"כים: "פשיטת רגל ערכית היסטורית"
דרעי, ליצמן ואייכלר במליאת הכנסת צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע ההחלטה כי בסוף השבוע הזה יחלו העבודות להקמת 'גשר יהודית' בתל אביב, תוך חילול שבת מופגן, פנו מרכז ליב"ה לחברי הכנסת בדרישה לפעול לביטול העבודות בשבת. במכתב שנשלח לח"כים ממפלגות הבית היהודי, ש"ס, יהדות התורה והליכוד נכתב "מדובר בצעד שאין להפריז בחומרתו, שמהווה פשיטת רגל ערכית היסטורית ודתית".

עוד כותבים במרכז ליב"ה בפנייתם לחברי הכנסת על הציווי של התורה בנושא, אותה נקרא בקריאת התורה השבת. "בעשרת הדברות, אותם נקרא בפרשת השבוע הקרובה נצטווינו: "זכור את יום השבת לקדשו" ומאז, לאורך כל הדורות מסרו יהודים את נפשם על שמירת השבת ולא חלמו שדווקא במדינת ישראל, המדינה היהודית, השבת תירמס ברגל גסה בגלל שיקולים של כסף ונוחות".

כמו כן, מזכירים מרכז ליב"ה במכתבם גם את הסטטוס קוו, שהיה הנקודה הראשונה בהסכמה הלאומית שעל בסיסה הוקמה המדינה, בו מצוין בין היתר עניין שמירת השבת. "מכתב הסטטוס קוו" מדבר על צביון יום השבת וקובע: "ברור שיום המנוחה החוקי במדינה היהודית יהיה יום השבת. גם מכריז המדינה ורה"מ הראשון דוד בן גוריון הבין זאת וכתב בספרו: "אין יהודי חייב להיות דווקא אדוק למען יראה הערך הרב שיש בקיום השבת ומועדי ישראל, כימי מנוחה וחגים היסטוריים המנחילים צביון יהודי ורציפות היסטורית לחיינו הציבוריים".

"במדינה יהודית צריכים לעשות כל מה שצריך כדי שישמר הצביון היהודי, שתישמר השבת במרחב הציבורי. את עבודות הגשר אפשר לעשות גם ביום חול. וכפי שהתבטא השבוע מהנדס עיריית ת"א לשעבר, מר ישראל גודוביץ: "לא בשמיים לתכנן גשר שאת בנייתו לא יעשו בשבת, מי שאומר אחרת הוא שקרן", הוסיפו מרכז ליב"ה במכתבם.

בסיום המכתב פנו מרכז ליבה אל הח"כים וקראו להם לפעול בעניין. "מכובדנו, אנו קוראים לך לפעול בעניין באופן דחוף ולא לאפשר לקומץ מנותק למחוק את השבת הציבורית של המדינה ושל העם כולו. שמור על ערך היסוד של העם היהודי, שמור על השבת!" סיימו במרכז ליב"ה את מכתבם לחברי הכנסת.

נזכיר כי השבוע (שלישי) קיבל בג"צ את עמדת עיריית תל אביב שיש לאפשר את העבודות על גשר יהודית, המחבר בין מזרח העיר למערבה, בשבת. ההחלטה התקבלה לאחר שמשרד התחבורה לא הגיש חלופה מעשית לעבודות בימי חול. עוד נודע כי שר העבודה, חיים כץ, הרחיב את מספר ההיתרים לעובדים יהודיים לעבוד בשבת מארבעה עובדים לעשרים ואחת עובדים, וזאת ללא מתן הסבר מספק. העבודות ימשכו במשך שישה שבתות שבהם יסגרו נתיבי איילון לתנועה מכניסת השבת ועד צאתה.

חברי כנסת חרדים חילול שבת עבודות בשבת גשר יהודית מרכז ליב''ה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד