י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מי ירה למוות?

פלסטיני נהרג. היישוב: מטיילים הותקפו | צה"ל: האירוע מתוחקר

עימותים אלימים פרצו בשבת בין פלסטינים המתגוררים סמוך לרמאללה, לבין מתיישבים יהודים שלטענתם קבוצת מטיילים הותקפה על ידי ערבים מהכפר הסמוך | פלסטיני נהרג וכמה נפצעו | בצה"ל חוקרים מי אחראי לירי הקטלני | דוברות היישוב: "הכוחות חשו סכנה מוחשית לחייהם"

פלסטיני נהרג. היישוב: מטיילים הותקפו | צה"ל: האירוע מתוחקר
ערבים מתעמתים צילום: פלאש 90

בסמוך לכפר אל-מועייר שמצפון לרמאללה, פרצו עימותים בין מתיישבים שהגיעו מכיוון מאחז 'עדי עד' וכוחות צה"ל עם פלסטינים. במשרד הבריאות הפלסטיני ברמאללה, דיווחו כי אחד הפלסטינים נהרג, פצוע קשה וארבעה נספים נפגעו.

במערכת הביטחון פתחו בבדיקת נסיבות התקרית ובוחנים מי אחראי לירי הקטלני.

על פי הדיווח, אחד מחברי כיתת הכוננות ביצע ירי באוויר, אך טרם ברור מאיזה קליע נפגע הפלסטיני, מאחר וגם כוחות צה"ל ביצעו ירי.

עם זאת, נבדק גם החשד כי הפלסטיני מת כתוצאה מאירוע רפואי, ללא קשר לירי שבוצע על ידי מי אנשי כוחות הביטחון. משטרת מחוז ש"י גובה עדויות מהמתיישבים שנכחו במקום.

מאוחר יותר פורסם כי ההרוג הוא שאדי חסן, מהכפר אל-מוג'יר, צפונית מזרחית לרמאללה.

מצה"ל נמסר כי בוצע ירי חי על ידי המתיישבים. כוחות צה"ל ומג"ב קפצו לנקודה והגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. הפרת הסדר פוזרה. "מדובר בפרטים ראשוניים, האירוע ייבדק ויתוחקר".

בדוברות היישוב עדי עד מגדירים את האירוע כדקירה ותקיפה חמורה בצהרי השבת.

לדבריהם, בצהרי יום השבת קבוצת מטיילים בפאתי היישוב הותקפה בדקירות סכין ובאלימות קשה על ידי ערבים תושבי הכפר אל מועייר. אחד המטיילים נפצע קל מדקירה והם מצליחים להזעיק עזרה.

כוחות של כיתות הכוננות האזוריות הוקפצו למקום על מנת לחלץ את המטיילים ולשלול דיווח על מטייל שנעדר. הכוחות גם הם הותקפו באלימות קשה מאוד "מרגע שהם חשים בסכנה מוחשית לחייהם הם מגיבים בירי באוויר". כוחות צבא שהגיעו למקום מתעמתים עם מאות של ערבים שתוקפים את החיילים באלימות קשה. הכוחות משתמשים באמצעים לפיזור הפגנות.

"היישוב עדי עד רואה בחומרה את המתקפות החוזרות ונשנות של תושבי הכפרים הערבים באיזור וקורא לכוחות הביטחון להגיב בחומרה ולהעניש את כל כפרי הטרור".

עימותים אלימים רמאללה אלימות פלסטינים מתיישבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד