י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
האזינו לשחזור

הנער שנדקר: ערבים ניסו לגרור אותי לכפר

שעות לאחר צאת השבת, הנער שנדקר בצהריי השבת סמוך ליישוב עדי עד משחזר את רגעי האימה שחווה עת שיצא להתבודדות | בתוך כך, נודע כי ההרוג בהפרות הסדר הינו מחבל שישב בעבר 8 שנים בכלא הישראלי

הנער שנדקר: ערבים ניסו לגרור אותי לכפר
הנער שנדקר מגובס צילום: באדיבות המצלם

הנער שנדקר בשבת בצהריים בסמוך למאחז עדי עד, משחזר את רגעי האימה, "בשבת הלכתי לעשות התבודדות כמאתים מטר מהיישוב. פתאום ראיתי 3 ערבים, שעשו לי מארב, הם תקפו אותי, הרביצו לי, וניסו לגרור אותי לכפר".

לדברי הנער, "הצלחתי לברוח לעדי עד, ובדרך הבנתי שנדקרתי ביד, ראיתי דם, הזעקתי את כיתת הכוננות, והם פתחו במרדף אחרי התוקפים".

האזינו לדבריו:

 

מאוחר יותר, בשל אירוע התקיפה, התפתחו הפרות סדר במהלכן גם בוצע ירי באוויר על ידי כיתת הכוננות של המאחז עדי עד ועל ידי כוחות צה"ל. חמדי סעאדה נעסאן בן 38 נהרג, וכשלושים נוספים נפצעו.

בעקבות האירוע, מפקד מחוז ש"י ניצב משה ברקת, הטיל על היחידה המרכזית של מחוז ש"י לנהל את חקירת האירוע. כבר בשלב זה עוסקים חוקרי היחידה בביצוע פעולות ראשוניות ובכללן גביית עדויות מגורמים שונים שנכחו באירוע, איסוף ממצאים וניתוחם וזאת במטרה להתחקות אחר ההתרחשויות והנסיבות של האירוע.

כתב 'מעריב' יאסר עוקבי ציטט כלי תקשורת ערבים שדיווחו כי ההרוג, ישב בכלא הישראלי 8 שנים וכי הוא אב לארבעה ילדים. בדיקת אתר "הקול היהודי" העלתה כי המחבל, חמדי נעסאן מאל מועייר, נעצר בשנת 2000 והורשע בביצוע מספר פיגועים ובהם הנחת מטען חבלה וירי לעבר יהודים. הוא נידון ל-9 שנות מאסר אך שוחרר בחודש הלועזי נובמבר 2007 עם עוד כ-430 מחבלי פת"ח כ"מחווה" של ממשלת ישראל והעומד אז בראשה אהוד אולמרט לאבו מאזן לקראת ועידת אנאפוליס.

עדי עד עימותים אלימים הפרות סדר דקירה גבס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד