ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
נחשף

בגלל הלייבור, יהודי בריטניה חוששים מעתידם

מדו"ח המגמות והתקריות האנטישמיות בשנה החולפת עולה כי יהודי בריטניה חוששים לעתידם, בשל עליית מפלגת הלייבור במדינה

בגלל הלייבור, יהודי בריטניה חוששים מעתידם
חרדים בבריטניה, אילוסטרציה צילום: רויטרס
לרגל יום השואה הבינלאומי, שר התפוצות נפתלי בנט הציג היום (ראשון) בישיבת הממשלה את דו"ח המגמות והתקריות האנטישמיות לשנת 2018 ואת פעילות משרדו.
על פי הדו"ח בשנה האחרונה היה שיא במספר הנרצחים היהודים במתקפות אנטישמיות מאז פיגועי ארגנטינה (בשנות ה-90), כאשר בשנת 2018 נרצחו  13 יהודים בשלושה פיגועים שונים.
עוד נקבע בדו"ח, כי 70% מהאנטישמיות ברחוב וברשת הם אנטי ישראליות כאשר השיא היה בעת שהעבירו את השגרירות האמריקאית לירושלים וצעדות השיבה על גבול עזה - ישראל. 
בדו"ח נקבע עוד כי בצרפת - לאחר שנתיים של ירידה במספר התקריות האנטישמיות במסגרת "התוכנית הממשלתית למאבק בגזענות ואנטישמיות", ובעקבות השינוי בפיסת הכוחות הובילה לעלייה של 69% בתקריות. 
גם במדינה בו נמצאים קהילות חרדיות רבות, האנטישמיות גואה. על פי דו"ח האנטישמיות, מפלגת הלייבור בברטניה גורמת לחששות הקהילה היהודית בנוגע לעתידה בממלכה.
שר החינוך והתפוצות, נפתלי בנט אמר כי, "מדינת ישראל היא מדינה בטוחה וחזקה, כוח עליון במאבק בטרור, ואחריותה לסייע למיליוני אחינו ואחיותינו שבתפוצות אל מול פשעי אנטישמיות הולכים וגוברים". 

עוד הוסיף השר בנט: "שנת 2018 היתה שנת שיא בנוכחות האנטישמית ברחוב, ברשת ובזירה הפוליטית ברחבי העולם, במהלכה נרשם המספר הרב ביותר של נרצחים יהודים מאז שנות ה-90 בשלושה פיגועים שונים. משרד התפוצות ימשיך לפעול לבניית גשרים עם יהודי העולם, ולמיגור האנטישמיות באפיקים משפטיים, דיפלומטיים והסברתיים. דווקא השבוע, בו אנו מציינים את יום השואה הבינלאומי, אני קורא לממשלות העולם - עשו מעשה, מגרו את האנטישמיות בקרבכן ונקטו יד קשה אל מול שנאת יהודים".
בריטניה לייבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד