י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
התוכנית של חמאס

הסלמה הדרגתית שתגיע לשיא ביום הבחירות

כתב 'כאן' חושף את התוכנית של חמאס לקראת הבחירות הסלמה הדרגתית בכדי להפעיל לחץ בניסיון להשיג הישגים לטובת רצועת עזה, אך עם זאצ ללא להיסחף למלחמה

הסלמה הדרגתית שתגיע לשיא ביום הבחירות
חיילי חמאס צילום: עאבד רחים חטיב, פלאש 90

המועצה החשאית של חמאס החליטה על הסלמה הדרגתית מול ישראל בדרום, שאמורה להגיע לשיאה לפני הבחירות ב-9 באפריל, כך דיווח לראשונה הכתב לענייני ערבים גל ברגר ב'כאן חדשות'.

על פי דיווחו, מועצת השורא של חמאס התכנסה בימים האחרונים להערכת מצב בנוגע להבנות הרגיעה מול ישראל, ושם התקבלה ההכרעה להוביל הסלמה הדרגתית בשלושת החודשים הקרובים שנותרו עד לבחירות, וכל זאת מבלי להיגרר למלחמה.

גל ברגר הסביר את הסיבה לצעד, במהדורה המרכזית של 'כאן11' והסביר, ההבנה בחמאס היא שהתקופה שנותרה עד הבחירות בישראל מהווה הזדמנות טובה עבורו ללחוץ עליה ולרשום הישגים לטובת רצועת עזה.

לדבריו, בין השאר, בחמאס מעוניינים לכפות על ישראל את ביצוע השלב השני בהבנות הרגיעה – לא עוד הקלות, אלא פרויקטים גדולים שקשורים באספקת החשמל לעזה, מתקני התפלות מים וכדומה. ראשי החמאס בטוחים כי זהו העיתוי הנוכחי הנכון עבורם בכדי להפעל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו הנמצא בתקופת בחירות, ולכן לפי האסטרטגיה שלהם - יוכלו להשיג מה שלא הצליחו עד כה.

חמאס בנימין נתניהו בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד