י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
תוצאות הסקר של 'בחדרי'

יהדו"ת וש"ס בראש; רק 1.7% מצביעים לשמאל

סקר 'בחדרי חרדים' מגלה: 96% מהחרדים הצביעו למפלגות חרדיות או ימניות; רק כ-4% הצביעו למפלגות שמאל-מרכז • בראש הרשימה: המפלגות החרדיות - יהדות התורה וש"ס • הליכוד זוכה לתמיכה מפתיעה: אחד מכל 12 חרדים מצביע לנתניהו • וכמה קולות מקבלת מפלגת הימין החדש?

יהדו"ת וש"ס בראש; רק 1.7% מצביעים לשמאל
תוצאות סקר 'בחדרי' הסופיות צילום: מורן כהן, מרים אלסטר, פלאש 90

למעלה מ-3,300 גולשים מכל העדות, החוגים והמגזרים השתתפו בסקר הבחירות הגדול של 'בחדרי חרדים', והשיבו לאיזו מפלגה הם יצביעו בבחירות הבאות. להלן התוצאות המלאות ופילוח הנתונים.

המפלגה שזוכה לאמון הרב ביותר בקרב גולשי 'בחדרי חרדים' היא מפלגת 'יהדות התורה', המאחדת את שתי הסיעות החרדיות: 'אגודת ישראל' בראשות סגן השר יעקב ליצמן ו'דגל התורה' בראשות חה"כ גפני; מהסקר עולה כי המפלגה מקבלת יותר מחמישית מהקולות - 21.9%. 

אחריה מתמקמת מפלגת ש"ס, בראשות השר אריה דרעי, עם נתונים נאים למדי, כאשר היא זוכה לכמעט חמישית מהקולות - 19%. 

במקום השלישי ניצבת מפלגת 'יחד' בראשות השר לשעבר אלי ישי; 17% מהגולשים נתנו את קולם למפלגה של יו"ר ש"ס לשעבר. יצוין כי מפלגה זו לא זוכה לעבור את אחוז החסימה בסקרי דעת הקהל המורחבים של ערוצי החדשות.

במקום הרביעי נמצאת מפלגת 'עוצמה יהודית' בראשות ד"ר מיכאל בן ארי, וזו זוכה ל-14.5% מהקולות.

מפלגת 'הליכוד' החילונית בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו מתמקמת במקום החמישי והמכובד והיא זוכה ל-8.3% מהקולות. יצוין כי הנתון הזה של כ-8% נשאר יציב לאורך כל הסקר. הליכוד היא המפלגה החילונית היחידה שזוכה לשיעור הצבעה כה גבוה.

יהדות התורה מובילה. תוצאות הסקר באחוזים. (גרפיקה: מורן כהן)

פותחת את החמישייה השנייה: מפלגת 'זהות יהודית' בראשות הח"כ לשעבר משה פייגלין, 'זהות' זוכה ללא מעט קולות חרדיים - 7.8%. יצוין כי גם מפלגה זו לא זוכה לעבור את אחוז החסימה בסקרי דעת הקהל המורחבים של ערוצי החדשות.

מפלגות 'האיחוד הלאומי' & 'הבית היהודי', בראשות חה"כ בצלאל סמוטריץ', זוכות ל-5% מהקולות. 'הימין החדש' בראשות השר נפתלי בנט מקבלת מעט מאוד קולות - רק 2%. נתון מפתיע אם מתייחסים לכך שנתניהו מקבל פי 4 מבנט, למרות שאיננו דתי.

בשולי הסקר: מפלגת 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד עם 42 קולות, 'מרצ' בראשות תמר זנדברג עם 23 קולות, חוסן לישראל בראשות בני גנץ עם 21 קולות.

מפלגת 'גשר' בראשות אורלי לוי-אבקסיס עם 16 קולות, 'העבודה' בראשות אבי גבאי מקבלת 12 קולות, 'כולנו' בראשות משה כחלון מקבלת 10 קולות, ו'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן סוגרת את הרשימה עם 4 קולות בלבד.

זהות המצביעים

הנסקרים התבקשו להשיב על איזה מגזר הם נמנים. 31.1% מהמשיבים ענו כי הם נמנים על הציבור הספרדי.

28.9% מהמצביעים השיבו כי הם חסידים, 17.5% ליטאים, 5.6% הגדירו את עצמם מודרנים, 2.5% הגדירו את עצמם "אחר" ו-12% מהמשיבים ענו כי הם לא נמנים על המגזר החרדי.

מהנתונים עולה כי 36% מהמשתתפים בסקר הצביעו למפלגות הספרדיות החרדיות, בעוד שלמפלגת יהדות התורה האשכנזית הצביעו 21.9%.

88% מהמצביעים הגדירו את עצמם חרדים. (גרפיקה: מורן כהן)

רוב מוחלט של החרדים - בימין

בחלוקה לגושים בהתאם להשתייכות דתית: 57.8% הצביעו לגוש החרדי הכולל את יהדות התורה, ש"ס ויחד; 28.2 הצביעו למפלגות דתיות; ו-14.4% הצביעו למפלגות חילוניות.

רוב מוחלט של המצביעים בחרו במפלגות חרדיות או דתיות, ורק 14% השיבו כי יצביעו למפלגות הנחשבות לחילוניות - כאשר מתוך המפלגות החילוניות יותר מ-8% מהקולות הולכים לליכוד בראשות נתניהו.

יש לקחת בחשבון כי חלק מהמשתתפים שהצביעו למפלגות החילוניות לא נמנים על הציבור החרדי. יוזכר כי כ-12% מהמצביעים השיבו כי הם לא מגדירים את עצמם חרדים.

14% בלבד הצביעו למפלגות חילוניות. (גרפיקה: מורן כהן)

בחלוקה לגושים פוליטיים: 58% מהמצביעים השיבו כי הם יצביעו למפלגות החרדיות השונות. 38% השיבו כי יצביעו למפלגות ימניות, דתיות ושאינן, ורק 4% השיבו כי יצביעו למפלגות המרכז או השמאל.

מהנתונים עולה כי רוב מוחלט של הציבור החרדי, 96%, מצביע למפלגות חרדיות או ימניות. המפלגות החרדיות כבר הודיעו מראש שהם ימליצו על נתניהו בממשלה הבאה. עם זאת, יש הרואים במפלגות החרדיות או בחלקן מפלגות מרכז ולא בהכרח מפלגות ימין.

רק 1.7% מצביעים למפלגות שמאל. (גרפיקה: מורן כהן)

חלוקה למנדטים

לו הציבור החרדי היה קובע את הרכב המפלגות הבאות שייכנסו לכנסת הקרובה, כך הייתה נראית מצבת המנדטים (תאורטית בלבד):

יהדות התורה בראש הרשימה עם 26 מנדטים, ש"ס עם 23 מנדטים, יחד 21, עוצמה יהודית 17, הליכוד 10, זהות יהודית 9, איחוד לאומי והבית היהודי 6.

מפלגות שלא היו עוברות את אחוז החסימה: הימין החדש 2, יש עתיד 2, מרצ 1, חוסן לישראל 1, ושאר המפלגות זוכות לשברי מנדטים בלבד.

התוצאות בחלוקה למנדטים. (גרפיקה: מורן כהן)

סקר בחדרי חרדים בחירות מפלגות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד