י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
גם נשיא המדינה וראש הממשלה

חילול ספרי התורה: גינויים חריפים מכל עבר - "פוגרום אנטישמי ומזוויע"

תגובות חריפות יוצאות החל משעות הבוקר המוקדמות, מכל גווני הקשת הפוליטית, מהרבנים הראשיים לישראל, דרך שרים וחברי כנסת, ראש העיר וסגניו וחברי המועצה | 'בחדרי חרדים' עם שלל התגובות שחצו את החומות בין המגזרים 

חילול ספרי התורה: גינויים חריפים מכל עבר - "פוגרום אנטישמי ומזוויע"
ספרי תורה נזרקו על הריצפה בקרית יובל צילום: באדיבות המצלם

עם ישראל כולו מזדעזע ומוקיע את המעשה הנפשע שבוצע הלילה בבית הכנסת 'שיח ישראל' ליוצאי צרפת בקרית יובל, כאשר ספרי התורה הוצאו מארון הקודש לאחר פריצה והושלכו בביזיון ארצה.

ברקע חקירת המשטרה באמצעות צוות מיוחד, עליו הורה מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, התגובות זורמות מכל עבר. 

"תמונות קשות ומכאיבות הבוקר מבית הכנסת בקרית יובל", כתב נשיא המדינה ראובן ריבלין בחשבון הטוויטר שלו והוסיף "אני בטוח שמשטרת ישראל תגיע אל מחלליו ותביאם לדין במהרה על מנת להבטיח כי מראות שכאלה לא ישנו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב למעשה הנפשע בחשבון הטוויטר שלו וצייץ: "אני מזועזע מחילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל שבירושלים. על המשטרה למצוא מייד את האחראים לכך כדי למצות איתם את הדין".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון מפרסם הודעת גינוי למקרה הנורא: "הבוקר התוודענו למקרה מזעזע של חילול בית כנסת והשחתת ספרי תורה בקרית יובל. אירוע חמור שמזכיר תקופות אפלות של העם היהודי, לא ניתן לפשעים כאלה להתרחש בימינו. שוחחתי עם ממ"ז ירושלים כרגע ואני בטוח שמשטרת ישראל תשים ידה במהרה על הפושעים!".

"הלב היהודי מתפלץ למראה ספרי תורה מתגוללים בבזיון נורא שחוללו על ידי בני בליעל בתוך בית הכנסת. על הרשויות להפוך כל אבן, להגיע אל הפושעים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין", כך התבטא הבוקר הרה"ר לישראל הגאון רבי יצחק יוסף.

והורה כי "על כל אותם שנחשפו לזוועה, לקבל על עצמם תענית או לפדות אותה בצדקה וכן כל יהודי שכבוד התורה יקר לליבו, יקבל על עצמו יום של לימוד תורה בתענית דיבור להגדיל ולחזק כבוד התורה שחולל", כך הראשל"צ.

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו פרסם הודעת גינוי ואמר, "זהו בוקר קשה לכל יהודי באשר הוא, לא ניתן לעבור לסדר היום אחרי חילול ברוטאלי שכזה בבית מקדש מעט, חובה עלינו לעשות חשבון נפש איך הגענו למצב שבעיר הקודש ירושלים מתחלל בית כנסת וספרי תורה מושלכים לרצפה. לצערי זה לא המקרה הראשון בתקופה האחרונה ואני מצפה שמשטרת ישראל תתייחס לזה כאל פשע שנאה לכל דבר וירכזו את מרב המאמצים שמי שאחראי למעשה הנפשע לא יינקה", כך הרה"ר האשכנזי.

"בוקר קשה. התמונות מבית הכנסת בקריית יובל מזכירות ימים אפלים בתולדות העם היהודי", כתב יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין והוסיף "שני בתי כנסת הושחתו בשבוע אחד. קודם בנתניה, והבוקר בירושלים בירתנו. וזה קורה אצלנו, במדינת היהודים. אני קורא למשטרה למצוא במהרה את הפושעים ולהביא אותם לדין".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיב הבוקר למראות הקשים ואמר, "הזדעזעתי עד עמקי נשמתי ממראות החילול המחפיר שהתרחש הלילה בבית הכנסת ״שיח ישראל״ של הקהילה הצרפתית בקריית יובל בירושלים. אין לב יהודי שלא מתפלץ ממראות כאלה הזכורים מאירועים קשים בהיסטוריה היהודית".

"קשה להאמין כיצד מתרחש פוגרום אנטישמי ומזוויע כזה בבית כנסת, כאן בארץ ישראל, בהיכל שנקרא על שמו של יונתן סנלדר הי״ד שנרצח עם שני ילדיו בטבח המזעזע בטולוז שבצרפת", כתב השר דרעי.

לסיום אמר, "הבוקר אפנה למפקד מחוז ירושלים במשטרה, להבין כיצד ארע הדבר הנורא הזה ולדרוש ממנו למצות את מלא חומרת הדין עם הפורעים. לא ניתן לאירוע שכזה לעבור בשקט במדינת ישראל".

סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן הגיב הבוקר למעשה הנורא: "רק לפני יומיים פורסמו נתוני דו"ח המצביעים על אנטישמיות גוברת במדינות בעולם. מה נאמר ומה נדבר נוכח מקרה מזעזע ונורא של השחתת בית כנסת וספרי תורה מושלכים בביזיון, כאן בישראל, בעיר ירושלים, 2019".

"זוהי אנטישמיות בהתגלמותה, פשע שנאה נגד הקדוש והיקר, ופגיעה בכל לב יהודי", הוסיף סגן השר והבהיר, "על רשויות החוק לפעול בנחישות נגד מבצעי הזוועה בכדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

"השחתת בית הכנסת בקרית יובל בירושלים, היא אנטישמיות מזויעה, שמזכירה ימים אפלים בהסטוריה היהודית", כתב שר התחבורה ישראל כץ וקרא "על משטרת ישראל ושרותי הבטחון לעשות הכל כדי למצות את הדין עם הפורעים".

גם שר החינוך ויו"ר 'הימין החדש' נפתלי בנט פרסם הודעת גינוי, "חילול בית הכנסת וביזוי ספרי התורה הלילה בירושלים הם מעשה נוראי ושפל. המראות מכאיבים את הלב ומעוררים תחושות קשות. מדובר בפשע נורא נגד כל מה שקדוש לעם היהודי ואני קורא לרשויות אכיפת החוק לבדוק את האירוע ולהביא את המשחיתים לדין בהקדם האפשרי".

שרת התרבות מירי רגב מגיבה גם היא, "הלב נקרע והעיניים דומעות למראה התמונות הקשות מהשחתת וחילול בית הכנסת בירושלים - מקדש מעט. חייבים לשים את היד על הפושעים הנתעבים ולמצות איתם את מלוא חומרת הדין".

"עד לאן אפשר להגיע? את הדברים המזוויעים האלה היו עושים בשנות ה-30 וה-40 של המאה ה-20. יש קווים אדומים ברורים מאוד שלא פוגעים במקומות קדושים והנה זה קרה. הלב נחמץ וכואב והעיניים דומעות מול המראות של ספרי תורה וספרי קודש זרוקים על הרצפה, כאילו ואנחנו נמצאים באירופה של המאה הקודמת".

עוד הוסיפה השרה רגב: "אני מקווה שמשטרת ישראל תפעל במהירות וביעילות ותשים ידה על מחללי שם שמיים ורשויות החוק והמשפט ימצו איתם את מלוא חומרת הדין".

"חילול בית הכנסת בשכונת קריית יובל בירושלים הוא בלתי נתפס ומצער אותי מאוד,, כתב יו"ר הקואליציה ח"כ דודי אמסלם והוסיף בכאב, "לא מצליח להאמין שמישהו קם בבוקר ומחליט לעשות כזה מעשה חמור ונתעב. חייבים למצוא את האחראים לכך במהרה".

חברי סיעת 'דגל התורה' בירושלים, פרסמו הודעת גינוי חריפה בעקבות המעשה המחפיר ומביעים זעזוע רב והלם מוחלט מחילול בית הכנסת "שיח ישראל" בקרית יובל והוונדליזם שביצעו שם פורעים ופושעים.

חברי הסיעה קוראים למשטרה לבצע חקירה מהירה ויסודית של המעשה הנפשע הזה, ולגלות במהירות את האשמים ומי שידם במעל, ולהעמידם לדין כדי שיקבלו את העונש החמור המגיע להם.

לדבריהם, "מדובר במעשה נפשע וחמור ביותר, ונדליזם מהסוג הכי גרוע שיש של חילול בית כנסת, מעשה כזה קשה ואיום המזכיר מעשים שנעשו בימים אפלים באירופה. זהו מעשה של אנטישמיות נוראה, תוצאה של שנאת חינם והסתה כנגד הציבור החרדי בקרית יובל על לא עוול בכפו ורק בשל היותו חרדי, ואנו מקווים שכל המסיתים ורודפי החרדים בקרית יובל יבינו מה תוצאות ההסתה הזו ולאן היא מובילה".

יו"ר הסיעה ומ"מ ראש העיר, אליעזר ראוכברגר, אמר כי הוא בטוח שהמשטרה תפעל במהירות לחקור את המקרה ולמצוא את האשמים. כמו כן קרא לכל הגורמים הפועלים כנגד הציבור החרדי בקרית יובל, לעשות חשבון נפש ולראות עד היכן ההסתה הזו פועלת ולאיזה מעשים היא מובילה. "אין לי ספק שאף אחד מהמסיתים הללו והפועלים נגד הציבור החרדי בקרית יובל, לא התכוון שמישהו יבצע מעשה כה איום ונורא של חילול הקודש. אולם להסתה יש תוצאות משלה, וכשמסיתים צריך לקחת בחשבון שיש כאלה שיהפכו אותה למעשים איומים וקשים כאלה. אני קורא לכל אותם מסיתים לחדול מיד מדרכם הנלוזה, ולאפשר לציבור החרדי בקרית יובל לחיות את חייו על פי דרכו, ולקבל את כל המגיע לו כאזרח שווה זכויות ללא אפליה והדרה", כך בתגובת הסיעה הליטאית.

"אלו מראות קשים שמזכירים תקפות אפלות בהיסטוריה של העם שלנו. אני קורא לרשויות האכיפה לעשות כל מה שצריך כדי לאתר באופן מיידי את המבצעים ולהעמידם לדין.", כך יו"ר 'האיחוד הלאומי' ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ'.

יו"ר האופוזיציה בעיריית ירושלים עופר ברקוביץ' שיגר גם הוא הודעת גינוי לתקשורת, בה כתב: "הזדעזעתי מהמעשה הנורא של פגיעה בקדשי ישראל. זהו אירוע קשה והתמונות מהמקום מזכירות ימים אפלים אשר מחרידים כל יהודי באשר הוא. אני קורא למשטרת ישראל לפעול באופן מיידי ולהקצות את כל המשאבים הנדרשים על מנת לתפוס את הפורעים ולהביאם לדין במהרה".

תת אלוף במיל' גל הירש, ראש מפלגת 'מגן', מגנה בחריפות את חילול ספרי התורה בבית הכנסת בירושלים. הירש אומר כי מדובר במעשה מחריד שאין להגדיר אותו אלא כאנטישמי ואשר נעשה למרבה הזוועה בירושלים, רק השבוע התפרסם דוח על התגברות תופעות אנטישמיות בארה"ב ובאירופה ומזעזע לשמוע על אירוע כזה כאן בישראל בירושלים. "אני מצפה לשמוע גינוי נחרץ למעשה הזה מכל קצות הקשת הפוליטי, מימין ומשמאל", הוסיף.

מהמשטרה נמסר כי במהלך הלילה, התקבל דווח על פריצה וגרימת נזק לבית כנסת באזור קריית יובל, מיד עם קבלת הדיווח הגיעו למקום כוחות משטרה, טכנאי זיהוי ונפתחה חקירה.

חילול בית כנסת ספרי תורה פוגרום קרית יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד