י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
על רקע המצע האנטי דתי של גנץ

מתקפה: "אג’נדה אנטי דתית - מתכון לכישלון; מתחיל ברגל שמאל"

לאחר שהציג את מצע המפלגה ואמר כי יקדם את ברית הזוגיות, מתווה הכותל והתח"צ בשבת - הנציגים החרדים תוקפים • השר דרעי: "זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו" • סגה"ש ליצמן: "נקיטת אג’נדה אנטי דתית - מתכון לכישלון" • בן צור: "חצה קווים אדומים. כמו פעיל מרצ"

מתקפה: "אג’נדה אנטי דתית - מתכון לכישלון; מתחיל ברגל שמאל"
בני גנץ צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ הציג הערב (שלישי) את מצע המפלגה שלו - "חוסן לישראל", שמסתמן כמצע אנטי דתי מובהק, הח"כים החרדים מיהרו לתקוף את תוכן דבריו.

בין הדברים אמר גנץ: "נקדם את ברית הזוגיות ואת מתווה הכותל, נאפשר תחבורה ציבורית בשבת ביישובים שיבחרו בכך,  אך נקפיד לשמור על אופיו המקודש של היום הזה. ניאבק בהדרת נשים, וננפץ את כל תקרות הזכוכית המונעות מנשים שוויון".

הדברים הללו של גנץ הותירו את הציבור החרדי בתדהמה, כמו גם את נציגיו בכנסת ואלו השיבו אש. 

במפלגת ש"ס תהו לאחר הנאום: "בני גנץ, אחרי שבועות של שתיקה, הבשורה שלך לעם ישראל היא נישואים אזרחיים וכותל רפורמי? תחבורה ציבורית בשבת?"

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי אמר הערב: "לא, בני. זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל".

סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן: "בני גנץ גילה הערב טירונות פוליטית. לדבר על שיתוף פעולה עם החרדים ובאותה נשימה להצהיר על תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות וכותל רפורמי - זה לא ילך ביחד ולא יוכל להתממש".

"בני גנץ, ההיסטוריה מוכיחה ששמירה על ערכי המסורת והדת מהווה ערובה להצלחה פוליטית ומנהיגותית. בעוד נקיטת אג’נדה אנטי דתית הינה מתכון לכישלון".

גורם ביהדות התורה תקף אף הוא את דבריו של גנץ ואמר כי "גנץ אדם מוערך, אך פגיעה בשבת ובסטטוס קוו זה להתחיל ברגל שמאל. מציעים לו לראות איך גבאי הידרדר מאז החל לדבר על תח״צ בשבת וללמוד מכך לעתיד".

ח"כ בן צור מש"ס הגיב בחריפות: "הרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, חצה קווים אדומים בהתייחסותו לסטטוס קוו והפגיעה הפרובוקטיבית בצביון היהודי. כמו דומיו עניין של זמן עד שהוא יפסיק להיות רלוונטי. גנץ נשמע הערב כמו פעיל מרצ".

בני גנץ אריה דרעי חרדים תחבורה ציבורית יהדות התורה יואב בן צור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד