ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
על הכוונת של החרדים > בלעדי

בכיר ועדת הרבנים ל'בחדרי': "נאלץ להרים נגד גנץ תמרור אדום"

האם בני גנץ ייכנס לרשימה השחורה של המפלגות החרדיות, לזו שנמצא בה יאיר לפיד? אחרי דרעי וליצמן, גם מזכיר הוועדה למען השבת אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי "מתווה מפלגתו סוללת אותו לדרך הלפיד" | הוא רומז כי במידה וגנץ ימשיך לשאת את הנושאים הללו, הוא יוחרם 

בכיר ועדת הרבנים ל'בחדרי': "נאלץ להרים נגד גנץ תמרור אדום"
בני גנץ על רקע חרדים צילום: הדס פרוש /יעקב נחומי, פלאש 90

לאחר שהיהדות החרדית הוכתה בהלם והופתעה מנאומו של בני גנץ שכללה הבטחות לשנות את הסטטוס קוו ולקעקע את ערכי הדת במדינה היהודית, בכיר וועדת הרבנים לענייני השבת, תוקף את גנץ ורומז על החרמה חרדית על מפלגתו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים', אומר הרב יצחק גולדקנופף, המשמש מזכיר הוועדה למען השבת, "אינני מכיר אדם על היבשת שניצח את השבת. השבת היא מעל הכול, היום הזה הוא יום מקודש לאלוקים ולעם כולו באשר הוא".

הוא הוסיף ופנה לרמטכ"ל לשעבר, "גנץ, יש לך מספיק דברים לתקן, אין לך זכות לעשות שימוש ביום השבת".

הרב גולדקנופף מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי, "אם גנץ ימשיך להצהיר מעל כל במה שהשבת תהיה אצלו במסגרת הדגל הלבן כמין כניעה, אנחנו נאלץ להרים נגדו תמרור אדום".

"דבריו של גנץ בנאומו הראשון על מתווה מפלגתו סוללת אותו לדרך הלפיד, ואנחנו לא נוכל להשלים עם זה", מציין הרב, תוך שהוא רומז על חרם חרדי כפי שקיים על יאיר לפיד, שלדבריו, "אם הוא חושב להקים קואליציה רחבה יחד עם החרדים יהיה עליו לקחת בחשבון שהוא חייב לשמור על הערכים היהודיים".

כזכור, בנאום ראשון שנשא אמש יו"ר מפלגת 'חוסן לישראל' בני גנץ, בביתן 10 בגני התערוכה, הוא פרש את מצע מפלגתו ועמדותיו בנושאים העומדים על סדר היום. בין דבריו הפתיע את הצופים החרדים באומרו כי יפעל לחוקק את ברית הזוגיות, חידוש מתווה הכותל ותחבורה ציבורית בשבת, מה שהוביל לזעם חרדי עליו.

יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי הגיהב אמש וקרא, "לא, בני. זו לא הדרך לאיחוד העם אלא לפירודו. אל תפרום את הרקמה העדינה המחברת אותנו כעם. אל תיגע במסורת ישראל".

יו"ר 'יהדות התורה', סגן שר הבריאות חבר הכנסת יעקב ליצמן, הגיב להצהרותיו של יו"ר 'חוסן לישראל': "בני גנץ גילה הערב טירונות פוליטית. לדבר על שיתוף פעולה עם החרדים ובאותה נשימה להצהיר על תחבורה ציבורית בשבת, ברית הזוגיות וכותל רפורמי - זה לא ילך ביחד ולא יוכל להתממש".

"בני גנץ, ההיסטוריה מוכיחה ששמירה על ערכי המסורת והדת מהווה ערובה להצלחה פוליטית ומנהיגותית. בעוד נקיטת אג’נדה אנטי דתית הינה מתכון לכישלון".

בני גנץ חוסן לישראל הרב יצחק גולדקנופף ועדת הרבנים למען השבת בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד