י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מצילים את עולם התורה

היעד 35 מיליון: גדולי הדור פתחו את המגבית בביתם

35 מיליון ש"ח ב-35 שעות, זהו היעד שהוצב בכדי להציל את ממלכת עולם התורה - ישיבת 'עטרת שלמה' | מחצית מהסכום כבר הושג מנדיבים בחו"ל שהתנו את התרומה בגיוס המחצית הנותרת על ידי הישיבה | נשיא הישיבה, מרן שר התורה, הגר"ח קנייבסקי, בהתבטאויות חסרות תקדים: "וכל המשתתפים יזכו בס"ד לישועות גדולות מאד לכל בקשותיהם באופן מופלא כי בנפשי הדבר" | צפו בתמונות ממעונם של גדולי הדור

היעד 35 מיליון: גדולי הדור פתחו את המגבית בביתם
פתיחת המגבית במעונו של מרן שר התורה צילום: יעקב נחומי

כזה עוד לא היה: 35 שעות בלבד עומדים לרשות ראשי, מנהלי, אברכי ותלמידי ישיבת 'עטרת שלמה' בכדי להשיג את הסכום האסטרונומי: 35 מיליון ש"ח. חצי מהסכום כבר נתרם על ידי נדיבים מחוץ לארץ, שהתנו את התרומה שלהם בכך שהנהלת הישיבה תגייס סכום דומה ממקורות עצמאיים. לאחר התייעצות עם גדולי התורה המנחים את דרכה של הישיבה על כל צעד ושעל, הוחלט לפתוח במערכה אדירה על מנת לגייס את עם ישראל כולו להשתתף במצווה הגדולה של החזקת תורה ועמלי תורה שלומדים מתוך הדחק.

ההתרמה שתיערך בשבוע הבא בימים שלישי ורביעי ר"ח אדר א', נועדה להעלות על דרך המלך את האימפריה התורנית שתחת כנפיה חוסים למעלה מ-6,000 עמלי תורה מכיתות ה'חדר' דרך הישיבות קטנות והישיבה גדולה וכלה בכוללים הפזורים בכל רחבי הארץ שבהנהלת הישיבה מבטיחים שהכסף ישמש לרווחת האברכים, הן לכיסוי חובות העבר המהווה אבן ריחיים על ציבור בני התורה והן לרווחתם בעתיד.

מעמד הפתיחה של המגבית נערך במעונו של נשיא הישיבה מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי לשם הגיעו ראשי הישיבה, ראשי הכוללים ונדיבי עם שלקחו על עצמם סכומים משמעותיים למען המטרה.

ראש הישיבה, הגאון רבי שלום בער סורוצקין, הציג בפתח המעמד את הדחיפות שבקיום המגבית לעת זו, אשר כדברי מרןיש בה משום הצלת עולם התורה ממש. הוא הרחיב ותיאר את התנהלותה של "עטרת שלמה", אותה נושא על כפיו ממש ומתמסר אליה באופן מופלא, ורואה בה את ישיבתו שלו, וכל הדבר יביאון אליו, ועל פיו ישק כל דבר.

ראשי הישיבה, הגאונים רבי חיים פינשטיין ורבי חיים מרדכי אוזבנד , נשאו אף הם דברים, ועוררו את הציבור על חשיבותם ומעלתם של תמכין דאורייתא, ועל גודל שכרם בזה ובבא, כאשר הופכים הם שותפים של ממש בלימוד התורה העצום והאדיר בחסות ממלכת התורה "עטרת שלמה" על כל זרועותיה.

לאחר מכן הוקרא מכתבו ההיסטורי של מרן שר התורה בו הוא כותב בכתב ידו: "בדבר המגבית להצלת ישיבות ומוסדות עטרת שלמה, הנה ידוע שהוא מהמוסדות הגדולים בעולם התורה והצלתם הוא הצלת עולם התורה, ובהצלחת המגבית בעזה"י יתפרנסו כמה עשרות אלפים בני תורה". במכתבו, קובע מרן כי השתתפות במגבית הרי היא בגדר "מצוה עצומה ונדירה והזדמנות שאין כל יום מתרחיש מצוה כדין". רטט עבר בקהל עת הוקראה ברכתו הנדירה של מרן , כי"כל המשתתפים יזכו בס"ד לישועות גדולות מאוד לכל בקשותיהם באופן מופלא, נחת דקדושה שיהיו בניו ת"ח ועובדי השם והצלחה בפרנסה", אותה מסיים הוא בביטוי "כי בנפשי הדבר".

בתום המעמד, יצאו ראשי הישיבה לבתיהם של גדולי ישראל, מרן הגרי"ג אדלשטיין, מרן הגר"ד לנדו, מרן הגרמ"ה הירש ומרן הגרב"ד פוברסקי שקיבלו את פניהם בהתלהבות והעניקו מתרומתם לקופת המגבית, חתמו אף הם על המכתב הנדיר וההיסטורי של מרן שר התורה - והוסיפו דברים על החובה הקדושה שמוטלת על כל אחד ואחד להתגייס בכל כוחו למען הצלחת המערכה שגופי תורה רבים תלויים בה.

מאצ'ינג עטרת שלמה הרב סורוצקין גדולי הדור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד