י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מדובר בהוצאות לא חריגות"

החופשה של הח"כית על חשבונכם: 110 אלף

התנהגות נהנתנית ומושחתת? יו"ר האופוזיציה לשעבר יצאה לחופשה, שלושה שבועות לאחר שנכנסה לתפקיד והעלות שהגיש השב"כ שנאלץ לאבטח אותה בצורה מוגברת, נשמע מופרז לחלוטין | לשכת לבני: "מדובר בהוצאות לא חריגות" | השב"כ: "האחריות למימון פעולות האבטחה מוסדרת בהחלטת ממשלה"

החופשה של הח"כית על חשבונכם: 110 אלף
סירות, אילוסטרציה צילום: unsplash

עוד בטרם הודחה ציפי לבני בבושת פנים על ידי אבי גבאי, היא כיהנה כמה חודשים כיו"ר האופוזיציה ומתוקף תפקידה זה היתה מחויבת על פי חוק באבטחה צמודה.

על פי דיווח של עמית סגל ב'חדשות 12', חברת הכנסת ציפי לבני יצאה בחודש אוגוסט האחרון - שלושה שבועות לאחר שמונתה לתפקיד, לחופשה שנתית בחופי איטליה, כשבסיומה הגיש השב"כ לכנסת דוח הוצאות על סך 110 אלף שקלים. עדיין לא ברור על מי מוטל לשלם את העלות זאת.

כאשר בינתיים שגרירות ישראל ברומא משגרת מברק למשרד החוץ בירושלים ובו היא מפרטת את העלויות: "החופשה של יו"ר האופוזיציה התקיימה בתצורה של חופשה על גבי סירה. לטובת אבטחת הביקור הגיעו שלושה אנשי אבטחה מהארץ. לאור מאפייני הביקור והצורך במתן מענה אבטחתי אפקטיבי הוחלט להצמיד את אנשי האבטחה לאישיות לאורך כל הביקור על גבי סירה מושכרת".

לפי המברק שחשף עמית סגל את תוכנו, עלות השכרת הסירה והסקיפר לצוות האבטחה, הסתכמה ב-17,568 יורו. בנוסף נכללו גם הוצאות הדלק בסך 6,780 יורו, וגם הוצאות נלוות של השהות במלון ואחזקת הנשק - עוד 1,000 יורו. 

למה היה צורך בשתי סירות נפרדות, אתם שואלים? התשובה על פי המברק היא כי לא היה מקום לצוות האבטחה ביאכטה בה שטה להנאתה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני ועל כן סירה נוספת עם צוות האבטחה, שטה בצמוד אליה.

מלשכת ציפי לבני נמסר בתגובה ל'ערוץ 12': "היא יצאה כמידי שנה לחופשת שייט מתוכננת מראש בפגרת הכנסת. מדובר בשהות במפרשית עם חברים נוספים החולקים בהוצאות".

לדבריהם, "לבני עצמה ביקשה לבטל את האבטחה גם מבחינת הפרטיות וגם לצמצם הוצאות למרות שלא ידעה מה העלויות. נמסר לה שלא ניתן לשחרר האבטחה ונבחרה האופציה הזולה. מדובר בהוצאות לא חריגות".

"ברמה העקרונית, וללא התייחסות פרטנית למקרה זה - רמת האבטחה לאישים המאובטחים והיקפה, נקבעות בהתאם להערכות מצב ולמכלול שיקולים נוספים, בהם סוגיות העלויות הכלכליות הכרוכות במימושה", נמסר מהשב"כ.

בשב"כ הוסיפו והבהירו כי "האחריות למימון פעולות האבטחה מוסדרת בהחלטת ממשלה, הקובעת כי כל גוף ישא בעלויות הנגזרות מאבטחת האישיות המשוייכת אליו - במקרה זה - הכנסת".

אבטחה שב"כ ציפי לבני יו''ר האופוזיציה יאכטה חופשה איטליה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד