י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
לקראת מפץ חרדי

ליצמן הפתיע: גדולי התורה הסכימו - צפויה לנו חתימה עם ש"ס

בעוד רבים בוחרים לצנן את ההתלהבות מהאפשרות לחיבור בין המפלגות החרדיות, ניצב סגן השר יעקב ליצמן בוועידת 'אגודת ישראל' והכריז כי המפץ החרדי עומד על הפרק • ליצמן אף הפתיע את הנוכחים: "מועצת גדולי התורה כבר הסכימה למהלך ונעשה הכל על פיה. הסקרים גם בסדר"

ליצמן הפתיע: גדולי התורה הסכימו - צפויה לנו חתימה עם ש"ס
סגן השר יעקב ליצמן צילום: Aharon Krohn/Flash90

לאחר שהיה נראה כי סוגיית המפץ החרדי ירד מסדר היום, סגן השר יעקב ליצמן רומז כי הנושא עדיין על הפרק ובקרוב צפויה חתימה עם ש"ס על הסכם לריצה משותפת.

במהלך כינוס מועצת 'אגודת ישראל' שאישרה את רשימת 'אגודת ישראל' לכנסת ה -21, רמז ליצמן על כך שהמפץ החרדי עומד על הפרק ואמר כי מועצת גדולי התורה כבר אישרה את המהלך.

לדבריו, "אחרי שחתמנו עם דגל התורה יתכן וצפויה לנו חתימה גם עם ש"ס. מועצת גדולי התורה כבר הסכימה למהלך ונעשה הכל על פיה. הסקרים גם בסדר".

ליצמן הוסיף ואמר כי, "אם נתאחד ונוכיח שהועידה השיגה את מטרתה נוכל להגדיל את כוחנו הרבה יותר ממה שאתם חושבים. נכון שאמרתי את זה גם במקומי אבל הפעם תאמינו לי".

סגן השר מאיר פרוש אמר בדבריו כי "אנו צריכים לשאוב עידוד שכל הקהילות התייצבו כחברים בתנועה. אין מצב שרק הנציגים בכנסת ידאגו לכל צורכי הדת, צריכים להפעיל פורומים מתאימים כפי שהוחלט בועידה".

פרוש הוסיף והצהיר כי "נשמור על מעמד בני הישיבות והאברכים, נחזק ונבסס את הפטור לכל בת שומרת שבת ואוכלת כשר, נשמר את חומות השבת, נילחם ברפורמים והקונסרבטיבים, נתקן את העוולות בחינוך הלא רשמי ונדאג לבניית דירות למגזר החרדי".

חה"כ ישראל אייכלר אמר בדבריו בפני צירי אגודת ישראל כי, "מה שמאחד את כל המפלגות החדשות שקמות הוא דף המסרים של הרפורמים עד שהגענו למצב שגם מפלגות דתיות מוכנות לדבר על דברים שבעבר לא עלו על הדעת".

בתוך כך, כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים", מועצת אגודת ישראל אישרה את מינויו של יעקב טסלר לנציג וויז'ניץ בכנסת ה-21 ויחליף את מנחם אליעזר מוזס שיסיים קדנציה של עשר שנים בכנסת.

המפץ החרדי אגודת ישראל מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד