י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ימין מול שמאל

הסיבוב השלישי של אהרונוב להצלת נתניהו

קבוצת פילנתרופים אמריקאים שגיבש איש חב"ד, הרב יוסף יצחק אהרונוב - תנסה לבלום את הסחף לטובתו של בני גנץ ולערער את הלגיטימציה לישיבה בממשלה בראשותו • את הדברים חושף הפרשן הפוליטי של בקהילה, יעקב ריבלין

הסיבוב השלישי של אהרונוב להצלת נתניהו
רה"מ נתניהו והרב אהרונוב צילום: באדיבות המצלם

הבוקר חשף הפרשן הפוליטי יעקב ריבלין בעיתון 'בקהילה' את קיומה של קבוצת פילנתרופים אמריקאיים שגיבש איש חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, במטרה לבלום את הסחף לטובתו של בני גנץ ולערער את הלגיטימציה לישיבה בממשלה בראשותו.

לדבריו של ריבלין, מדובר באותה קבוצה בראשה עמד הרב אהרונוב בשנים תשע"ה מול מועמדותו של בוז'י הרצוג ובתשנ"ו מול שמעון פרס בקמפיין הזכור 'נתניהו טוב ליהודים'.

-

וכך כתב הפרשן הפוליטי, יעקב ריבלין:

יש אנשים שלא היו זקוקים לנאום של גנץ ולסקרים של יום רביעי השבוע כדי לחוש ששלטון הימין נמצא בסכנה חמורה ומיידית.

מדובר בקבוצה מובחרת של אנשי עסקים ופילנטרופים מהימין האמריקאי שקוראים סקרים שהוזמנו על ידם ומבינים את מה שנתניהו ואנשיו לא יגידו לבוחריהם בשלב זה ונכתב בשורות דלעיל.

אם לא יקום משהו שיעצור את הסחף לטובת גנץ ואיחוד  של כל גוש שמאל מרכז ראש הממשלה הבאה לא יהיה בנימין נתניהו אלא בנימין גנץ או מישהו אחר מגוש השמאל.

בשבוע שעבר נועדו חברי הקבוצה, בראשותו של הרב יוסף אהרונוב לפגישת חירום בניו יורק. הפעם הקודמת שחברי הקבוצה נפגשו היתה שלושה שבועות וחצי לפני הבחירות בתשע"ה.

היה זה כאשר הסקרים הראו על נצחון צפוי לבוז'י הרצוג וראשי המפלגות החרדיות, בעיקר הרב משה גפני, החלו לדבר על אפשרות של ישיבה בממשלה בראשותו. התוצאה היתה תיקו בסקרים אבל המומנטום נראה נוטה יותר לצידו של הרצוג.

החשש של חברי הקבוצה היה שאם בציבור החרדי הרצוג לא יפסל על הסף הרי שבציבור הדתי הוא יעבור ובציבור הימני הכללי הוא יכול להצטייר כמועמד ריאלי שניתן להצטרף אליו.

מנגד נודע על קמפיין גיוס כספים של השמאל בארה"ב לקמפיין הוי חמש עשרה הידוע נגד נתניהו. השפעות הקמפיין ניכרו כמעט בכל אמצעי התקשורת.

חברי הקבוצה הימנית שארגן אהרונוב החליטו שגם הם יודעים לגייס תרומות ולהרים קמפיין נגד . בתוך יומיים עלה בתקשורת הכללית בישראל מסע אגריסיבי ותוקפני שנועד להפוך את המילה שמאל למוקצה מחמת מיאוס.

עם כל ציבור הקמפיין דיבר בשפתו, בציבור החרדי הוצג הרצוג כאהוב הרפורמים, ובציבור הכללי כאהוב הערבים. זה היה קמפיין אגרסיבי ומתוחכם במיוחד, שכלל תחקירים וכתבות בעיתונות המודפסת ובעיקר המקוונת. נתניהו עצמו מודר מהקמפיין.

גם בגלל חוק מימון בחירות וגם כדי שלא יפריע. האם נתניהו חייב את נצחונו לקמפיין? קשה לדעת. ביום הבחירות עצמו הוא יצא עם הערבים נוהרים לקלפי והביא כמה מנדטים בעשר אצבעותיו.

אבל אין דבר בלי רקע שקדם לו והרקע היה שטיפת המוח הבלתי פוסקת נגד השמאל בישראל. בתחום אחד ההצלחה של הקמפיין היתה מוכחת: הפניה של בוז'י בליל הבחירות לחרדים לשבת בממשלתו עם תופינים רבים, אפילו לא נענתה בבוז. 

אם הפגישה בניו יורק בשבוע שעבר תניע התארגנות נוספת הרי שגם בלי לחכות לתוצאות ניתן יהיה לזקוף לזכותו של הרב אהרונוב סיבוב שלישי עם נתניהו מול מועמד של השמאל בישראל. הפעם הראשונה תוארה כאן בהרחבה באחד ממוספי החג ההיסטוריים.   

מיחזור לשוחרי הז'אנר. "ו אייר תשנ"ו, המכונית השחורה שעשתה את דרכה על כביש מספר 1 סטתה  ברגע האחרון ויצאה ביעף למחלף 'שפירים', היעד של המכונית שונה ברגע האחרון לבקשתו הטלפונית של אריאל שרון, הרכב שעט בכבישים הצרים והמשובשים של ישוב צפריה שבעמק לוד, ראש האופוזיציה דאז בנימין נתניהו שישב במושב האחורי של הרכב היה נראה מתוח.

הרכב עצר בתוך קמפוס המכללה לבנות חב""ד 'בית רבקה' שבכפר חב"ד, נתניהו נכנס לבניין ההנהלה שם התקיימה אסיפה שהוגדרה סודית ביותר.

את הפגישה יזם אריאל שרון כשלצדו העוזר הצעיר והמבטיח גלעד ארדן. נתניהו הכיר היטב את חב"ד בארה"ב אך היה חייב את תיווכו של שרון בכדי להכיר את ראשי חב"ד בישראל, החשש מעליית השמאל לשלטון עשה את שלו"

"בתוך יומיים מקיום הפגישה הלילית, נשכר האנגר תעשייתי ענק באור יהודה שנהפך באחת למטה בחירות. משם הציפו את הארץ עם הסלוגן האלמותי: 'נתניהו, זה טוב ליהודים'. נתניהו ניצח על חודו של קול בסוף לילה מתוח, והנצחון נזקף ישירות לזכותו של שהרים את הקמפיין האדיר, יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב".

את הפגישה בניו יורק בשבוע שעבר ארגן הרב אהרונוב כאדם פרטי וללא קשר לחב"ד שמכריזה רשמית על אי מעורבות פוליטית.

האם גם בפעם השלישית הוא יצליח להרים קמפיין לטובת נתניהו ונגד השמאל? אם בימים הקרובים נראה יד מכוונת של כתבות ותחקירים נגד מי שמאיים להדיח את נתניהו לא נזדקק לטביעת אצבעות או בדיקת דנ"א כדי לדעת מי זרק את האבן על המכונית הדוהרת בכביש חוצה ישראל של בני גנץ.

בנימין נתניהו יוסף יצחק אהרונוב חבד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד