י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי המפץ

סקר: גנץ יורד, 'העבודה' צונחת ומי מפתיע?

סקר שמתפרסם היום מציג שורת נתונים משמעותיים על המפה הפוליטית: אחרי הזינוק המרשים - גנץ רושם ירידה. מפלגת 'העבודה' ההיסטורית תיאלץ להיפרד משורת בכירים. מפלגתו של פייגלין עוברת את אחוז החסימה

סקר: גנץ יורד, 'העבודה' צונחת ומי מפתיע?
בני גנץ בהשקת חוסן לישראל צילום: הדס פרוש פלש 90

מפץ הגנרלים: מסקר של העיתון ״ישראל היום״ ו- i24NEWS שמתפרסם היום (שישי) עולה כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות נתניהו ממשיכה להוביל עם 28 מנדטים.

מנגד, בני גנץ ומפלגתו ״חוסן לישראל״ זוכים בסקר ל-19 מנדטים, פחות מסך המנדטים בסקרים האחרונים.

עוד עולה מהסקר, כי יש עתיד בראשות יאיר לפיד מקבלת תשעה מנדטים וכך גם הרשימה הערבית המשותפת שרושמת ירידה וזוכה לכמות זהה.

מפלגת הימין החדש של בנט ושקד וכן סיעת ״יהדות התורה״ מקבלות שבעה מנדטים כל אחת. כולנו זוכה בחמישה מנדטים  וגם מפלגת העבודה בראשות אבי גבאי צונחת לחמישה מנדטים.

מפלגת ״גשר״ של אורלי לוי אבקסיס זוכה על פי הסקר בארבעה מנדטים בלבד. רשימות מרצ, ש״ס ומפלגת ״זהות״ של פייגלין מצליחות לעבור את אחוז החסימה.

מהסקר עולה גם כי מפלגת ישראל ביתנו, הבית היהודי-האיחוד הלאומי, עוצמה לישראל וכן סיעת תע״ל מקבלות שלושה מנדטים כל אחת והן לא נכנסות לכנסת.

בנוסף, לפי נתוני הסקר, מפלגת 'התנועה' של ציפי לבני כמו גם מפלגת ״יחד״ של אלי ישי מקבלות מנדט בודד ואינן עוברות את אחוז החסימה.

ברקע הסקר, נמשכים המגעים בימין ובשמאל לאיחוד כוחות בין רשימות, במיוחד אלו מהן שקיים חשש ממשי שלא יעברו את אחוז החסימה וישליכו קולות רבים לפח.

בני גנץ סקר סקר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד