י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
לייבל'ה נפרד

החסידות החדשה שייסד נכד הח"כ החרדי

לייבל'ה נפרד משבוע אגודאי עתיר דיווחים מקרית צאנז שבנתניה ומדווח על מה שלא סופר מהועידה שהייתה • וגם: מה דיברו העיתונאים עם ליפא שמעלצר בשעת לילה מאוחרת, האדמו"ר החדש שנולד השבוע, ושאר החדשות - מאחורי הקלעים של המגזר החרדי. שבוע טוב!

החסידות החדשה שייסד נכד הח"כ החרדי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה הפך בשבוע שחלף לאגודאי מן המניין: הוא ארז את מעט מטלטליו ועלה לקרית צאנז שבנתניה, שם הסתופף בצלם של הצירים המרכזיים אשר באגודת ישראל, שהחזירו את הצבע ללחיים, לאחר המשבר שפקד אותם בבחירות המקומיות שחלפו.

מיד עם כניסתו, ראה לייבל'ה את הצירים כולם, מצטלמים לתג זיהוי. תמיד לייבל'ה ידע שהחסידים יצירתיים הם, וכך הבחין לייבל'ה בעיניו החדות, בצמד ליצמן ו(איפה)בבצי'ק, יושבים האחד על יד השני, ומצטלמים בנחת כראשוני האורחים. ואולם לייבל'ה לא הרים גבה, הוא הרים שניים.

בהמשך ראה לייבל'ה את ראש העיר של ביתר הראיס רובינשטיין והצמוד שלו דייטש הבולדודזר, מצטלמים אף הם לחגיגה האגודאית המרשימה. 

ובפתח הכנסייה, לא היה שייך לפספס את הנגיד החסידי חיים יצחק כהן, שתפס את סגן השר פרוש ויוסי דייטש לשיחה ממושכת ותיאר להם בפרוטרוט את השוד האכזרי שעברה רעייתו בביתה ועל הבור הכלכלי שנוצר בעקבות השוד. 

בזמן שמשתתפי כינוס אגו"י ישבו ואכלו בשר, הרל"ש של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן - חיים יוסטמן, הרכיב את משקפיו הגדולות, פתח מחשב והמשיך לטפל בפניות הציבור. כה לחי.

ובשולי הוועידה, לייבל'ה מדווח כי צביקי טאוב, מבכירי חסידות גור, נצפה מאזין לדברי סגן השר ליצמן, אותם בלע בשקיקה. 

על הכנסיה הגדולה לשם שמים, העיב המאבק על המקום השלישי באגודה. לייבל'ה הגיע לוועידה וראה את הנציג טסלר, הח"כ הבא במקום מוזס האגדי, אומר לבצצ'יק תוך שתנועות ידיו ומבע פניו מסגירים את תחושותיו יותר מכל: "תבין, ותבין טוב. אני ורק אני, המקום השלישי באגודה".

לייבל'ה חושף לראשונה היכן נסגרו הדברים: מתברר, כי על המיטות בחדר של נציג הסיעה ישראל אייכלר, שניצח בגדול במשא ומתן, הגיעו בשעה 1:30 בלילה גם הרב מרדכי בריסק, יו"ר קהל מחזיקי הדת, שנשלח על ידי האדמו"ר בכדי להשקיף בוועדת השמונה. וכך, בחדר של הח"כ, גישרו על הפערים שנוצרו. על המיטות ישבו ליצמן, פרוש וזייברט יחד עם הרב בריסק ובכירי בעלזא, והללו עברו סעיף סעיף, עד כי ווידאו כי הטקסט מקובל, לשמחת כולם. 

ולאחר שהגיעו להישג, שבכל אפשרות שלא תהיה אייכלר יהיה ח"כ, יצא הרב אייכלר יחד עם הרמ"ט שלו חיים רבינוביץ לפוש על שפת ימה של נתניה כמסורת האדמו"רים מדור דור. כך זה נראה בוידאו. 

ומי שנשאר בלובי, היה העסקן הבעלזאי, חבר הצוות המצומצם של החסידות שיעלה וינברגר, שסגר את הפרטים האחרונים עם מזכיר המועצת יענקל ולצר. 

גם העיתונאי מענדי גרוזמן, אגודאיסט בנשמה, ארז את מטלטליו והגיע לנתניה. בלובי המלון הוא פגש עוד חבדני"ק, מהמקושרים בלו"נ, שניאור רוזן שסיפר לו על תחושותיו אותם פרק מענדי בחשבון הטוויטר שלו. 

לייבל'ה גם ראה את החפ"ק של המבשר, לשם שלחו את הכתב לוסטיגמן לסקר את הוועידה, לא לפני שרוזן וטננהויז העבירו תדרוכים אחרונים. 

ומי שהפיק את כל הוועידה ביד רמה, הוא מוטי רבינוביץ מטיפ הפקות, שהפך לשם דבר בעולם ההפקות החרדי ואין אירוע חסידי שלא עובר תחת ידו. 

בחזור מהועידה של אגודת ישראל, אנשי התקשורת ישראל כהן, יעקב גרודקה ואיציק אוחנה פגשו באקראי את ענק הזמר החסידי ליפא שמלצר בקרית ויז'ניץ כשהוא בדרכו להופעה במלון כינורות בטבריה. אנשי התקשורת חסמו את רחוב דמשק אליעזר והראו לליפא את האהדה של הציבור החרדי כלפיו, לא לפני שביקשו ממנו לרטווט את הציוצים.

והחסידות החדשה שהוקמה בשבוע האחרון, היא חסידות הרבי מקרסטישב, שתתחרה בחצר מבקשי השם. השבוע נחשפה החסידות החדשה, כשצייצן החצרות הבלתי נלאה משה ויסברג, בישר לכל העולם כי מדובר בנכדו של חה"כ מוזס מויז'ניץ. הדבר התגלה בעת ביקור שערך הרבי החדש בטרקלין 'מכובד' בירושלים.  

השבוע בנתניה, הוא נצפה מגיע להתבודד בחצרו של המקובל האלוקי רבי עמוס גואטה בנתניה, ומי שפגש אותו שם היה העיתונאי והפרשן ישראל כהן שהרים את עיניו מהסמארטפון ושאל אותו מה הפירוש לשם 'קרסטישב'. השניים ניסו להגות את השם, אך ללא הצלחה.

והרבי המתחרה ממבקשי השם, שהפך לסלב של ממש, בהיותו אחד מהאדמו"רים הצעירים של דורנו ללא שושלת וללא אבא אדמו"ר, נצפה בחנות ספרים בבני ברק, כשהוא מרותק לספרי הקודש, אותם רכש במיטב כספו, ללא עזרה מגבאים.  

לייבל'ה גם הגיע להופעה בכינורות, לרגל מלאות שנה למלון בטבריה, שהייתה החותמת להכשרתו של ליפא שמלצר במגזר החסידי בקאמבק שעשה. לייבל'ה ראה את העיתונאים שבאו לבלוס ללא הפסקה בשרים על האש, עד שכבר כמעט נרדמו בהופעה. בתיאבון.

ב 2:00 בלילה, אחרי ההופעה הגדולה הלכו להשתכשך בחמי טבריה, ראה לייבל'ה בצידי הדרך את שותף ההנהלה במשרד הפרסום 'שחור ולבן' קיוי הס יחד שכי מונק כתב 'יתד נאמן' החיפאי.

ומי שניצלו בנס, אלו העיתונאים ישראל כהן ואיציק אוחנה וכן היועץ הגוראי מוטי זילברברג, כשבדרכם למקום, שלושה רכבים לפניהם בלמו בפתאומיות ויצרו תאונת שרשרשת. אוחנה שנודע כנהג שודים במרוצים התעשת, חתך לשולים והצליח לתמרן בלולינות מושלמת. בשבת הקרובה הם יעלו לתורה ויברכו הגומל בהתרגשות על הנס הגדול. לכם רק נציע, סעו בזהירות.

לייבל'ה ביקר גם בסוף השבוע האחרון בביתו של סגן ראש עיריית קרית מלאכי לשעבר ודמות בכירה בליכוד, חיים שטיינר, לכבוד יום הולדת מושקעת במיוחד שהכינו לו ידידיו ומקורביו בהפתעה גמורה. 

באירוע החגיגי, שנמשך עד לשעות הקטנות של הלילה, השתתפו בין היתר השרים אופיר אקוניס ואיוב קרא, חברי הכנסת מיקי זוהר ואמיר אוחנה, עו"ד ליאור קצב שמתמודד על נציגות מחוז הדרום בליכוד ואנשי ציבור נוספים.

ואי אפשר בלי גיחה לארה"ב: לייבל'ה חובב השדרה ה-13 בבורו פארק, פגש את הבדחן בצלאל דים שהגיע לארה"ב לחתונת בן האדמו"ר מאלכסנדר ארה"ב. דים, שעדיין לא התעדכן בבדיחות הרצות בוואטספ, משדר עדיין בדיחות לדור הקודם שעדיין לא הגיעו לארה"ב. 

והנגיד הצעיר של ניו יורק אברמי זופניק, חביבם של האדמו"רים, התברך בחמימות מהאדמו"ר מלאשאנץ. לא תאמינו אבל מדובר באדמו"ר ולא בפרי מיובש של ט"ו בשבט. היווכחו נא:

ובשמחה שגרתית בניו יורק, ראה לייבל'ה את המיליונר החסידי יואלי גולדמן, יחד עם הנגיד החסידי יוסי בונדו. השניים התנתקו מהעסקים וישבו לדבר. 

בליל שישי שעבר, מחוץ לשטיבל'ך 'איצקוביץ' - מרכז העצבים של העיר בני ברק, לייבל'ה מבחין בקראוון שמסביבו מתגודדים עשות סקרנים. לייבלה כמו לייבלה, לא נותר אדיש למחזה וניגש לבדוק מה פשר המהומה. מתברר אפוא כי שרת התרבות והספורט מירי רגב, החליטה לבדוק את כישורי הפריימריז לליכוד בעיר בני ברק ופתחה ניידת שידור חי במטרה לסחוף את ההמונים. לניידת נכנסו אחר כבוד חבר המועצה יעקב וידר והזמר החסידי ישי לפידות, שהופקד על השירה והדיבור. וכמובן, אין ליל שישי בלי טשולנט וקוגל חם. שיחת טלפון קצרה לאיש והקפואים מוטי פלמן ממסעדת 'החצר' ולמקום הגיע אחר כבוד מנת צולנט ומגוון סוגי קוגלך כיד המלך. לייבל'ה רצה לטעום מהסיר הידוע אך נמסר לו שהמלאי אזל. כמה חבל.

לייבל'ה מדווח על שורת חולים שחלו ונרפאו: מזכיר הוועדה הרוחנית של יתד נאמן הרב יהודה יברוב עבר טיפול רפואי בלבו בתל השומר והוא נעדר מהעיתון. ללייבל'ה נודע, כי לא היה מי שיכתוב שהכתבה היא באישור "הרב יברוב".

והיה עוד מי שלא חש בטוב השבוע: עורך 'קו עיתונות' אבי גרינצייג, שהשבוע לא ערך את הרשת ובמקומו נטל את המושכות העיתונאי הישר וההגון ישראל פריי, שרק מלקרוא את דבריו בטוויטר לייבל'ה מתמלא ומתחזק. והוא עוד הספיק להטריל את גנץ ביום שישי.

ומי שהבריא אחרי שבוע שהיה חולה, הוא איש היח"צ נחמן רוזנברג, שנצפה בחתונת נהגו של האדמור מתוא"י, עם כל ה-8 בגדים. לייבל'ה בטוח שהוא נראה בריא כמו שור.

לייבל'ה עלה כמו כל עם ישראל לאחר 'הסופה' בשבוע האחרון לחרמון, וכמו תמיד הוא חייב להיות אח''מ ועלה למרומי ההר למחנה צבאי, שם אהרון גרוס מבני ברק ערך מנגל מפנק במיוחד לחיילים במקום. 

בצל תחקיר תוכנית "עובדה" על מאבקי השליטה בכבאות והצלה, נראה הרב הראשי לכבאות והצלה הרב חיים פרל מסתודד במשך שעה ארוכה עם הראשל"צ ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגר"י יוסף בכנס רבנים באילת.

וגם מנכ"ל הידברות ר' דוד תופיק וחביבם של גדולי ישראל ר' יהודה חזן, התקבלו השבוע במעונו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן, שלמרות חולשתו חיזק את הידברות וחידד את דבריו הידועים על הידברות - "כל מה שנעשה שם, הכל על דעתי". 

ולייבל'ה שאוכל בקודנטוריה כץ מאז נשפך החלב על דל שפתו, ראה השבוע את בעל המאפייה ר' חיים ברוך כץ מגיע להתברך במעונו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. גם שוקי כץ מנהל הקונדוטריה התברך בחמימות. 

וביקור נדיר של המשפיע רבי מיילך בידרמן ראה לייבל'ה במרכז אחים בבני ברק. לייבל'ה חובב המקום שם הוא מקיים את פגישותיו, שמע מהמשפיע ש"עסקים הפועלים באחדות הם ברכה וסגולה להצלחה". רבי מיילך חנך את הסניף הרביעי של רשת אנג'ן – רשת תיווך ושיווק פרויקטים של איש העסקים ר' ישראל גרשטנקורן, שהגיע גם לאחים בבני ברק. 

ולפינת המזל טובים, האיחולים והניחומים.  

תחילה, ברכת מזל טוב חמה ולבבית לידיד כל בית ישראל הנגיד הנכבד ר' ליפא פרידמן מארה"ב, בנו של המשב"ק האגדי לבית סאטמר ר' מוישה פרידמן, לרגל הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. 

ברכת מזל טוב לר' דוד מרגלי יו"ר וועד העולמי מאקאווא, לרגל נישואי בתו, שתיערך ביום רביעי הקרוב באולמי היכלי הפאר בב"ב.

ברכת מזל טוב לאסטרטג מנחם גשייד, הפרשן הפוליטי של המודיע, לרגל שמחת אירוסי בנו בכורו, עם בת המשפיע החסידי הרב אברהם יוסף אייזן. לייבל'ה נערך לחתונת ענק שטרם נראתה במגזר בהשתתפות כל המי ומי. 

ברכת ברכת מזל טוב לחיאל גבריאלוב, עוזר ומנהל לשכת סגן ראש העיר בית שמש ישעיהו ארנרייך, לרגל שמחתו בהולדת בנו.

ברכת מזל טוב לשאול רוטנברג מבכירי "דגל" בפ"ת, לרגל הולדת הבן. לייבל'ה עוד זוכר את שאול שהיה מנהל שלו בישיבה קטנה 'תפארת מרדכי' בבני ברק.

ברכת מזל לפנחס דוד הומינר, חבר מועצת העיר רחובות ומחזיק תיק הכספים לרגל הולדת הנכדה, בת לבנו אברהם צבי, חתן יצחק הרטמן יו"ר ארגון 'לשבוע מטובך'. הקידושא רבא נערכה בשבת בבוקר, בבית המדרש הגדול בקרית קרעטשניף ברחובות.

ושמחה גדולה באלעד ישראל הרשלר גדול אנשי החסד והמשמחים בעיר שהינו ליטאי חסיד מודז'יץ בפני עצמו שחגג את הולדת בנו, לייבל'ה, שלמד עם הרשלר ב'מאור התלמוד', לא יכול שלא להתרגש מהשמחה הגדולה, ומאחל לו שמחות עד בלי די. השלום זכר נערך בחניכי הישיבות ברבי טרפון בהשתתפות חסידים ליטאים וספרדים. 

ברכץ מזל טוב לעסקן יואלי וובר מראשי קהילת תולדות אברהם יצחק לרגל אירוסי בנו, עם בת אברהם ווסלבסקי מעסקני חסידות מרכז חסידי ויז'ניץ.

ברכת מזל טוב לישראל ושרה פכטר בעלי משר הפרסום שר(ה) תקשורת לרגל נישואי הבת בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב למנדי אור מרדיו 'קול חי' וצלם חסידות פרמישלאן, לרגל אירוסיו. מנדי אור, מבכירי הטכנאים ב'קול חי', שלייבל'ה זוכר אותו עוד בשם "מנחם הלוי" כצלם 'בחדרי חרדים', התארס השבוע בשעה טובה ומוצלחת. מעמד הלחיים נערך בבית האדמו"ר מפרמישלאן, בהשתתפות מצומצמת של בני משפחה וקרובים. מזל טוב! צילום: דוד קליגר

ולסיום: לייבל'ה שולח תנחומים כנים לאיש המוכשר אלי שפירא, מגיש ברדיו 'קול ברמה' ופרשן מדיני בטחוני בעיתון 'בקהילה', על פטירת אביו הרב אהרן זצ"ל, שנפטר בפתאומיות. מן השמים תנוחמו.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד