י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הכרעה בקרוב"

המהלך שיפיל את ביבי מהשלטון? מגעים לאיחוד בין גנץ ללפיד

לאחר הזינוק של הרמטכ"ל לשעבר בסקרים בעקבות הנאום שנשא - מפלגת 'יש עתיד' מנהלת מגעים לאיחוד עם סיעת 'חוסן לישראל' • "בין יאיר לפיד לבין בני גנץ מתקיימות שיחות"• בליכוד מגיבים: הדבר עשוי לגרור איחוד בימין • ומי יוביל את המפלגה במקרה של איחוד - גנץ או לפיד?

המהלך שיפיל את ביבי מהשלטון? מגעים לאיחוד בין גנץ ללפיד
בני גנץ ויאיר לפיד צילום: תומר נויברג ומרים אלסטר, פלאש 90

לאחר הזינוק של גנץ בסקרים בעקבות הנאום שנשא בשבוע שעבר, ובפרט באחוזי ההתאמה לתפקיד ראש הממשלה - שם הוא צמוד צמוד לנתניהו - מפלגת 'יש עתיד' מנהלת מגעים לאיחוד עם סיעת 'חוסן לישראל'.

במהלך שבת תרבות, אמר יו"ר סיעת 'יש עתיד' חבר הכנסת עופר שלח כי "בין יאיר לפיד לבין בני גנץ מתקיימות שיחות", וכי "ההכרעה תיפול בשבועיים הקרובים".

לדבריו, "צריך להסתכל על התמונה באופן מפוכח, ויש גם עניינים מהותיים: אנחנו יודעים מה אנחנו מציגים לציבור כבר ארבע שנים בכל התחומים, וחיבור צריך להיות מבוסס על קווים מוסכמים".

שלח רמז על כך שבכל מקרה יאיר לפיד יעמוד בראשות הגוש ואמר כי, "האלטרנטיבה השלטונית המבוססת ביותר בישראל היא יש עתיד בראשות יאיר לפיד, והיא צריכה להוביל את מי שמבקש להחליף את השלטון".

בליכוד הגיבו לסיכוי כי יתקיים איחוד בין הסיעות. השר צחי הנגבי אמר בשבת תרבות: "אם נראה שבצד השני יהיה איחוד, שלפיד קצת מוריד את הראש להיות מספר שתיים של גנץ ואולי יהיו מפלגות אחרות שיחברו אליו - לא תהיה לנו ברירה".

לדברי הנגבי: "אנחנו לא נוכל לעמוד מנגד ולהשלים עם מצב שמצד אחד יש איחוד שכל השמאל סביב הנהגה אחת ומצד נהיה במצב של אובדן הקולות של מפלגות שבסך הכל חושבות באופן זהה".

"אין לנו המון זמן. יש שבועיים שנצטרך להגיע לאיזה שהם הסכמים שמאפשרים לכולם לפעול באופן משותף וזה יכול להיות: כחלון, ליברמן, בנט והבית היהודי. המפלגות הדתיות והחרדיות לא מסוגלות להיטמע במפלגה חילונית".

ובתוך כך, ביום שלישי תובא בפני מתפקדי הליכוד הצעת רה״מ נתניהו לשלושה שריונים במקומות נמוכים ברשימת הליכוד, זאת כדי להיערך לקראת החיבורים הצפויים בשמאל.

ראש הממשלה נתניהו במכתב למתפקדי הליכוד: ״אני משוכנע שהדבר הכרחי כדי להגדיל את סיכויינו לנצח בבחירות״. מדובר בשריונים במקומות 21, 28 ו-36.

יאיר לפיד בני גנץ בנימין נתניהו איחוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד