ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
תעמולת בחירות

סוף לחגיגות הפוליטיקאים על חשבון החיילים

בעקבות ביקורים מתרבים של פוליטיקאים בבסיסי צה"ל: המערכת הצבאית תחדד את הנהלים ותאסור שימוש בתמונות הביקורים למטרות הפוליטיות

סוף לחגיגות הפוליטיקאים על חשבון החיילים
נתניהו עם חיילים. אילוסטרציה צילום: לעמ

בעקבות ביקורים מתרבים של פוליטיקאים בבסיסי צה"ל, המערכת הצבאית תחדד את הנהלים ותאסור שימוש בתמונות הביקורים למטרות הפוליטיות.

על פי הפרסום הבוקר (ראשון) ב'ידיעות אחרונות', בעקבות ביקורי הפוליטיקאים ובראשם ראש הממשלה, הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף שרון אפק, מגבש נוהל מיוחד בנושא שיחדד את הנהלים בפרסום תמונות של פוליטיקאים במהלך תקופת הבחירות בעת ביקורם בבסיסי צה"ל.

גורמים בצה"ל אומרים כי לא מדובר בנוהל שמתגבש בגלל נתניהו, המשמש גם כשר ביטחון.

לפני כשבועיים התקיים דיון בוועדת הבחירות הבחירות שדנה בעתירה של מפלגת 'העבודה', לאחר שעורך דינה טען כי הדבר נעשה בניגוד להוראת חוק הבחירות כשהוא ציטט את ההוראות הקובעות, לפיו "לא ייעשה שימוש בתעמולת בחירות בצבא הגנה לישראל באופן העשוי ליצור רושם כי צבא ההגנה לישראל מזוהה עם מפלגה או עם רשימת מועמדים".

לשם דוגמא, רק במהלך השבוע החולף השתתפו כמה מהשרים ביום מיוחד לחיילים בודדים, כאשר הם פרסמו את תמונת ביקורם ברשתות החבריות אותם הם מחזיקים.

מדובר צה"ל נמסר: "מדובר בהליך שגרתי הנעשה בכל מערכת בחירות מזה שנים רבות. ההליך הנו כללי ואינו קשור לגורם פוליטי ספציפי. צה״ל פועל על פי הכללים שנקבעו לאורך השנים בהנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופסיקת ועדת הבחירות המרכזית, ויפעל גם בסוגיה זו על פי הנחיות ועדת הבחירות המרכזית".

בנימין נתניהו חיילים בסיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד