י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מתוך 70 מועמדים

מהרבנות לבית היהודי: הכירו את היו"ר החדש

בתום תקופת אי בהירות, נבחר הרב הצבאי הראשי לשעבר רפי פרץ לכהן בתפקיד יושב ראש 'הבית היהודי' • האתגר: לייצב את מצב המפלגה בסקרים ולבחון חיבורים בימין

מהרבנות לבית היהודי: הכירו את היו"ר החדש
הרבצ"ר לשעבר רפי פרץ צילום: Abir Sultan/Flash 90

לאחר שהשרים נפתלי בנט ואיילת שקד הותירו את הבית היהודי ללא מנהיג, המפלגה בחרה הערב (ראשון) יושב ראש חדש למפלגה.

מדובר ברפי פרץ, ששימש כרב הצבאי הראשי והערב (ראשון), המועצה הציבורית לבחירת יו"ר למפלגת הבית היהודי, החליטה להמליץ על מינויו לתפקיד יו"ר המפלגה.

פרץ נבחר בידי המועצה הציבורית לאחר דיונים מעמיקים והליך בחירה ארוך וקפדני, שכלל מעל ל-70 מועמדים ומועמדות בהם רבנים ואישי ציבור מהציונות הדתית, כשבתוכם גם סגן השר אלי בן דהן.

מינויו יובא לאישרור מרכז המפלגה מחר (שני) בשעה 20:30, ביחד עם רשימת הבית היהודי לכנסת ה-21 שתיבחר מחר בידי מרכז המפלגה.

נציין כי הבית היהודי נמצאת כעת מתחת לאחוז החסימה ברוב הסקרים שנעשים, ועם מינויו של פרץ הוא ייאלץ להתחיל בקמפיין בחירות משמעותי בכדי לחזק את התנועה.

היו"ר הנבחר יידרש בתקופה הקרובה גם לסוגיית החיבור עם 'האיחוד הלאומי' בהנהגתו של בצלאל סמוטריץ', והאפשרות לריצה משותפת עם הליכוד.

מהליכוד נמסר בתגובה למינוי החדש: "ראש הממשלה בנימין נתניהו מברך את הרב רפי פרץ על בחירתו ליו״ר הבית היהודי. ראש הממשלה נתניהו קורא לבית היהודי לפעול על מנת להתאחד עם ״האיחוד הלאומי״ ו״עוצמה לישראל״ כדי למנוע אובדן מנדטים לגוש הימין, מה שעלול להביא להקמת ממשלת שמאל".

גם במפלגה שנטשה את הבית היהודי ביקשו לברך. מ'הימין החדש' נמסר: "אנחנו מברכים על בחירתו של הרב רפי פרץ, הרבצ״ר לשעבר, לתפקיד יו״ר הבית היהודי ומאחלים לבית היהודי ולאיחוד הלאומי הצלחה בבחירות.

יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב למינוי החדש: "ברכות לידידי ורעי הרב רפי פרץ על היבחרו לתפקיד יו"ר הבית היהודי. אתגרים גדולים ניצבים בפנינו ואני סמוך ובטוח שבעבודה משותפת ומתוך הערכה הדדית נפעל לבנייה מחדש של הציונות הדתית וביתר שאת. עוד נכונו אתגרים רבים לציבור הגדול הזה והבע"ה בימים הקרובים נצא לדרך משותפת של כתיבת הפרק הבא בעשייה ובהשפעה הרחבה של הציונות הדתית על עם ישראל.הרב רפי, אני שמח על הצטרפותך ומצפה לעבודה המשותפת. אני קורא לך לשבת איתי כבר מחר ולסכם על עקרונות הריצה המשותפת שלנו ושל יתר הכוחות בימין. היום יותר מתמיד - יש על מי לסמוך".

ממפלגת 'עוצמה יהודית' הגיבו למינוי: "הנהלת עוצמה יהודית מברכת את הרב רפי פרץ, שנבחר לעמוד בראש מפלגת הבית היהודי. וקוראת לו להבין את גודל השעה ולהיכנס באופן מיידי, למו"מ כבר מחר בבוקר, להקמת בלוק טכני, שיאסוף אליו את הקולות הנאמנים לעם ישראל ארץ ישראל ותורת ישראל וזאת מתוך אחריות כבדה שבכנסת הקרובה תהיה מפלגה ציונית דתית בכנסת".

אלי ישי מסר בעקבות המינוי: "‏התקשרתי כעת לידידי הרב רפי פרץ וברכתי אותו על היבחרו ליו״ר ׳הבית היהודי׳. המועצה ראתה בו את הדמות הראויה להוביל את המפלגה בתקופה המתאגרת הזו, ואני משוכנע שהוא אכן האדם הראוי לכך".

הבית היהודי רפי פרץ הרבנות הצבאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד