ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

נדיר: הנשיא האוסטרי ביקר בישיבת 'בית שמואל'

תלמידי ישיבת 'בית שמואל' הירושלמית אירחו היום (שני) את נשיא אוסטריה שמבקר בישראל • האורח החשוב הביע התעניינות באופי הלימוד של התלמידים והאברכים

נדיר: הנשיא האוסטרי ביקר בישיבת 'בית שמואל'
ביקור נשיא אוסטריה בישיבת בית שמואל צילום: קובי הר צבי

נשיא אוסטריה אלכסנדר ואן דר בלן הגיע היום (שני) לביקור מיוחד בשכונת מטרסדורף הירושלמית, במסגרת ביקור מדיני שעורך בישראל, כשבשיאו פסע בין כותלי ישיבת 'בית שמואל' המעטירה, שמקור היווסדה באוסטריה.

הנשיא התקבל בחביבות על ידי רב שכונת מטרסדורף וראש ישיבת 'בית שמואל', הגאון רבי יצחק עהרנפלד, כשהשניים מסיירים בצוותא בבית המדרש ובקריית הישיבה.

הנשיא התעניין במהלך ביקורו בנעשה במגזר החרדי בישראל.

כן התעניין האורח הרם בלימודם של מאות בחורי הישיבה ואברכי הכולל ששקדו באותה העת על סדר לימודם מבלי משים לאורח המתהלך ביניהם.

ראש הישיבה הגר"י עהרנפלד אמר בטקס קבלת הפנים כי "השכונה והישיבה מהווים המשכיות של הישיבה והשכונה שמקורה באוסטריה", כאשר ראש הישיבה מציין בתוך דבריו כי "בישיבה לומדים את ספרו של החתם סופר שהיה מגדולי ראשי הישיבות באירופה ומרבני קריית מטרסדורף באוסטריה".

הנשיא ואן דר בלן נאם גם הוא ופנה לראש הישיבה, "סבך החתם סופר היה מהרבנים הטובים והגדולים שאי פעם היו בהיסטוריה", הנשיא ציין, "היום אתם גרים בירושלים אבל העם האוסטרי לא שכח את העם היהודי שהוא חלק מהעם האוסטרי, אנחנו לא רוצים לשכוח - אנחנו רוצים לזכור את העם היהודי הנפלא שכיום אנחנו מבקרים את ההמשכיות שלו".

בית שמואל אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד