ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
היו"ר החדש תקף את הנוטשים

'הבית היהודי' הרכיב רשימה: מוטי יוגב בפנים - אלי בן דהן בחוץ

הפתעה ב'בית היהודי': חבר הכנסת מוטי יוגב גבר על סגן שר הביטחון אלי בן דהן וזכה במקום הראשון ברשימה | בגלל השריון לאישה - בן דהן נדחק למקום הרביעי הספק ריאלי | היו"ר החדש הרב רפי פרץ רומז בנאום ראשון לבנט ושקד: "מי שנכנס לבית, נהנה בו והלך - פספס ובגדול"

'הבית היהודי' הרכיב רשימה: מוטי יוגב בפנים - אלי בן דהן בחוץ
פרץ, יוגב ובן דהן צילום: אביר סולטן, פלאש 90

מפלגת הבית היהודי סיימה את תקופת חוסר הוודאות בה הייתה שרויה מאז פרישתם של מנהיגיה, נפתלי בנט ואיילת שקד, ומציגה היום (שני) את רשימתה לכנסת ה-21.

 בתום ההצבעה שנמשכה מאז תחילת הערב באוניברסיטת בר אילן בחרו חברי המרכז את רשימתם לכנסת הבאה, כאשר מי שהיה מבכירי המפלגה, אלי בן דהן, נדחק למקום ספק ריאלי.

על פי התוצאות, מוטי יוגב יוצב במקום השני אחרי היו"ר שנבחר אמש רפי פרץ, ולאחריו במקום השלישי תשובץ אישה שזהותה טרם ידועה.

סגן שר הביטחון אלי בן דהן, שנבחר בקדנציה הקודמת למקום השלישי לאחר שנטש את האיחוד הלאומי, נבחר למקום הרביעי ולמקום החמישי נבחר דוידי בן ציון ששימש סגן ראש המועצה האזורית שומרון.

נציין כי בן דהן נדחק למקום שככל הנראה אינו ריאלי, בהתחשב בכך שהרשימה עוד צפויה להתאחד עם סיעות נוספות, בראשם 'האיחוד הלאומי' בראשות בצלאל סמוטריץ'.

בתוך כך, לאחר שנבחר אמש (ראשון) ליושב ראש הבית היהודי, נשא היום רפי פרץ נאום ראשון בכובעו כיו"ר הבית היהודי ובו כלל גם התקפה מרומזת על ראשי הבית היהודי לשעבר השרים בנט ושקד.

בנאומו אמר הרב הצבאי הראשי לשעבר כי, "בבית שלי יש אמונה בעם ישראל, תורת ישראל וארץ ישראל ... בבית שלנו גאים באמונה הזאת, בבית שלנו הולכים איתה בראש מורם לא מסתירים אותה, ולא מתביישים גם שמסביב יהום הסער. הבית שלנו חזק ויציב ומקרין אור על יושביו. אני אוהב את הבית שלנו, אוהב אתכם".

פרץ התייחס במרומז לפרישתם של מנהיגי המפלגה לשעבר השרים נפתלי בנט ואיילת שקד ואמר כי, "ישנם כאלו שהבית לא מספיק נוצץ בעיניהם. עוברים בו, נכנסים לתקופה קצרה, משתמשים והולכים להם. לא השכילו לעמוד על אופיו המקורי, החזק. על יכולת ההתחדשות האדירה. הם טועים בו, בנו ובי. אני רוצה לומר למי שנכנס לבית, נהנה בו והלך - פספסת ובגדול. הערב אומרים: בית לא עוזבים, בית לא נוטשים".

היושב ראש החדש קרא למצביעי הבית היהודי שעזבו למפלגות הליכוד והימין החדש, "נמריא ליעד הראשון והם הבחירות הקרובות. נתגייס כולנו. אני קורא לבני ובנות הציונות הדתית: יש לנו בית, חוזרים הביתה" אמר לקול תשואות הקהל. "עתיד הימין כולו תלוי בבית הזה, וזה תלוי רק בנו. זו דגלה של הציונות הדתית: פועלת, יוצרת בלי חשבונות. הציונות הדתית אומרת הנני בכל מרכיבי החיים: תורה, ביטחון, חינוך, חברה ומדע. כשקוראים לך אתה בא וגם אני אומר לכם: הנני".

"אנחנו בעד איחודים, יש לנו הרבה משותף באיחוד הלאומי. נתהלך יחד בשמחה, אבל בית יהודי יש רק אחד", הוסיף ופנה ליו"ר האיחוד הלאומי, כאשר טרם ברור האם סמוטריץ' אכן ימשיך את החיבור עם הבית היהודי או שיתחבר עם סיעת 'עוצמה יהודית' בעקבות פנייתו של ראש הממשלה.

 

הבית היהודי הרב רפי פרץ מוטי יוגב אלי בן דהן בחירות 2019

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד