י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"שבת היא מלזעוק"

נשיא המועצת על קובי: "צריך להתפלל עליו"

עקב רמיסת השבת ההולכת ומתמשכת בעיר טבריה מצדו של ראש העיר - עלה רב העיר הגרמ״צ בוחבוט למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן כדי לקבל את הכרעתו כיצד יש לנהוג • במהלך דבריו התבטא נשיא המועצת על קובי: "איך הגיע לשפל שכזה. צריך להתפלל עליו״

נשיא המועצת על קובי: "צריך להתפלל עליו"
הגר"ש כהן והרב בוחבוט צילום: באדיבות המצלם

עקב רמיסת ודריסת השבת ברגל גסה ההולכת ומתמשכת בעיר טבריה ע"י ראש העיר רון קובי, עלה רב העיר הגרמ"צ בוחבוט למעונו של נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן.

קובי פועל לחילול כבוד השבת, דבר הבא לידי ביטוי מידי שבת בפתיחת עסקים ומרכזי בילוי בשבת, ואף עתה הכריז על הקמת תחבורה ציבורית בשבת בעיר בחינם, תוך כדי עידוד לתושבים לבוא ולחלל את השבת בפרהסיא.

לאור המצב, שטח הגרמ"צ בוחבוט בפני נשיא המועצת את הדברים והתייעץ עמו כיצד ואיך יש לפעול אל מול התופעה של חילול כבודה של השבת ההולכת וגדלת בעיר ומה מוטל על התושבים לנהוג אל מול חילול השבת לנגד עיניהם.

נשיא המועצת שמע בצער רב על רמיסת כבוד השבת בעיר והזדעזע. במשך דקות ארוכות התעטף בשתיקה והתבטא בכאב: "איך יהודי יכול להגיע לשפל שכזה להתריס נגד השבת".

"השבת היא מקור הברכה, מסכן מי שלא מבין מה זה שבת. צריך להתפלל עליו". אמר כשדמעות זלגו מעיניו לנוכח  החילול השם הגדול בעיר.

במהלך השיחה סיפר רב העיר לחכם שלום כי אבותיו של ראש העיר היו רבנים גדולים והוא ההפך מכך, כשכל מטרתו חילול שמו יתברך.

"איך יוצאים בנים כאלה", אמר בכאב גדול, והוסיף: "חכמים ציוו אותנו להתפלל על צאצאינו וצאצאי צאצאינו, כמה צריך להשקיע בכך ולהקפיד להתפלל על זה מעומק הלב".

בסיום הביקור חיזק ראש הישיבה את רב העיר והביע שוב את כאבו העצום: "דעו לכם אני מתפלל עליכם כל יום. הדבר הזה גורם לי צער גדול מאד ומדיר שינה מעיניי".

חכם שלום בדבריו הוסיף וקרא לחזק ולעורר בימים אלו על שמירת השבת בכל בית בישראל: "אנחנו צריכים להתחזק בכבוד השבת. אם אנחנו נקבל קבלה של חיזוק לכבודה של השבת זה ישפיע על כולם בע"ה".

חכם שלום בירך את רב העיר שימשיך להביע את האמת ללא מורא תוך כדי חיזוק התושבים בשמירת השבת ובקבלה של חיזוק שתשפיע על שמירת השבת בעיר.

חכם שלום כהן רון קובי תפילה טבריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד