י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מאבק המטפלות במעונות היום עולה שלב

נטישה של מטפלות במעונות יום הביאה להקמת גוף שיאחד את כל המעונות • בארץ קיימים כ1500 מעונות יום כשמתוכם כ600 מאוגדים באירגונים הגדולים כדוגמת ויצ"ו ונעמת • לעומת זאת שאר מעונות היום מופעלים ע"י עמותות פרטיות, אשר לא באו לידי ביטוי במשא ומתן ובהתנהלות מול הרגולטור במשרדי הממשלה, כך שכל מעון ומעון התנהל באופן עצמאי מולם • יוזמה חדשה באה להסדיר את הכאוס

מאבק המטפלות במעונות היום עולה שלב
תינוקים במעון צילום: Freepik

לאחר סחבת ארוכה והבטחות חוזרות ונשנות באחד הנושאים המעיקים על הורי הפעוטות - תנאי מעמדן ושכרן של המטפלות במעונות, דבר שמשפיע באופן עקיף ואף מיידי באיכות הטיפול בילדים ובריחת מטפלות איכותיות מענף הטיפול, הוחלט לקחת יוזמה ולעשות מעשה.

בתסקיר שנערך ע"י שאלון מקצועי, ממנו עולה כי מצד אחד יש ביקוש ורצון של מטפלות רבות מנוסות ומוכשרות להשתלב במעונות היום כמטפלות, אך מאידך במצב הנתון כיום, מדובר בשחיקה מתמדת בשכר ותחלופה תדירה  של מטפלות ואף חוסר בכוח אדם ראוי ומקצועי לפעוטות.

הדבר גרר ביקורת אצל הורים רבים המבקשים טיפול רציף וקבוע ע"י מטפלות קבועות, דבר המעניק בטחון והיכרות עם הפעוטות.

בימים אלו הוקמה יוזמה של מספר מפעילי מעונות יום בארץ להתאגד באיחוד מעונות ארצי.

איחוד מעונות ארצי - יח"צ

בארץ קיימים כ1500 מעונות יום כשמתוכם כ600 מאוגדים בארגונים הגדולים כדוגמת ויצ"ו ונעמת. לעומת זאת שאר מעונות היום מופעלים ע"י עמותות פרטיות, אשר לא באו לידי ביטוי במשא ומתן ובהתנהלות מול הרגולטור במשרדי הממשלה, כך שכל מעון ומעון התנהל באופן עצמאי מולם.

דבר זה עומד להיפסק בקרוב, כשרבים ממעונות היום מבקשים להצטרף לארגון  "א.מ.א. איחוד מעונות ארצי", אשר יהווה פלטפורמה גדולה ומכובדת מול משרד הרווחה בשלל נושאים העומדים על הפרק, ובפרט בנושאי תנאי המטפלות וכוח האדם במסגרות.

וכעת ב"א.מ.א. איחוד מעונות ארצי" נערכים לבחירות, בהם יבחרו חברי הנהלה באופן דמוקרטי . חברי ההנהלה ינהלו את האיחוד ויפעלו למען הגשמת מטרותיו. כשבימים אלו מצטרפים מעונות יום מכל רחבי הארץ. וכך יוכלו להשפיע על בחירת הנציגים.

להצטרפות להתאגדות ניתן לפנות למייל [email protected] 

מעונות מעונות יום מטפלות פעוטות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד