י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

שירות חדש במרפאות 'כללית' באשדוד: מתאם שירות למטופל אונקולוגי

'כללית' מחוז מרכז מפעילה שירות חדש וייחודי ע"י מתאם שירות אדמיניסטרטיבי, שתפקידו ליווי  אישי של מטופלים אונקולוגיים במהלך התמודדות עם מחלת הסרטן והטיפולים המורכבים • התפקיד של המתאמים כפי שניתן לחוש בשיחות עמן הוא לא רק להנגיש את השירותים, ולפשט תהליכים, אלא להעניק אוזן קשבת, להבין להכיל, ולהקל ולו במעט את הדרך עד להחלמה בעזרת ה'

 שירות חדש במרפאות 'כללית' באשדוד: מתאם שירות למטופל אונקולוגי
כללית מחוז מרכז - מתאמי שירות אונקולוגי צילום: יח"צ כללית

'כללית' מחוז מרכז מפעילה שירות חדש וייחודי ע"י מתאם שירות אדמיניסטרטיבי, שתפקידו ליווי  אישי של מטופלים אונקולוגיים במהלך התמודדות עם מחלת הסרטן והטיפולים המורכבים.

מלבד התמודדות עם המחלה, מטופלים אונקולוגיים  מצויים במציאות מורכבת של תיאום מול נותני שירות שונים, תחושות של אי וודאות וחוסר ידע בנוגע לזכאויות ולזכויות המגיעות להן, קשיים אלה מכבידים על המטופל ומשפחתו, על רקע זה הוחלט ב'כללית' למנות מתאמי שירות אדמיניסטרטיביים במרפאות באשדוד, שתפקידם יהיה ללוות באופן אישי את המטופלים האונקולוגיים ולהוות עבורם כתובת קבועה. במסגרת השירות המתאמים ינגישו למטופלים את המידע לו הם זקוקים ע"מ שיוכלו למצות את זכויותיהם, יסייעו להם בתיאום תורים ובדיקות, זכאויות והחזרים כספיים, יכוונו וידריכו אותם בתהליך הרפואי.

ליוו המטופלים מתחיל במפגש יזום עם אחות המרפאה, שבמסגרתו המטופל מקבל הדרכה וערכת 'כללית לידיעתך'. מדובר בערכה ייעודית למטופלים אונקולוגיים בה ריכזה 'כללית' את המידע אודות כל השירותים העומדים לרשותם, הטיפולים ודרכי ההתמודדות עם התסמינים, תופעות הלוואי, מצבים רגשיים ועוד, בנוסף, בתוך הערכה ריכזה 'כללית' את הזכויות המגיעות למטופלים במסגרת סל הבריאות הציבורי, הביטוחים המשלימים, זכויות סוציאליות מביטוח לאומי, מהמעסיקים ועוד. בערכה ישנם טפסים הנדרשים לשם מיצוי הזכויות כך שיהיו נגישים למטופלים.

לדברי שרית וינגוט מנהלת מגזר חרדי של 'כללית' באשדוד: "תפקיד מתאם השירות הוא בעל ערך ומשמעות רבה למטופל האונקולוגי הנדרש להתמודדות רבה ומורכבת, המתאמות עוברות הדרכה ייעודית למתן כלים והתנהלות מקצועית למול המטופל, המטרה שלנו היא 'להיות שם' עבור המטופלים שלנו בזמן שהם זקוקים לנו, לסייע להם מראשית הדרך ולהקל עליהם ועל בני משפחותיהם ככל הניתן כך שיוכלו להתפנות להתמודדות עם המחלה".

בעיניי החשיבות הרבה של התפקיד התפיסה של המנהלות האדמיניסטרטיביות שלוקחות את התפקיד כשליחות יומיומית לעזור למטופלים, ומציינות לא אחת שתפקיד זה נותן ערך מוסף לעבודה שלהן, התפקיד של המתאמות כפי שניתן לחוש בשיחות עמן הוא לא רק להנגיש את השירותים, ולפשט תהליכים, כגון תיאום תורים הגשת בקשות לאישורים וכד' אלא להעניק אוזן קשבת, להבין להכיל, ולהקל ולו במעט את הדרך עד להחלמה בעזרת ה'.

כללית אונקולוגיה שירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד