י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

המערכה החלה: עולם התורה במאבק הישרדותו הכלכלית

הישורת האחרונה לקראת הצלת עולם התורה: בשעה 1 בצהריים, נפתח מערך הגיוס של ישיבת 'עטרת שלמה' | אלפים כבר תרמו והתברכו בברכה הנדירה של מרן שר התורה | היערכות נרחבת ל-30 שעות הקרובות | כל הפרטים

המערכה החלה: עולם התורה במאבק הישרדותו הכלכלית
הגר"ג אדלשטיין בפתיחת המגבית צילום: מתוך הסרטון

בישיבת 'עטרת שלמה' השלימו בימים האחרונים את ההיערכות האדירה וחובקת עולם, במאמץ משותף לעמוד ביעד הגבוה שהוצב, בסך 35,000,000 שקלים, שיאפשרו את המשך קיום ממלכת התורה המונה אלפי עמלי תורה – ילדי ת"תים, בני הישיבות ואברכי הכוללים.

סכום זה מתחלק, כך שמול כל שקל שתגייס הנהלת הישיבה, יונח שקל מקביל ע"י ועד ידידי הישיבה בארה"ב, כך שעל הישיבה לגייס בס"ד, באמצעות תומכיה, סך של 17.5 מליון ₪, אשר יוכפל ויגיע בס"ד בשלמותו ל 35 מליון ₪. אופי ההתרמה מחייב הצלחה מקסימלית; אין סכום ביניים. במידה והושגו 17.5 מליון ₪, יונח כנגדם סכום מקביל. באם ח"ו לא יושג הסכום, הרי שגם מה שהושג לא יגיע ליעדו, והחיוב לא יבוצע בפועל.

לדף התרומות של קמפיין עולם התורה>>>

מעדכונים המתקבלים מצוות ניהול המערכה עולה, כי אף אם המערכה איננה פשוטה כלל וכלל, אך היא ברת הישג. "לא יצאנו לדרך ללא הבנה והכרת המצב. פילוח המצב העלה כי הסכום הוא בר השגה בס"ד, כמובן, בהירתם כל הכוחות כולם למשך כל שעות הפעילות. אנו עושים את שלנו בס"ד, וסמוכים ובטוחים על ברכת מרנן ורבנן שליט"א, ומאמינים כי משמים יסייעו בעדנו, למען קדושת שמו, וכבוד שמו ותורתו ית'".

במסגרת היערכות זו, הוגדרה מראש מצבת בה מכהנים מאות "שגרירי תרומה" בכל הארץ, העומדים בראש קבוצות התרמה מחולקות ומסומנות, כאשר כל קבוצה נטלה על עצמה להשיג סכום מסויים. השגרירים עומדים הכן לקראת 35 השעות הגורליות לפקח על הזרמת התרומות והעמידה ביעדים, כשאר הנתונים כולם מועברים על ידם למערך משולב בן ארבעה מוקדים אשר הוקמו ברחבי הארץ, משם תנוהל המערכה ותפוקח באופן מדוקדק. בהנהלת הישיבה מבקשים להביע את הוקרתם ותודתם לראשי הקבוצות, אברכים בני תורה יראים ושלמים, המקדישים מזמנם ומכבודם למען הצלת עולם התורה, שלא על מנת לקבל פרס.

לצד מערך השגרירים והמוקדים, יופעל שירות שליחים אישיים במערך פריסה ארצי, אשר יתנו מענה למי שמבקש להעביר את תרומתו באופן ידני. התרומה מתאפשרת גם בטלפון מספר *5510, קו שיאוייש בכל שעות המערכה ברציפות, וכן בעמדות 'נדרים פלוס' ו'קהילות' בבתי הכנסיות ברחבי הארץ.

מוקד יעודי ומיוחד הוקם בפתח מעונו של רשכבה"ג מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, לשם ישלחו כל השמות של התורמים, כאשר מדי כמה שעות יעלה שליח מיוחד לביתו של מרן, שם ימסור את השמות שנאספו באותן השעות ובקשותיהם האישיות. מרן שליט"א יעתיר עליהם בתפילה ובתחנונים, וכפי שהבטיח מרן בקריאתו ההיסטורית כי "יהיו ישועות גדולות באופן מופלא כי בנפשי הדבר".

בתחילת השבוע, התקבל ברגש מכתבו של הגאון הצדיק רבי שמעון גלאי שליט"א, המתאר את חשיבות המגבית לישיבה הקדושה "כאשר המוסדות פרוסים בכל ארצנו הקדושה ומתפרנסים בזה משפחות רבות מאד, ויש להם זכות גדולה בהפצת התורה בדורנו, ולכן זכות גדולה לכל אחד ואחד לעשות כל מה שביכולתו למען מגבית מיוחדת זו".

את מכתבו הנרגש חותם הגר"ש גלאי שליט"א בברכה, "ולכן ברכתי מעומק הלב נתונה בזה לכל מי שישתתף במגבית חשובה זו, שיזכו לרוב נחת מכל צאצאיהם, ויזכו לזיווגים הגונים ולזרע של קיימא בבריאות ואריכות ימים להם ולמשפחתם, וימלא ה' כל משאלות לבם לטובה ולברכה".

לצד ברכות הקודש הנדירות וגזירות הצדיקים שליט"א, הרי שרבים רבים מקרב בני התורה, ציבור אוהבי התורה ומוקירה, הביעו את נכונותם ליטול חלק במגבית ההצלה, בשל רצונם העז לייקר, לפאר ולרומם את עמלי התורה. "לא בכל יום ניתנת לנו ההזדמנות להביע את ההערכה, את הכבוד והיקר, לעמלי תורה מופלאים אלו, אברכי הכוללים ובעלי המשפחות, ציבור בחורי הישיבות וצעירי הצאן, אשר עליהם העולם עומד", הם מבקשים לציין. לדבריהם, "ההשתפות במגבית הרי מלבד העזרה והסיוע שיש בה, לא פחות מכך אמירה היא לגבוה: מחלקנו יהא חלקכם!"

בשעתיים הראשונות של הקמפיין כבר נתרמו כמיליון וחצי שקלים, על ידי אלפי תורמים, ובשעות הקרובות הנהלת הישיבה תעשה מאמץ להגביר את זרם התרומות בכדי להצליח לעמוד ביעד שיאפשר את המשך קיום ממלכת עולם התורה.

לדף התרומות של קמפיין עולם התורה>>>

עולם התורה עטרת שלמה מאצ'ינג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד