י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"שמאלני, רוצה לגרש עוד יהודים"

ראיון ראשון של בני גנץ מחולל סערה רבתי

לראשונה מאז תחילת הקמפיין, יו"ר "חוסן לישראל" בראיון לתקשורת, שכבר מצליח לעורר סערה: "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל" • הליכוד: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל"; הימין החדש: "גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים"

ראיון ראשון של בני גנץ מחולל סערה רבתי
גנץ בנאומו אמש צילום: גילי יערי, פלאש 90

לראשונה מאז תחילת הקמפיין, יו"ר "חוסן לישראל" והרמטכ"ל לשעבר בראיון לתקשורת. את הראיון בחר גנץ לתת ל"ידיעות אחרונות" והוא יתפרסם במלואו בסוף השבוע. להלן ציטוטים נבחרים מתוך הראיון.

במהלך הדברים (שיובאו להלן) התייחס גנץ לתכנית ההתנתקות ואמר כי היא בוצעה "מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל".

לטענתו: "הושג ציון גבוה מאוד לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע. זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

בעקבות הדברים, סופג גנץ מתקפה קשה מצד מפלגות הימין. מהליכוד בראשות נתניהו נמסר: "אמרנו לכם: גנץ יקים ממשלת שמאל בעזרת גוש חוסם שנשען על טיבי והרשימה המשותפת".

ממפלגת הימין החדש בראשות נפתי בנט, נמסר: "אנחנו מודים לגנץ שהוריד את המסכה. בני גנץ עוקף את גבאי משמאל ורוצה לגרש עוד יהודים מהבית במהלך התנתקות חד צדדית מיהודה ושומרון. אסור שבני גנץ יהיה שר הביטחון הבא של ישראל. כמו שאמרנו: ימין חדש או שמאל חלש".

-

להלן ציטוטים נבחרים מתוך הראיון

"אני לא שונא את ביבי"

"נתניהו לקח את התפקיד הכי קשה במדינת ישראל ובתור מי שבאמת נתן את עצמו, אני מחזיק ממנו פטריוט", אמר גנץ במהלך הראיון.

"שיהיה ברור: אני לא שונא את ביבי. אני ראיתי אותו ממרחק של מטרים ספורים ופחות. הבן אדם הוא ראש הממשלה של מדינת ישראל, אני לא שונא אותו. אבל אני חושב שהגיע שעתו לסיים את תפקידו בצורה מכובדת".

גנץ נשאל האם יישב עם נתניהו בממשלה במידה ויוחלט על שימוע, והשיב: "אני מתכוון לנצח ולפתור את העניין הזה דרך זה. זה ייגמר שם. פעם ראשונה, בעשור האחרון, יש סיכוי".

לדבריו: "אני מתכוון לנצח. אני מכבד את בחירת הציבור ואני מכבד את החוק. לא נראה לי סביר בכלל שתהיה פה אפשרות שראש ממשלה יכהן עם כתב אישום. אז אמרתי שאני עם כתב אישום לא אשב איתו".

"ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה"

במהלך הראיון נשאל מה דעתו על ההתנתקות מיישובי גוש קטיף, שבוצעה ב-2005. גנץ השיב כי "ההתנתקות בוצעה מתוך מחשבה מדינית של מדינת ישראל".

לטענתו: "הושג ציון גבוה מאוד לכל הצדדים המעורבים ביכולת לא לקרוע את העם כשזה בוצע. זה היה מהלך חוקי, שהתקבל על ידי ממשלת ישראל ובוצע על ידי צה"ל והמתיישבים בצורה כואבת, אבל טובה. צריך לקחת את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים".

צוק איתן

גנץ נשאל האם מבצע "צוק איתן" נחשב למוצלח והשיב: "החמאס לקח שליטה על רצועת עזה. הם מרגישים את נחת זרוענו אחת לכמה זמן. נעשה את זה בהתאם לאינטרסים שלנו".

על דוח המבקר אמר: "זה לא שאמרנו: או־קיי, יש שם 30 מנהרות, הן לא מעניינות אותנו, אנחנו לא מכינים מודיעין, אנחנו לא מכינים תוכניות הגנתיות, אנחנו לא מכינים יכולת התקפית, אנחנו לא מחפשים פתרונות טכנולוגיים". 

לדבריו: "הפעלנו את שיקול הדעת שלנו מתי להפעיל את הכוח ההתקפי. כשאתה נכנס עם צבא יבשה, יש מחירים. לכן, אתה הולך למהלכים האלה רק כשאתה חושב שאתה צריך. לא הכנו את זה בגלל בנט או בשביל בנט או משהו מהסגנון הזה".

החיבור עם יעלון

גנץ נשאל גם על הכוכב החדש במפלגתו, בוגי יעלון, אותו הציג במהלך נאומו בגני התערוכה: "השאלה המרכזית היא שאלה ביטחונית. היא צריכה להבטיח את מדינת ישראל מבחינת הביטחון שלה. עכשיו יש פה את שאלת האינטרס".

לדבריו: "אנחנו – וגם ביבי אמר את זה בנאום בר־אילן – לא מחפשים שליטה על אף אחד אחר. אנחנו צריכים למצוא את הדרך שבה אנחנו לא מקיימים שליטה על אנשים אחרים".

סיכון חיילים

גנץ נשאל גם על שאלת סיכון חיילים כדי לא לפגוע בחפים מפשע והשיב למראיין, חנוך דאום: "אתה מוכן שאני אשכיב בית חולים על יושביו? תענה לי בתור יהודי, בתור ישראלי, בתור לוחם בצה”ל".

"אם אני רוצה להוריד אותו, אני צריך לוודא שאין בו אף אחד. לכאורה זה מטיל סיכון. אז אני אומר לחיילי גולני לבדוק שהוא ריק, כי תכף נוריד את הבית חולים. התהליך הזה לוקח כמה זמן, אחרי שווידאנו היטב שאין בו אף אחד, שש דקות, הבית חולים שכב".

"מוטלת עליי חובה להגן על העם שלי, לפגוע באויב שלי, לעשות את זה הכי טוב שאני יכול בכמה שפחות נפגעים בלתי מעורבים ‑ אני לא מסוגל להגיע לאפס ‑ ובמינימום סיכון לחיי חיילינו. לכן כל מי שמשחק בסיפור הזה, אני אומר לך, משחק משחק פוליטי".

חברת ההייטק

באשר לחברת ההיי-טק "הממד החמישי" שעמד בראשה עד שנסגרה במפתיע, אמר גנץ: "תשמע, אני לא יכול לראות בממד החמישי סיפור הצלחה, בוא לא נבלבל את המוח".

"זו הייתה רק אחת משמונה או תשע פעילויות עסקיות שעשיתי. אני לא איזה טייקון ואני לא מחזיק מעצמי איזה איש עסקים. אני מציע גם לא לשכוח שזה קורה לתשע מתוך עשר חברות היי־טק. אז גם את זה, בוא נשים בפרופורציה. זו הייתה אי־הצלחה, הייתי יו"ר החברה אבל היו לה גם מנכ"ל ומשקיעים ושווקים. זה סיפור טיפה יותר מורכב. זה לא שאתה קם בבוקר ועושה מסדר".

בני גנץ בנימין נתניהו תוכנית ההתנתקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד