י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הורשע בגניבה

שלוש שנות מאסר וקנס לאיש העסקים החרדי

36 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 50,000 ש"ח נגזרו על איש העסקים החרדי יוסף שניאורסון, שהיה בעבר בעלי השליטה ונושא משרה בחברות BGI, BSD, ו-ויליפוד

שלוש שנות מאסר וקנס לאיש העסקים החרדי
אילוסטרציה צילום: unsplash

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (חמישי) את עונשם של אנשי העסקים יוסף שניאורסון גריגורי גורטובוי, לשעבר בעלי השליטה ונושאי משרה בחברות BGI, BSD, ו-ויליפוד.

על גורטובוי נגזרו 31 חודשי מאסר בפועל וקנס כספי בסך 1.2 מיליון ש"ח ועל שניאורסון נגזרו 36 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 50,000 ש"ח. העונשים נגזרו במסגרת הסדר טיעון עם המחלקת הכלכלית בפרקליטות מחוז מרכז, לאחר שהנאשמים הודו בעבירות המיוחסות להם.

שניאורסון הורשע בסיוע לעבירות גניבה בידי מנהל בסך כרבע מיליארד ש"ח וגורטובוי הורשע בעבירת קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות בסך 3 מיליון דולר. השניים הורשעו גם בשורת עבירות נוספות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך.

יוסף שניאורסון הורשע בכך שסייע להעמדת כספי החברות הציבוריות כבטוחות לטובת בנקים באוסטריה ובאזרבייג'אן, לצורך הבטחת החזר הלוואות שקיבלו חברות פרטיות זרות הקשורות לגרנובסקי, וזאת במסווה של הפקדת כספי החברות הציבוריות בפיקדונות בבנקים.

עובדה זו לא הובאה לידיעת החברות הציבוריות, נושאי המשרה שלהן ומוסדותיהן, הוסתרה על ידי שניאורסון מהחברות הציבוריות תוך הצגת מצגי שווא, הימנעות מקבלת אישורים ממוסדות החברות כנדרש וללא דיווחים מתאימים לציבור. בסך הכל הוצאו באופן זה כ-60 מיליון דולר מכספי החברות הציבוריות בין השנים 2014-2012. רוב הכספים לא הושבו לחברות הציבוריות.

ביולי 2015 קיבל גורטובוי את השליטה בחברות מידי גרנובסקי והפך לבעל השליטה וליו"ר הדירקטוריון. גורטובוי ושניאורסון הורשעו בכך שניצלו את מעמדם בחברות כיו"ר דירקטוריון וכמנכ"ל, ואת האמון שקיבלו מהחברות ומנושאי המשרה, על מנת להמשיך להסתיר את מצבם האמיתי של הפיקדונות, באמצעות הצגת מצגי שווא למוסדות החברות ולנושאי המשרה, תוך מעילה באמון שניתן בהם ובעודם גורמים לחברות לדווח דיווחים מטעים לציבור.

בנוסף, גורטובוי הורשע בכך שבינואר 2016 פעל להוצאת 3 מיליון דולר במרמה מויליפוד, במסגרת השקעה באג"ח PPH, וזאת באמצעות הצגת מצגי שווא לנושאי המשרה של החברה.

השופט חאלד כבוב מבית המשפט המחוזי בת"א גזר את עונשם של השניים תוך שהוא קובע כי "שורת הערכים החברתיים שנפגעו כתוצאה ממעשי הנאשמים היא ארוכה כפי שפורט על ידי באת כוח המאשימה בטיעונה לעונש, ערכים כמו שקיפות, הגינות, ערכים כמו חובה של בעלי שליטה ונושאי משרה כלפי בעלי מניות, ערכים כמו אמון הציבור בנושאי המשרה בחברות ציבוריות, הגנה על זכויות בעלי מניות מקרב הציבור, מניעת ניגוד עניינים בין מנהל לבין בעל שליטה- כל אלה הם ערכים חברתיים שנפגעו ממעשי הנאשמים ומחייבים התייחסות מחמירה מצד בית המשפט".

יוסף שניאורסון מאסר בפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד