י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
החוקר הבכיר מאשים:

"תיק דרעי - אובססיה של גורם בפרקליטות"

החוקר הוותיק רב-פקד אבשלום אחרק מהיחידה הארצית לחקירות הונאה פורש אחרי עשרות שנים בתפקיד | אחרק התייחס לחקירת דרעי והאשים: "התיק הזה היה אובססיה של גורם בפרקליטות שמחפש כותרות"

"תיק דרעי - אובססיה של גורם בפרקליטות"
אריה מכלוף דרעי צילום: פלאש 90

רב-פקד אבשלום אחרק, חוקר וותיק ביחידה הארצית לחקירות הונאה - להב 433, פורש אחרי עשרות שנים בהם חקר לא מעט בכירים בשירות המדינה.

בראיון מיוחד שהעניק לאבי אשכנזי לוואלה! NEWS, סיפר על חקירות יו"ר הקואליציה לשעבר דוד ביתן, אריה דרעי, העבריין שלום דומרני, ישראל ביתנו, פרשת הצוללות ועוד.

בהתייחסו לחקירת שר הפנים אריה דרעי, אמר "התיק הזה היה אובססיה של גורם בפרקליטות שמחפש כותרות ורוצה להתקדם", תקף. "דרעי הוא לא צדיק, הוא עשה דברים, אבל להגיד שזה תיק שוחד זה רחוק מאוד. עשו לו חקירה, קרעו אותו, הפרקליטות עברה על כל מסמך. יש פה עבירות מסים ואחרות, אבל לא שוחד".

רב-פקד אבשלום אחרק מגלה לראשונה על מחלוקת שהייתה לו מול הפרקליטות בתיק דרעי, ומתאר סיטואציה שבה נחקר שכבר הסכים לשתף פעולה נפגע בכל זאת.

"דיברתי בנועם עם משה עידן. הוצאתי ממנו הודאה, ואז הגיעו אנשי רשות המסים והפרקליטות, הוציאו צווים ולקחו מהמשרד שלו את כל התיקיות והמסמכים של החברה" סיפר אחרק לוואלה! NEWS. "האיש בא ואמר לי: 'דיברתי איתך, עניתי על הכול, מסרתי הכול. למה לעשות לי את זה? איך אני יכול להמשיך לעבוד? התיקים שלקחתם לא קשורים לפרשת דרעי, זה של לקוחות אחרים'. הלכתי לראש המפלג ואמרתי לה: 'מה, השתגעתם? הבאתי לכם ביצת זהב ואתם שוברים אותה'. בפרקליטות האמינו שהם יחרימו את הקלסרים, יגרמו לו לאבד את העבודה וכך הוא יילחץ וימסור עוד מידע, אבל לא היה צורך בעוד לחץ על האיש", תיאר.

שעות ארוכות מול האחים דרעי בחדר החקירות גיבשו אצל אחרק דעה נחרצת על חלוקת התפקידים ביניהם. "אריה הוא שועל פוליטי אבל כישלון עסקי", סיפר, "הוא הרוויח רק 200 אלף שקלים בתשע השנים שעברו מהרגע שיצא מהכלא ועד שנבחר שוב. אחיו שלמה הוא המוח, בחור מבריק, איש חכם מאוד. הוא יודע לעשות עסקים ועשה את אריה אדם עשיר. שאלתי את שלמה: 'למה נתת לאריה שלושה מיליון שקלים?'. הוא אמר לי: 'ביני ובין אריה יש מערכת מיוחדת'. התעקשתי: 'אבל יש לך אחים נוספים'. הוא השיב ישר: 'אתה לא תבין את זה'".

מפרקליטות מיסוי וכלכלה נמסר בתגובה לוואלה! NEWS כי "במסגרת ליווי החקירה ייעצה הפרקליטות ליחידות החוקרות כבכל תיק במקצועיות, ללא משוא פנים וללא שיקולים זרים. החקירה בעניינו של השר דרעי נוהלה על ידי המשטרה ורשות המסים, בפיקוח היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה".

עוד נמסר כי "פרסום הדברים, שאינם משקפים את התנהלות החקירה, בסמוך לעזיבתו של אחרק את המשטרה, מקומם ומעורר תהייה".

מרשות המסים נמסר בתגובה לוואלה! NEWS כי "מדובר בחקירה המתנהלת בלווי הפרקליטות, במשותף עם יח"א, באופן מקצועי וענייני וללא משוא פנים. ככלל, איננו נוהגים להתייחס לפרטים מחקירות מתנהלות אך יצוין שאין כל שחר לטענות המועלות בפנייתכם".

אריה דרעי חוקר פרישה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד