י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
מבוי סתום

פיצוץ: עימות חריף בין רפי פרץ לסמוטריץ'

בעוד המגעים בשמאל נמשכים, הימין הדתי מתרחק מאחדות | הבית היהודי נערך כבר הערב לריצה עצמאית, בעקבות פיצוץ המשא ומתן עם האיחוד הלאומי

פיצוץ: עימות חריף בין רפי פרץ לסמוטריץ'
יונתן זינדל, פלאש 90

פחות משבועיים לקראת המועד האחרון להגשת הרשימות, ב'הבית היהודי' מודיעים הערב (מוצ"ש) כי המגעים בינם לבין האיחוד הלאומי הגיעו למבוי סתום וכי הם נערכים להתמודדות ברשימה עצמאית.

"המו"מ עם האיחוד הלאומי הגיע הערב למבוי סתום", מסרו במפלגת הבית היהודי הערב. לטענתם "הבית היהודי נערך כבר הערב לריצה עצמאית וממשיך לבחון אפשרויות נוספות".

מנגד, יו״ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ׳ טוען, "ביום חמישי ושישי ניהלתי שיח אישי ארוך עם היו״ר הנבחר של הבית היהודי הרב רפי פרץ במטרה להגיע להסכמה וחתימה על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות על בסיס שוויון והנהגה משותפת".

לטענתו, ללא מתווכים ויועצים - ואחרי וויתורים משמעותיים מצידו למען סגירה מהירה של ההליכה המשותפת - הם הצליחו להגיע להבנות מלאות לפני כניסת השבת.

"במסגרת זו סוכם כי הרב פרץ יוצב במקום הראשון ברשימה ואילו האיחוד הלאומי יקבל את הזכות לבחור בתפקיד הראשון. קוראים לזה שיוויוניות.

סמוטריץ' מאשים: "לצערי הרב, בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת - ולחזור לעמדת הפתיחה ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית. אי לכך המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום".

מתוך אחריות אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראת קורצת יותר לאנשי הבית היהודי.

הכתבת הפוליטית של מקור ראשון, שירית כהן אביטן דיווחה כי הסיבה לפיצוץ המגעים בין שני הסיעות, היא התעקשות של יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ בצלאל סמוטריץ' לתפקיד בכיר יותר מזה של יו"ר הבית היהודי הרב רפי פרץ.

עוד דיווחה כהן אביטן, כי בבית היהודי הסכימו לחלוקה של התיקים וכן ריצ'רץ' על הרכב הרשימה, שעל פי הסקרים מקבלת שישה מנדטים.

בתוך כך, הערב פורסם סקר מנדטים עדכני, הקובע כי חודשיים קודם יום הבחירות כי ללא אחדות מפלגות הימים לא עבורות אחוז החסימה

על פי תוצאות סקר מכון 'מדגם' בראשות מנו גבע ומינה צמח, הבית היהודי עומדת מתחת לאחוז החסימה עם 2.5 מנדטים בלבד, זהות בראשות משה פייגלין עם 2.1 בלבד, יחד של אלי ישי עם 1.4 אחוז ו'עוצמה יהודית' של בן ארי ובן גביר עם מנדט בודד בלבד.

יו"ר יחד אלי ישי מסר הערב: "‏קראתי בדאגה את הודעת ׳הבית היהודי׳ על הפיצוץ במגעים בינם לבין ׳האיחוד הלאומי׳.
חברים, אל תוותרו! על פי הסקרים, ריצה בנפרד תזרוק לפח כ-8 מנדטים. אני קורא לכל ראשי מפלגות הימין: בואו נשב יחד, בלי אגו ובלי אינטרסים אישיים, ונמצא את הדרך להתאחד על מנת להציל את גוש הימין - רק יחד ננצח".

הבית היהודי האיחוד הלאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד