י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לקבל תענית מחר

הגר"ש עמאר: "בימי הבחירות מגיעים לשנאה"

רבה של ירושלים הראשון לציון הגאון רבי שלמה משה עמאר יוצא בקריאה לצום מחר, בעקבות אסון התאונה הקטלנית בכביש 443 

הגר"ש עמאר: "בימי הבחירות מגיעים לשנאה"
הגר"ש עמאר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

רבה של ירושלים והראשון לציון הגר"ש עמאר, מתייחס לאסון שאירע הבוקר בכביש 443, בו נהרגו שתי שנים ונפצעו עשרות בתאונה קטלנית, וקורא לציבור לקבל על עצמם תענית מחר.


"עת צרה היא ליעקב", אמר הרב עמאר בפתח שיעורו הבוקר, "אסון הזה בוודאי מלמד שמידת הדין מתוחה, ה' ירחם עלינו, מי יודע אולי יש יותר מדי קטגוריה ודיבורים אחד נגד השני. זה תמיד מתחיל בדיבורים ונגמר בשנאה, הזמנים האלה של ימי הבחירות יש בהם הרבה מתח ואחד מקטרג על השני ולפעמים מגיעים גם לשנאה, ה' יצילנו".

הגרש"מ עמאר הוסיף ואמר כי, "אמרתי תמיד על הפסוק בקהלת 'זכור את בוראך בימי בחורותיך', הכוונה בימי הבחרות בעודך צעיר - תזכור את הבורא. אבל אמר איזה חכם 'בימי בחורותיך' בימי הבחירות. בזמן הבחירות שלא לחשוב שבזמם הבחירות מותר להלבין ולבייש, חס ושלום".

"בכל אופן זה דבר שיש בו לעורר את כולנו על כבוד הקב"ה, ועל כבוד התורה, ועל כבוד איש לרעהו, שנקפיד כל אחד בכבוד השני", הוסיף הרב ואמר כי, "נרבה בתפילה. השבוע זה השבוע האחרון של השובב"ים".

הרב קרא לציבור להתעורר, "אני קורא למי שיכול לקבל על עצמו תענית למחר, כדי להסיר אף וחמה מעם ישראל ולהמתיק את הדינים, והקב"ה יעמוד מכסא דין וישב על כסא רחמים לנהל את עם ישראל בחסד ורחמים".

בשל האצת הקמפיינים לקראת הבחירות המתקרבות הוסיף הרב עמאר, "הזהירות בכבוד הזולת שאמרתי צרכה להיות כפולה ומכפולת, היצר הרע מפתה את האדם בימי הבחירות, עם כל זאת צריך לשמור על הכבוד וכבוד ה', ומי שמדבר נגד התורה למחות בהם אבל לא לשנוא אותם ולא לבייש אותם, עד שהקב"ה יחזיר אותם בתשובה".

אסון אוטובוס 304 תענית הגר''ש עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד