י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
דַּם עֲבָדֶיךָ הַשָּׁפוּךְ

השב"כ: אורי הי"ד נרצחה על רקע לאומני

השב"כ מאשר: המחבל הנתעב עראפת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר הי"ד, פעל ממניע לאומני. כך עולה מהחקירה בשב"כ

השב"כ: אורי הי"ד נרצחה על רקע לאומני
כוחות הביטחון הרבים בזירת האירוע הקטלנית צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כעת זה רשמי: רצח אורי אנסבכר הי"ד - בוצע על ידי המחבל עראפת ארפאעיה שביקש לשפוך דם יהודי.

לפני שעה קלה שירות הביטחון הכללי התיר לפרסם, כי מחקירתו של המחבל עראפת ארפאעיה, החשוד ברציחתה של אורי אנסבכר הי"ד, עולה כי הרצח בוצע ממניע לאומני.

במהלך חקירתו, שיחזר המחבל את הרצח בפני חוקרי השב"כ והמשטרה וקשר עצמו באופן מובהק למקרה. חקירתו נמשכת ופרטי החקירה תחת צו איסור פרטים.

במהלך הלילה (ראשון) פעלו כוחות צה"ל בעיר חברון שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה, ממנה יצא המחבל ערפאת ארפאעיה שרצח את אורי אנסבכר הי"ד. במהלך הפעילות מיפו הכוחות את בית החשוד, לצורך בחינת אפשרות הריסתו.

בליל שבת, קצת יותר מ-24 שעות מאז אותרה גופתה במבנה נטוש בעין יעל, התדפקו שוטרי ימ"ר על בית ההורים בתקוע, ובישרו להם על איתור ומעצר הרוצח ערפאת ארפאעיה בן 29 תושב חברון, על ידי הימ"מ והשב"כ.

בחקירתו בשב"כ סיפר המחבל כי בבוקר יום חמישי, יצא המחבל המזוהה עם חמאס מביתו בחברון בשכונת אבו סנינה בעיר, כשברשותו סכין. ערפאת ארפאעיה בן ה-29 עשה את דרכו לכיוון הכפר בית ג'אלה וצעד לכיוון היער - שם הבחין באורי הי"ד, תקף ורצח אותה.

על פי הדיווח אמש (מוצ"ש) בערוץ 12, בעקבות מידע מודיעיני הגיע כוח ימ"מ הגיע למסגד בחברון, אך התברר שהחשוד נמלט כמה שניות לפני כן וברח למבנה נטוש לא רחוק מהמסגד בעיירה אל בירה. באמצעות אמצעים טכנולוגיים ומידע מודיעיני הצליחו בשב"כ לאתר את המקום שבו מסתתר הרוצח, הם שלחו למבנה כלב והוא זה שהשתלט על ארפאעיה. הלוחמים נכנסו, אזקו את החשוד והביאו אותו לשטח ירושלים. בחקירתו, כך דיווח משה נוסבאום, המחבל הודה הוא רצח את אורי אנסבכר הי"ד, וכאמור הבוקר הוא אף ביצע שיחזור.

מאז מקרה הרצח שהתרחש ביום חמישי, החלו פרסומים ודיווחים שונים ברשתות החברתיות, אודות נסיבות מקרה הרצח לרבות תיאורי זוועה. במשטרה ביקשו להבהיר "כי מדובר בפרסומים חסרי כל שחר, הפוגעים הן בכבוד הקורבן והן בכבוד המשפחה תוך הטעיית הציבור. אנו קוראים לציבור שלא להפיץ שמועות כזב או דיסאינפורמציה מגורמים בלתי מוסמכים".

המניע לרצח המזעזע לא היה ברור עד למעצרו של החשוד תושב חברון, אך כאמור, הבוקר במחבל ביצע שיחזור בפני חוקרי השב"כ וימ"ר ירושלים, וקשר עצמו באופן מובהק לרצח המזעזע.

מחבל שיחזור אורי אנסבכר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד