י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מהפכת התעסוקה של 'שמעיה'

יותר אחוזי השמה, יותר שיתופי פעולה, יותר תרומה לקהילה • בנוסף לפעילות המבורכת והמקיפה שלה עבור כבדי השמיעה בישראל, מפעילה 'שמעיה' גם אגף תעסוקה מיוחד שמטרתו  לסייע לאנשים עם מוגבלויות שונות למצוא עבודה ולהשתלב בעולם העבודה

  • ו' אדר א' התשע"ט
מהפכת התעסוקה של 'שמעיה'
תעסוקה בשמעיה צילום: יח"צ שמעיה

בנוסף לפעילות המבורכת והמקיפה שלה עבור כבדי השמיעה בישראל, מפעילה 'שמעיה' גם אגף תעסוקה מיוחד שמטרתו  לסייע לאנשים עם מוגבלויות שונות למצוא עבודה ולהשתלב בעולם העבודה.

למעשה, אגף התעסוקה של 'שמעיה' מציע למעסיקים עסקה שקשה לסרב לה: גם תרומה לקהילה וגם שילוב עובדים שבאים בגישה חיובית ביותר והתפוקה שלהם גבוהה ביותר.

ב'שמעיה' מתפעלים מההיענות החיובית מצד המעסיקים, מה שמוביל לכך שאחוזי ההשמה של האזרחים הפונים לאגף עומדים על 72%, כאשר גם מבחינה מספרית נמצא האגף בצמיחה מתמדת, ובמהלך השנה האחרונה התכנית הכפילה את עצמה בהיבט של מספר הלקוחות הפעילים.

"אנו עושים עבודה מקצועית משותפת עם 21 מחלקות לשירותים חברתיים בערים שונות", אומרים ב'שמעיה'. מדובר בערים: בני ברק, אלעד, רמת גן, תל אביב, רחובות, אשדוד, ירושלים, מודיעין עילית, זכרון יעקב, אור יהודה, רעננה, גוש עציון, ביתר עילית, בית שמש, רכסים, חוף השרון, גבעת זאב, אפרת, טבריה, נתניה וגבעת שמואל "ושיתוף הפעולה מתרחב כל הזמן לערים נוספות".

בנוסף מציינים ב'שמעיה' כי שיתוף פעולה עם החברות והגופים הגדולים במשק מתקיים כל העת. מדובר בשת"ף נרחב המתקיים, בין היתר, עם חברת החשמל, אל על, הפניקס, שטראוס, מלונות דן, בי"ח פליגמן, עיריות, חברתיות ממשלתיות ועוד.

בנוסף מספרים ב'שמעיה' כי בחודשים האחרונים הצליח אגף התעסוקה שמפעילה העמותה לשלב עובדים ב - מכבי שירותי בריאות מחוז מרכז, מכבי שרותי בריאות מחוז דרום, מגדל ביטוח, ביה"ח מעייני הישועה, מתוקה, אמריקן איגל, בר כל, עיריית בני ברק, עזר מציון, יש חסד, ארמונות חן, שערי רווחה,  מעונות,  גני ילדים, מתנ"סים, מעיין החינוך התורני ועוד.

כפי שציינו, מדובר ב"דיל" משתלם לשני הצדדים. כך לדוגמא מעיד מנהל אולמות 'ארמונות חן' שמעבר למעשה הערכי, "ההעסקה של עובדים עם מוגבלות משתלמת במיוחד מאחר והם נותנים תפוקה מלאה אפילו יותר מכל עובד אחר". הוא מציין כי "למרות שמשרד הכלכלה התאים להם שכר מינימום מותאם – אנחנו משלמים להם יותר היות ופשוט מגיע להם יותר על התפוקה והפרודוקטיביות המדהימה".

ב'שמעיה' אומרים כי ההתפתחות המתמדת והמבורכת בפעילות העמותה בכל המישורים מתרחשת בין היתר תודות לשיתוף הפעולה והתמיכה לה הם זוכים ממשרד הרווחה בראשות השר חיים כץ. "ההכרה של השר כץ בחשיבות הפעילות שלנו והנכונות שלו לסייע לנו ככל הניתן מקרינות על כל הדרגים ומתורגמות לסיוע תמידי וממשי".

שמעיה תעסוקה מוגבלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד