י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"כל הלשכה באה לראות"

המפגש המרגש של הילה עם משה ליאון

הילה היא ילדה בת 5 שנולדה עם תסמונת נדירה שפגעה בה בארבע גפיים ובדיבור • אתמול היא הוזמנה ללשכת ראש העיר ירושלים משה ליאון והגשימה חלום: "כל הלשכה התרגשה ובאה לראות" • אמה של הילה משתפת עם 'לובי נשי' את הסיפור המרגש מאחורי הקלעים

המפגש המרגש של הילה עם משה ליאון
הילה בשיחה עם רה"ע משה ליאון צילום: באדיבות המצלם

כשהילה (5) נולדה, התבשרו הוריה, דודי ואסתי שוורץ, כי בתם שנולדה אחרי שלושה בנים, נולדה עם תסמונת נדירה, שנקראת תסמונת "פריסלביאנית בליטרלית", שפגעה בה בארבע גפיים ובדיבור.

"מאחר ויש לנו בית של בנים, תקופת הבחירות בירושלים הייתה עניין של ממש", משתפת אסתי בשיחה עם 'לובי נשי'.

כמו בכל נושא, גם הילה מהווה חלק בלתי נפרד. ביום שמשה ליאון נבחר, הייתה שמחה והתרגשות כי תמכנו בו.

כמו במקרים רבים בהם אני מצלמת, הסרטתי את הילה ושאלתי אותה, מי ניצח? אז היא ענתה: משה לאון. המשכתי לשאול: מה הוא יהיה? והיא ענתה: ראש העיר.

הילה מאוד רצתה לראות אותו ודיברה על זה הרבה; מפה לשם, בדרך כלשהי יצא שראש העיר ראה את הסרטון ואמרו לו שהילדה חולמת לפגוש אותו.

בעזרת חברים של דודי, הוזמנו אתמול (ראשון) ללשכת ראש העיר. ראש העיר קיבל אותנו בחיבוק והמון התרגשות, כל הלשכה התרגשה ובאה לראות.

הילה הראתה לראש העיר איך היא כותבת במחשב תקשורת שלה. ראש העיר התעניין מאוד ושאל על התסמונת שלה, מצב הגינות עם מתקנים נגישים בירושלים אינו מזהיר, יש בתוך העיר גינה אחת עם מתקנים נגישים, עוד גינה אחת בפסגת זאב ואחת בהר חומה.

אין ספק שבתור הורים לילדה שמצד אחד מוגבלת ולא יכולה לעלות לבד על מתקנים אבל מצד שני עצמאית על כיסא ממונע, להרים אותה כל פעם כבר לא פשוט.

ככל שהיא גדלה וחבל שילדים כמוה לא יכולים לעלות באופן עצמאי על המתקנים, בגינה היחידה שכן יש, היא גינה שמתאימה רק למי שיש רכב, כך שגם אם זה לא בשכונה קשה להגיע.

החלטנו שנבקש מראש העיר לשים לב יותר למתקנים מונגשים ברחבי העיר כדי שגם ילדים בעלי מוגבלויות יוכלו להנות מהגינות ברחבי העיר, ומתברר שהתפרצנו לדלת פתוחה וכבר בתקציב הקרוב יעבור שבכל גינה חדשה שתוקם יהיו לפחות 2 מתקנים נגישים.

התרגשנו מאוד שכבר בתקופה הקצרה שראש העיר מכהן הוא מבין את הצרכים של בעלי המוגבלויות ודואג להם.

משה ליאון ילד מיוחד ירושלים מרגש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד