י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
חשיפת 'בחדרי'

קובי משתלח בגפני: "פוליטיקאים סמרטוטים"

טבריה ממשיכה לסבול בשל גחמותיו של ראש העיר שנבחר ומבקש לעורר פרובוקציות נגד שומרי התורה והמצוות • בהתייחסו לחשיפת 'בחדרי' על פנייתו של ח"כ גפני ליועמ"ש בעניין חילול השבת, קובי משתלח בבוטות: "פוליטיקאים פחדנים שלא יודעים להתנהג והופכים לסמרטוטים"

קובי משתלח בגפני: "פוליטיקאים סמרטוטים"
קובי וגפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי יו"ר וועדת הכספים חה"כ משה גפני פנה ליועץ המשפטי לממשלה ולשר התחבורה בדרישה שימנעו את המשך הפעלת התחבורה הציבורית בשבת בטבריה, רון קובי מקשיח את עמדתו ומשיב אש.

בראיון שהעניק היום (שלישי) לגל"צ אמר קובי, "צר לי מאוד על חבר הכנסת גפני ואני מדבר בשפתו, חבל מאוד שהוא לא יודע מה זה כבוד האדם וחירותו, החרדים האלה השתלטו לנו על החיים".

קובי סירב להתייחס לטענותיו של גפני כי הפעלתה של התחבורה הציבורית בשבת היא בניגוד לחוק ואמר כי "עמותה פרטית הרוצה להפעיל אוטובוס, אינה שואלת את מר גפני, לא את הכנסת, לא את רון קובי, לא את עיריית טבריה ולא את ממשלת ישראל - עמותה פרטית תעשה מה שהיא רוצה".

"אנשים פרטיים יעשו מה שהם רוצים, איש איש באמונתו יחיה, יש חוקים אנשים עושים מה שהם רוצים הם יסעו הם יעשו - אף אחד לא ימנע מהם לנסוע ואף אחד לא ימנע מהם לאכול מה שהוא רוצה, לשתות מה שהוא רוצה", הוסיף.

קובי סיים את דבריו ותקף שוב את גפני כשאמר, "חוק כבוד האדם וחירותו הגיע הזמן שמישהו יעמיד גם את התקשורת וגם את החרדים האלה במקום, פוליטיקאים פחדנים שלא יודעים להתנהג והופכים לסמרטוטים בעיני העם, נגמרה הסחיטה החרדית הזאת".

גפני מצידו הגיב בראיון לגל"צ ואמר "לראש העיר רון קובי היה צורך להשיג פרסום מזה. הוא עשה טעות גדולה", לדבריו, הוא מצפה מהשר ישראל כץ ומהיועמ"ש מנדלבליט לפעול בעניין בקרוב.

כזכור, לאחר שראש העיר טבריה רון קובי הפעיל בשבת האחרונה לראשונה תחבורה ציבורית בשבת, יו"ר וועדת הכספים פונה לשר התחבורה בדרישה שיפעל למנוע את המשך הפעילות.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' כותב גפני: "ראש עיריית טבריה מר רון קובי מתכוון להפעיל תחבורה ציבורית בשבת, כפי שעולה מן הפרסומים שלו".

גפני טוען במכתבו כי מדובר "בפעילות המנוגדת לחוק בסעיפיו השונים", תוך שהוא מבקש משר התחבורה וכן מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט לבדוק ולטפל בעניין בדחיפות כדי למנוע את הפעלת התחבורה בשבת.

אל המכתב של יו"ר וועדת הכספים גפני מצורפת חוות דעת משפטית של עורך דין סיוון פרץ, שהוכן עבור 'התנועה למדינה יהודית ודמוקרטית'. בחוו"ד נקבע כי מדובר בחוסר סמכות ובניגוד לכללי מינהל תקין.

"נוכח העובדה כי השירות ניתן בחינם, ברור שמדובר בשירות במימון העירייה - ככל הנראה החלטה זו לא הובאה לאישור העירייה; בשל כך יש למנוע בדחיפות את שירות ההסעות", טוענת עו"ד פרץ.

בהמשך המכתב מבהירה עורך דין פרץ טענות נוספות שמוכיחות מחד כי מדובר בפעילות של העירייה המנוגדת לחוק ומאידך גם בניגוד לסעיפי החוק, כאשר היא דורשת מהיועץ המשפטי לממשלה, משר הפנים דרעי ומשר התחבורה לפעול בעניין.

 

משה גפני רון קובי אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד