י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ

חשד: אברך ביצע עבירות בנערה מוגבלת

במהלך השבועיים האחרונים מנהלים חוקרי המשטרה חקירה בעקבות דיווח שהתקבל מגורמי הרווחה, אודות צעירה בשנות ה-20 לחייה בעלת מוגבלות שכלית המוגדרת כחסרת ישע, לפיו גבר שאינה מכירה ניצל אותה וביצע בה עבירות חמורות ואסורות במבנה נטוש במרכז שכונה חרדית בירושלים

חשד: אברך ביצע עבירות בנערה מוגבלת
אילוסטרציה. צללית אדם חרדי צילום: Keren Freeman/FLASH90

וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: בן 34 ואב לשישה ילדים, עצור מזה כשבועיים במשטרה בחשד שביצע מעשים חמורים ואסורים בצעירה חרדית. לטענתו, המעשים בוצעו בהסכמה - מבלי שידע על מוגבלותה השכלית.

לפני כשבועיים במוצאי שבת פרשת משפטים, צעירה בשנות ה-20 הלוקה בנפשה, עמדה בתחנת אוטובוס באחת השכונות החרדיות במרכז העיר ירושלים. לאחר שהצעירה נגעה בבטנה, ניגש אליה החשוד, שאל אותה אם כואבת לה הבטן והציע לה לבוא אתו על מנת לתת לה כדורים שיעבירו את הכאבים.

אותה אישה, בעלת מוגבלות שכלית המוגדרת כחסרת ישע, נבהלה והחלה בהליכה מהמקום. החשוד עקב אחריה ושכנע אותה לבוא בעקבותיו - למבנה נטוש במרכז השכונה, שם ביצע בה עבירות חמורות על פי החוק הישראלי והן על פי ההלכה היהודית. הצעירה, אף היא חרדית, דיווחה על כך לעובדת הסוציאלית והוגשה תלונה בתחנת המשטרה לב הבירה. 

נפתחה חקירה לאיתור החשוד, אך זה אותר באופן מפתיע על ידי המתלוננת בעצמה באותה השכונה. מהפרטים שהגיעו ל''בחדרי חרדים' עולה כי תוך כדי צעידה ביום רביעי שעבר - הבחינה הלוקה בשכלה בחשוד וסיפרה לעובדת הסוציאלית שצעדה עמה - כי הוא זה שתקף. אותה. דיווח העובר מיידית למשטרה והחשוד נעצר.

החשוד נחקר בחשד לביצוע העבירות החמורות תוך ניצול מחלת נפש או ליקוי שכלי ועבירות נוספות. בחקירתו, הודה בחלק מהמעשים שביצע, אך טען להגנתו כי המעשים נעשו בהסכמה מלאה, וכי לא ידע בשום שלב כי אותה נערה מוגבלת שכלית.

השופט אלעזר ביאלין מבית משפט השלום קיבלת את בקשת המשטרה והאריך את מעצרו תוך שהוא מציין כי "קיים חשד סביר כלפי המשיב והעבירות המיוחסות לו". עוד ציין, כי קיים חשש לשיבוש הליכי חקירה והנסיבות שאפפו את ביצוע העבירה - "מלמדות על קיומה של עילת מעצר של מסוכנות".

חקירת המשטרה המתנהלת בליווי הפרקליטות, הביאה אתמול (שלישי) להגשת הצהרת תובע כנגד החשוד בדיון שהתקיים בעניינו בבית משפט השלום בבירה, שהאריך את מעצרו עד ליום שישי השבוע. כמו כן צפויה הפרקליטות להגיש כתב אישום נגדו בימים הקרובים.

מעצר חשוד חסרת ישע מעשים חמורים עובדת סוציאלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד