י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר 26 שנה

בן 64 נעצר בחשד לרצח ב-1993 סמוך לבי"ש

עשרים ושש שנים אחרי הרצח המחריד של ורדית בקרקנוט ז"ל ביער אשתאול צפונית לבית שמש, הותר לפרסום כי לפני כשבוע נלכד ולרי סאקוביץ' בן ה-64 בחשד לביצוע הפשע

 בן 64 נעצר בחשד לרצח ב-1993 סמוך לבי"ש
ולרי סאקוביץ' החשוד ברצח ורדית בקרקנוט צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90

הותר לפרסום: שנים ארוכות לאחר רצח אכזרי של ורדית בקרקנוט ז"ל (27) תושבת קרית ענבים, נעצר לפני כשבוע ולרי סאקוביץ' בן ה-64, בחשד כי הוא זה שרצח את ורדית ז"ל בשנת 1993 ביער אשתאול צפונית לבית שמש.

לאור פיתוחים טכנולוגיים חדשים ומתקדמים בתחום זיהוי ה-DNA, ובעקבות הצלבתם יחד עם ראיות וממצאים שאותרו בשנת 1993 בזירת הרצח, נרשמה פריצת דרך משמעותית בתיק החקירה שהובילה לאיתור זהותו של החשוד ברצח, על ידי חוקרי היחידה המרכזית ירושלים.

חוקרי המשטרה איתרו ועצרו לפני כשבוע את החשוד ולרי סקוביץ בן 64 כשהוא מתגורר בהוסטל במרכז ירושלים וזאת לאחר שזה עזב את ישראל כשנה לאחר הרצח ושהה בבלארוס מזה 23 שנים ושב ארצה בשנת 2018.

חוקרי המשטרה הגיעו להוסטל בו מתגורר סאקוביץ', וביקשו מכולם לתת דגימת DNA - בהסכמה, ורק לאחר שזוהתה התאמה עם הממצאים שאותרו בזירת הרצח, נעצר סאקוביץ'. בחקירתו, אישר שאכן ראה את גופתה בזירת הרצח - אך לא רצח אותה.

בדיון שנערך אתמול (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים, קבע השופט כי הראיות בתיק עוברות במידה רבה את רף החשד הסביר, כולל ראיות אובייקטיביות ולא רק ה-DNA, והאריך את מעצרו בעשרה ימים נוספים.

עו"ד מיכאל עירוני שמייצג מטעם הסניגוריה הציבורית את סאקוביץ', אמר "ולרי סובל מבעיות רפואיות רבות ויש חשש שהוא סובל מלקות קוגנטיבית. הוא משתף פעולה עם החוקרים ומכחיש את החשדות".

במשטרה ציינו, כי הפיתוחים הטכנולוגיים אותם הכניסה בשנים האחרונות משטרת ישראל תוך שיתופי פעולה הדדיים עם רשויות החוק בארץ ובחו"ל, מסייעים לחוקרי המשטרה לקדם את תיקי הרצח וזאת על מנת להגיע לכל חשוד ולהביאו לדין בגין מעשיו החמורים.

רצח מזעזע אשתאול דגימת DNA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד