ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עצוב

אבל בצפת: רבקה בת החודשיים נפטרה

המאמצים הרבים במחלקת טיפול נמרץ לא הועילו, ורבקה הקטנטנה בת החודשיים השיבה את נשמתה הטהורה ליוצרה

אבל בצפת: רבקה בת החודשיים נפטרה
נרות צילום: pixabay

במשך חצי יממה נאבקו הרופאים על חייה של רבקה בת החודשיים, אולם לפני שעה קלה נאלצו לקבוע את מותה לצער בני המשפחה.

רבקה ע"ה, רק בת חודשיים, איבדה הלילה את ההכרה בביתה. האם גילתה על כך והזעיקה מיידית את כוחות ההצלה שהגיעו לביתה וביצעו פעולות החייאה ממושכות. כונני איחוד הצלה וצוותי מד"א-הצלה נתנו לה גם שוקים חשמליים, והיא פונתה לבית החולים זיו בצפת.

במהלך הלילה והבוקר, הרופאים והאחיות בחלקת טיפול נמרץ במרכז הרפואי זיו עשו כל אשר לאל ידם כדי להציל את התינוקת שהובאה אליהם כשמצבה מוגדר אנוש, אך המאמצים עלו בתוהו ורבקה הקטנה נפטרה. 

"הפעוטה אותרה ע"י בני משפחתה ללא הכרה לאחר שלא התעוררה משנתה" סיפר גיא שאול חובש באיחוד הצלה. "יחד עם צוות ניידת טיפול נמרץ וחובשים נוספים ביצענו בה החייאה מוצלחת כולל סיוע בדפיברילטור שקיבלתי מאיחוד הצלה למתן שוקים חשמליים. לאחר שחזר דופק היא פונתה לבית החולים זיו בעיר כשמצבה קשה", אך כאמור, לפני שעה קלה היא נפטרה.

על פי נתוני ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים, מדי שנה מתים כ- 22 תינוקות מסיבות שונות הנכללות תחת ההגדרה "מוות בעריסה". ישנה עלייה בשכיחות המקרים בעונת החורף, כנראה בשל חימום יתר.

אורלי סילבינגר מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים: "נהוג להשתמש במושג 'מוות בעריסה' לכלל מקרי מוות פתאומי של תינוקות בשינה. חשוב להבין כי מדובר בקטגוריה רחבה של תרחישים, חלקם נובעים מסיבה רפואית מוסברת או שאינה מוסברת, וחלקם מתייחסים לתאונות בשינה שניתן היה למנוע. מחקרים מראים כי בחורף ישנה עלייה של מקרי מוות בשינה של תינוקות, כנראה בשל חימום יתר. שמירה על הנחיות לשינה בטוחה יכולה לצמצם משמעותית את הסיכון למוות פתאומי בשינה".

הארגון האמריקאי של רופאי הילדים פרסם לאחרונה המלצה להלביש את התינוק בבגדי שינה, כמו שקי שינה תקניים, אשר נועדו לשמור על חום גופו ללא צורך בשמיכות חופשיות באזור השינה. לשקי שינה ישנה עדיפות על שמיכות אשר עלולות לגרום לכיסוי פני התינוק ולחנק.

צפת פעוטה בת חודשיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד