י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הח"כים החרדים יעריכו אותה"

האישה החרדית שתשולב במפלגתו של גנץ

לראשונה: אישה חרדית תכהן בתפקיד חברת כנסת • יו"ר חוסן לישראל בני גנץ החליט לאחרונה על שילוב הפעילה החברתית החרדית, עו"ד עומר ינקלביץ', במקום ריאלי ברשימתו • מקורביה: "אישה ערכית ומיוחדת, הח"כים החרדים יעריכו אותה"

האישה החרדית שתשולב במפלגתו של גנץ
גנץ ותומכיו צילום: הדס פרוש, פלאש 90

ח"כית חרדית בחוסן לישראל: לראשונה מקום המדינה צפויה לכהן בכנסת ה-21 חברת כנסת חרדית – עו"ד עומר ינקלביץ. על המינוי החליט יו"ר חוסן לישראל בני גנץ, ששילב אותה במקום ריאלי ברשימתו, כך מדווח העיתונאי יובל קרני בידיעות אחרונות.

על פי הדיווח, עו"ד ינקלביץ' הינה פעילה חברתית ומייסדת קרן 'רק התחלנו'. נשואה ואם לחמישה, המשתייכת לקהילה החרדית בבית שמש. בוגרת סמינרים הרב וולף וגייטסהד. לאחר נישואיה עסקה בהוראה.

הקרן אותה ייסדה, מקדמת מיזמים חברתיים, בהם מיזם "אמנות ואמונה - המרכז לאמנות ברוח יהודית" - המיועד לסיוע והעצמת אמניות ואמנים חרדים, הקמת מרכז תרבות חרדי, פיתוח תכניות מנהיגות, והובלת מיזמי סיוע לנשים ומשפחות במצוקה.

מבחינת גנץ, מדובר באירוע שיעורר הדים רבים, עקב היותו תקדימי במדינה. הוא גם קלף שיסייע לו להוכיח את טענתו כי אינו שמאל, הצעד אף עשוי לקרב את המפלגות החרדיות אליו, אם וכאשר תהיה סיטואציה רלוונטית של הקמת ממשלה בראשותו.

יצוין כי עו"ד ינקלביץ' הביעה את דעתה פעמים רבות בעד הציבור החרדי, בטורים ובהופעות בתקשורת, כאשר ביקרה את שדולת הנשים ופורום "לא נבחרות – לא בוחרות", שנאבקו לאסור הפרדה בין גברים לנשים.

כך למשל אמרה: "אסור לנסות לשנות את צביונו של הציבור החרדי. פלורליזם וליברליזם אמיתי הוא כיבוד אמונתו של הזולת".

לצד זאת, לא ידוע על גדולי תורה או רבנים שהסכימו לצעד התקדימי של ריצת אישה לכנסת ויש להעריך שדעת חכמים אינה נוחה הימנה.

לדברי מקורביה, היא תעמוד במשימה בהצלחה: "מדובר באישה ערכית, מוכשרת ויראת שמים, הרואה עצמה כפופה לדעת תורה. גם את ההחלטה הזו קיבלה באישור רבנים.

"יש לה יכולות עשייה וחיבור נדירות. זו לא אישה שתנגח ותבקר את הציבור החרדי אלא להיפך – תציג עשייה חברתית משמעותית ותהיה גשר לשיתוף פעולה. הנציגים החרדים יכולים לשמוח שהיא מגיעה".

בני גנץ חרדית חברת כנסת חוסן לישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד