י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"האתר מעל בתפקידו"

זעזוע: הגניזה הוטמנה עם פסולת ואשפה

דרמה בגניזת קודש מרכזית: טונות של 'שיימעס' הוטמנו באתר פסולת ואשפה כנגד הוראת הרבנים ובארגון יצאו בהבהרה חמורה ובהפסקת ההטמנה • כל הפרטים 

זעזוע: הגניזה הוטמנה עם פסולת ואשפה
מתקן גניזה צילום: באדיבות המצלם

גניזת קודש מרכזית המפנה את כל ה'שיימעס' ברחבי הארץ פרסמה היום הודעה דרמטית לציבור בעקבות כך שהגניזה וחפצי הקודש הוטמנו באתר פסולת רטובה הגורם לעיפוש דברי הקודש. 

בהודעה נכתב: "אתר ההטמנה החתום על הסכם להטמנת הגניזה עם עמותת 'גניזת קודש מרכזית' מעל בתפקידו בכך שלגודל הזעזוע ובניגוד גמור להלכה הטמין את הגניזה יחד עם דברי פסולת ואשפה, בהוראת הרבנים מורי דרכנו הופסק באופן מיידי שיתוף הפעולה עימם ברגע שנודע דבר המחדל".

בנוסף נכתב כי "ננקטים נגדם הליכים משפטיים. הגניזה שנאספה מאוחסנת כעת במחסני העמותה עד למציאת אתר חילופי. שירות פינוי מתקני הגניזה ברחבי הארץ יימשך כסדרו, ואנו תפילה שלא תצא תקלה תחת ידינו". 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במעקב אחרי אתר ההטמנה התגלה כי הם טומנים את הגניזה באתר פסולת רטובה הגורם לביזיון ועיפוש דברי הקודש ובהוראת הרבנים הופסקה ההטמנה.

הרב גואל כהן מנהל הגניזה הארצית אומר ל'בחדרי חרדים': "לאחר שהאתר נתפס מפר את ההסכם המפורש שבו התחייב לייעד מקום מיוחד עבור הגניזה ולא עמד בדיבורו, בהוראת הרבנים הופסקו שליחת הגניזה למקום ואף נשלח מכתב תביעה לאתר ההטמנה".

גניזה מתקן גניזה פסולת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד