ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סוער בציונות הדתית

יו"ר הבית היהודי אכזב שוב את סמוטריץ'

הפוליטיקה בציונות הדתית לוהטת מתמיד • סיכומים שהושגו בין 'הבית היהודי' לאיחוד הלאומי הפכו לא רלוונטיים כשהראשונה בחרה שוב ושוב לחזור בה • האיחוד בין המפלגות רחוק מלהתבצע

יו"ר הבית היהודי אכזב שוב את סמוטריץ'
פרץ וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

שבוע ימים לפני המועד האחרון להגשת הרשימות, בבית היהודי מסרבים להגיע להסכם עם האיחוד הלאומי, ומידי כמה ימים הם חוזרים בהם מסיכומים עם השותפה. יו"ר האיחוד הלאומי חה"כ בצלאל סמוטריץ מאשים כי העסקנים בבית היהודי מונעים את התקדמות המו"מ.

המגעים החלו בשבוע שעבר, וביום חמישי החולף הגיעו להסכם בין הצדדים על חלוקה הוגנת בין המקום הראשון לתפקיד הבכיר, אלא שמיד עם צאת השבת חזר בו יו"ר הבית היהודי מכלל הסיכומים.

במהלך השבוע ניסו שוב הצדדים להגיע למתווה מוסכם. לצורך כך הגיע במיוחד חה"כ בצלאל סמוטריץ לים המלח, שם שהה יו"ר הבית היהודי.

פרץ סירב לשבת לשיחה בארבע עיניים עם סמוטריץ', שוויתר על הפגישה וביקש כי צוותי המו"מ המשותפים יגיעו להסכם עוד ביום שלישי. במהלך הלילה הגיעו השניים להסכם כי התופינים יחולקו לשתי חבילות.

בין התופינים: מקום ראשון, שר בכיר, חבר קבינט, חבר בפורום ראשי הקואליציה, ועוד שלל תפקידים ליתר חברי הסיעות. אלא שצוותי המו"מ ביקשו לקבל תשובה מיו"ר הבית היהודי על חלוקת החבילות.

הצדדים סיכמו כי ראשי הסיעות יסגרו את העניין בפגישה ביניהם, אך על פי הדיווח של העיתונאי עמית סגל, פרץ התחמק מהפגישה והשאיר את סמוטריץ בים המלח, שם המתין לפגישה במשך שעות ארוכות.

אתמול לא התקיימו מגעים בין שתי הסיעות והבוקר הונחה הצעה עדכנית על שולחנה של האיחוד הלאומי, לפיה הבית היהודי תחזיק בכלל התפקידים ובמקופ הראשון כשהם יקבלו רק הסכם לריצ'רץ' בין חברי הסיעה המשותפת.

בבית היהודי מסרו הבוקר כי, "הצוותים סיימו אמש את המו"מ. הועלתה אתמול הצעה מתכללת שעברה עקרונית את צוותי המו"מ והועברה לבצלאל ואל הרב רפי לאישור, מתוך הבנה שלא חוזרים לאחור".

בהודעת הבית היהודי הוסיפו כי יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ אישר את הטיוטה כאשר הם הוסיפו כי הם " מצפים כעת לגילוי אחריות מצד האיחוד הלאומי ולאישור הטיוטה בכדי שנוכל להתקדם לחתימה עוד היום".

מנגד, באיחוד הלאומי יצאו למתקפה נגד הבית היהודי. יו"ר המפלגה חה"כ בצלאל סמוטריץ אמר היום "‏להגינותה של הצעה במסגרת משא ומתן יש מבחן אחד בלבד: האם הצד השני מוכן לחתום על אותה הצעה בדיוק, רק הפוך".

"‏אני כבר שבוע עושה הכל כדי להגיע להסכמה כזו. לצערי לא מול הרב רפי ישירות, פשוט כי מאז יום חמישי שעבר אנשיו מסרבים לאפשר לו לשבת איתי ישירות. אמשיך בכך למרות זאת, פשוט כי יש לי אחריות גדולה לאחדות המחנה, בלי לקחת ללב ספינים לא הגונים שעושים לי על הראש", הוסיף.

האיחוד הלאומי הבית היהודי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד