י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

אכזבה לבניזרי: ריבלין דחה את בקשת החנינה

נשיא המדינה החליט היום (חמישי), לדחות את בקשת החנינה של חבר הכנסת והשר לשעבר שלמה בניזרי למחיקת הרישום הפלילי בעניינו

אכזבה לבניזרי: ריבלין דחה את בקשת החנינה
שלמה בניזרי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, החליט היום (חמישי), שלא להיענות לבקשת החנינה של חבר הכנסת והשר לשעבר שלמה בניזרי למחיקת הרישום הפלילי בעניינו.

בהודעה שנמסרה מלשכת נשיא המדינה, נכתב כי לאחר שנתן דעתו לכל הטיעונים שהועלו בבקשתו של בניזרי, "סבר הנשיא כי אין בהם כדי להצדיק סטייה מהוראות חוק המרשם הפלילי".

בתשובתו הדגיש הנשיא כי בירור טענותיו של בניזרי באשר לאמינותו של עד המדינה אשר הפליל אותו ובחינת הראיות, מקומם בערכאות המשפטיות ולא במסגרת מוסד החנינה.

השר לשעבר שלמה בניזרי הורשע באפריל 2008 בקבלת שוחד, בהפרת אמונים, בשיבוש הליכי משפט ובקשירת קשר לביצוע פשע. באפריל 2008 נגזרו עליו שמונה עשר חודשי מאסר בפועל. בניזרי הגיש ערעור לבית משפט העליון שהחמיר בעונשו וגזר עליו ארבע שנות מאסר בפועל וקנס של 250,000 ש"ח.

בניזרי נכנס לכלא מעשיהו בספטמבר 2009 וכעבור שנתיים וחצי שוחרר, לאחר שמעונשו הופחת שליש וניתן לו קיצור נוסף כשחרור מנהלי וטען כי מערכת המשטרה תפרה לו תיק.

בפברואר 2018 התראיין עד המדינה משה סלע, ששיחד את בניזרי. הוא אמר בין היתר שבניזרי חף מפשע ומתח ביקורת על התנהלות מערכת המשפט. בראיון לרדיו ירושלים אמר עד המדינה "שיקרתי בבית המשפט". בניזרי הגיב על כך: "כולם שותקים למרות שברור שהורשעתי על ידי עד שקר".

שלמה בניזרי ראובן ריבלין מחיקת רישום פלילי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד